Evil-Duck Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober (endret) Som nylig huseier merker jeg at i4en ikke helt strekker til lenger og behovet for en mer praktisk arbeidsbil begynner å stikke seg frem. Stikkordene her er driftsikker, god fremkommelighet da den blir å bruke på en del grove overgrodde traktorveier, god lastekapasitet enten i form av lasteplan eller lasterom og en øvre budsjettsgrense på 150 000, men gjerne nedover mot 100 000. Ellers så er manuell gir ønskelig, men ingen dealbreaker om den har automat, at den er i god kosmetisk stand er ikke så nøye, her er det det tekniske som er viktig at ikke er noe galt med. Av pickuper jeg ser på er det noen eldre Mitsubishi L200 og Nissan Navara som ligger innenfor budsjettrammen uten at de har rullet 200K km+++ Men er ukjent med disse bilene og hvor gode disse faktisk er. Men er utenom pickuper og åpen for varebiler, men er mer usikker på om de blir høye nok til traktorveiene det kommer til å bli kjørt litt på. Noen som har noen gode alternativer som jeg kan hente inspirasjon fra? Endret 5. oktober av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Mitsubishi L200 eller Hilux evt D-max 😀 har selv en L200 2009 mod veldig fornøyd kalt Sølvreven 😀 1 Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Ville gått for L200 eller den lisens produserte fra Fiat (husker ikke hva den heter nå, noe i retning Fullback...?) Det er samme bil men bare med annen logo. de har vært veldig rimelig priset på bruktmarkedet med kurrant kilometer. 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober Maskinfører skrev (16 timer siden): Mitsubishi L200 eller Hilux evt D-max 😀 har selv en L200 2009 mod veldig fornøyd kalt Sølvreven 😀 Er L200 i fra rundt samme år +- jeg og ser på. Hatt lite problemer? Megane11 skrev (5 timer siden): Ville gått for L200 eller den lisens produserte fra Fiat (husker ikke hva den heter nå, noe i retning Fullback...?) