Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny Gaming pc


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger hjelp til hva jeg skal kjøpe til 11 åringen jeg har i hus. Han spiller hovedsakelig Fortnite. Vi har et budsjett på 13000. Det finnes jo et hav av varianter der ute og jeg har ingen peil på pc'er, så enhver hjelp/forslag taes imot med takk. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skrive under på denne her

https://www.komplett.no/product/1247129/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-advanced-gaming-i115-rgb

kjøpte den til en, er musestille på full last og spiller alt av spill på maks instillinger på ( 1080p ) og sky høye fps

oppgraderte rammen da til 32gb og tok vekk windows ( finner billigere windows 10\11 på andre nettsider ,(  ca 20 kr for en ekte ubrukt serial key) Så super billig og rå datamasking i mine øyer =) Ikke bytt viften til cpu, den er rå bra , og så så stille!

ellers kan skjermkort og m2.disk kanskje byttes på for få den litt bedre =) Men skjermkorter trur jeg må være noe av det  billige og beste 4060 kortet som er selv om bare 8gb gddr6 , var rå bra ytelse på den =)

edit: jeg såg ikke prisen nå , men når jeg kjøpte den til kompiss var den på tilbud litt under 12k hm.

OG ser dem har byttet vifte fra be quiet! PURE ROCK 2 FX CPU Kjøler TIL CM Hyper 212 ARGB Komplett Edition

Ser og dem har byttet skjermkort fra Gainward GeForce RTX 4060 Ghost til ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC

så skjønner ingenting av att dem kaller det samme datamaskin... Bare vas ditta inlegget mitt når jeg ser hvor mye AKKURATT samme pc har skiftet så mye av innmaten :\

SÅ da kanskje inlegget mitt og pcn ikke var så bra alikavell ;\

Endret av kims98
manglet no info
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kims98 skrev (17 minutter siden):

Kan skrive under på denne her

https://www.komplett.no/product/1247129/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-advanced-gaming-i115-rgb

kjøpte den til en, er musestille på full last og spiller alt av spill på maks instillinger på ( 1080p ) og sky høye fps

oppgraderte rammen da til 32gb og tok vekk windows ( finner billigere windows 10\11 på andre nettsider ,(  ca 20 kr for en ekte ubrukt serial key) Så super billig og rå datamasking i mine øyer 😃 Ikke bytt viften til cpu, den er rå bra , og så så stille!

ellers kan skjermkort og m2.disk kanskje byttes på for få den litt bedre 😃 Men skjermkorter trur jeg må være noe av det  billige og beste 4060 kortet som er selv om bare 8gb gddr6 , var rå bra ytelse på den 😃

edit: jeg såg ikke prisen nå , men når jeg kjøpte den til kompiss var den på tilbud litt under 12k hm.

OG ser dem har byttet vifte fra be quiet! PURE ROCK 2 FX CPU Kjøler TIL CM Hyper 212 ARGB Komplett Editio

SÅ da kanskje inlegget mitt og pcn ikke var så bra alikavell ;\

Takk for svar. Tenker du er bytte av vifte gjør veldig stor forskjell? Om den har hatt bedre pris før er jeg ikke flau for å prøve å prøve prute litt jeg altså :)

Lenke til kommentar
Mariok skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Tenker du er bytte av vifte gjør veldig stor forskjell? Om den har hatt bedre pris før er jeg ikke flau for å prøve å prøve prute litt jeg altså :)

https://www.komplett.no/product/1303082/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-core-gaming-i90
er stort sett samme maskin bare annet kabinett, om du går i konfigurasjon så kan du bytte til den andre kjøleren for 194kr. 

Lenke til kommentar
Mariok skrev (11 minutter siden):

Takk for svar. Tenker du er bytte av vifte gjør veldig stor forskjell? Om den har hatt bedre pris før er jeg ikke flau for å prøve å prøve prute litt jeg altså :)

sorry, jeg trudde den hadde samme inmaten som når jeg kjøpte den, men ser ut som dem har skiftet en del , kanskje til det bedre kanskje til det verre og prisen er 3000kr mer en når jeg kjøpte den. men linken er fra handlekurven min og skulle vært den samme pc`n så bedre sikkert om noen andre som er mer oppdatert på pc fronten svarer om den fortsatt er så bra som den engang var, uten di få oppgraderingene jeg gjorde ( tok vekk windows for spare noen lapper også ) så såg den sånn ut når jeg kjøpte den da :

 

Varenr: 1247129 / Prodnr: KPC-I120-ADV-RGB-0623

Se serienr

                                                                                 KR

12 200,00

12 200 ,00

 

Varenr: 1220773 / Prodnr: PH-EC360ATG_DBK02_NO

     
 

Varenr: 1248383 / Prodnr: 4045

     
 

Varenr: 1203829 / Prodnr: CM8071504650609

     
 

Varenr: 1222861 / Prodnr: BK033

     
 

Varenr: 1252936 / Prodnr: KF432C18BB2AK2/16-KO

     
 

Varenr: 1218174 / Prodnr: SNV2S/1000G

     
 

Varenr: 1221900 / Prodnr: 90MB1DF0-M1EAY0

     
 

Varenr: 1176418 / Prodnr: MPE-6501-AFAAG-EU

     
 

Varenr: 200692 / Prodnr: KPC-NO-OS

     
 

Varenr: 200500 / Prodnr: PC WARRANTY 3Y

     
 

Varenr: 200504

 

Men be quiet! PURE ROCK 2 FX CPU Kjøler er den beste kjøleren jeg har vært borti! kjøper bare den, kjøler veldig bra og lager absoulutt 0 lyd =)

EN kommentar som ødelegger rykte og fått 32 downlikes :(

 

"rolig kjøling" ? Be Quiet burde blitt lovpålagt å endre navn til Be Noisy, for nå har jeg prøvd flere varianter fra dem, å den ene er verre enn den andre...

Synes du denne anmeldelsen er nyttig?
0 av 32 synes denne anmeldelsen er nyttig
Endret av kims98
manglet noe
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (3 minutter siden):

https://www.komplett.no/product/1303082/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-pc-core-gaming-i90
er stort sett samme maskin bare annet kabinett, om du går i konfigurasjon så kan du bytte til den andre kjøleren for 194kr. 

Hei, takk for svar 😊 tenker du at pc'en du har linket er en grei pc for spill som Fortnite? Hvilken kjøler bør jeg eventuelt bytte til? 

Lenke til kommentar
kims98 skrev (9 minutter siden):

sorry, jeg trudde den hadde samme inmaten som når jeg kjøpte den, men ser ut som dem har skiftet en del , kanskje til det bedre kanskje til det verre og prisen er 3000kr mer en når jeg kjøpte den. men linken er fra handlekurven min og skulle vært den samme pc`n så bedre sikkert om noen andre som er mer oppdatert på pc fronten svarer om den fortsatt er så bra som den engang var, uten di få oppgraderingene jeg gjorde ( tok vekk windows for spare noen lapper også ) så såg den sånn ut når jeg kjøpte den da :

 

Varenr: 1247129 / Prodnr: KPC-I120-ADV-RGB-0623

Se serienr

                                                                                 KR

12 200,00

12 200 ,00

 

Varenr: 1220773 / Prodnr: PH-EC360ATG_DBK02_NO

     
 

Varenr: 1248383 / Prodnr: 4045

     
 

Varenr: 1203829 / Prodnr: CM8071504650609

     
 

Varenr: 1222861 / Prodnr: BK033

     
 

Varenr: 1252936 / Prodnr: KF432C18BB2AK2/16-KO

     
 

Varenr: 1218174 / Prodnr: SNV2S/1000G

     
 

Varenr: 1221900 / Prodnr: 90MB1DF0-M1EAY0

     
 

Varenr: 1176418 / Prodnr: MPE-6501-AFAAG-EU

     
 

Varenr: 200692 / Prodnr: KPC-NO-OS

     
 

Varenr: 200500 / Prodnr: PC WARRANTY 3Y

     
 

Varenr: 200504

 

Men be quiet! PURE ROCK 2 FX CPU Kjøler er den beste kjøleren jeg har vært borti! kjøper bare den, kjøler veldig bra og lager absoulutt 0 lyd 😃

EN kommentar som ødelegger rykte og fått 32 downlikes :(

 

"rolig kjøling" ? Be Quiet burde blitt lovpålagt å endre navn til Be Noisy, for nå har jeg prøvd flere varianter fra dem, å den ene er verre enn den andre...

Synes du denne anmeldelsen er nyttig?
0 av 32 synes denne anmeldelsen er nyttig

Skulle jo tro at den ble bedre når pris ble høyere, men man vet aldri 😅

Lenke til kommentar

på fornite vill jeg tru du skal få 500 fps ++ :P fikk oppimot maks grensen i CS2 om ikke husker helt feil hva maks grensen er der.

Men jeg anbefaler virkelig den be quite viften, ser en som skrev negativt om den men han fikk bare downlikes , synst det er en super CPU kjøler. Men som sakt, inmaten er skiftet på noen ting til verre eller bedre er jeg usikker på. Går ann å klikke på vært kompinent på tråden over så linker det til komplett.no for å se om det er på lager \ vurderingerer. =) Kjedelige er da jeg ser det er ddr4 og ikke 5, så ikke så oppgraderings venlig fremmover. men fortsatt en super pc som skal kjøre alle spill på høy instillinger og fps i mange år fremover =) Men hør også med folk her som er mer oppdatert på maskinvarer en det jeg er fortiden =) Testet den på 244hz skjerm og freesync og gsync ? og spilte alle spill tunge å mindre tunge og fikk alltid flat fin fps på 244 =) (stiller inn maks fps på 244 for å matche skjermens 244hz når skal game)

Prisen er høyere mest pga den var på tilbud når jeg handlet den vill jeg tro da, kanskje også pga bedre komponenter men har mine tvil på det er bedre :P Finst nettsider der du kan måle vært komponent oppmot verandre =) google det , jeg husker ikke lengre hva dem heter =)

Endret av kims98
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maksimalt støttet minne (GB32
backtoback skrev (18 minutter siden):

Hva med denne PC'en:

Elkjøp OUTLET: Acer Nitro N50-650 i5-13/16/512/4060 stasjonær gaming-PC

kr  9006,- (NB! kun 2 stk igjen)

Som ny - Komplett i originalemballasje

var ikke så galen den, kanskje noe bedre GPU men er det maks 32gb minne plass ? , men ser ikke hvilket skjermkort det er , bare att det er 4060 kort. Og mindre lagrings plass er det også. Strømforsyning er jo litt dårligere på Acer, 500 mot 650 , ikke store forskjellen da.

PCI Express støtte (PCIe)
Gen 4
komplett sin skal støtte gen5 PCIe ? =)

sånn som jeg ser det så er det bare GPU`n intell sin som er bedre ? gen 13 mot komplett sin gen12. Acer sin GPU ser endel bedre ut, men det er det ? =)

 

 

står ikke så mye om hvilken komponenter bare speccs. Men for meg ser den ut som kanskje bedre en den jeg linket ( Men du betaler jo ca 600kr? for windows også der? )  =)

Endret av kims98
manglet noe
Lenke til kommentar
backtoback skrev (1 time siden):

Hva med denne PC'en:

Elkjøp OUTLET: Acer Nitro N50-650 i5-13/16/512/4060 stasjonær gaming-PC

kr  9006,- (NB! kun 2 stk igjen)

Som ny - Komplett i originalemballasje

EDIT: @Mariok, jeg vet ikke om budsjettet kun skal dekke PC, men kjøper du denne PC'en vil du ha kr 4000,- å bruke på skjerm, tastatur og mus :grin:

Takk for forslag! Det var jo en hyggelig pris 😁 det er kun pc budsjettet skal dekke. Vil det være enkelt å oppgrade/bytte komponenter i denne pc'en tror du? Foreløpig er det jo ikke så kompliserte spill som spilles, men regner med at det blir mer av det 😅 han spiller fifa, Minecraft og fortnite per nå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...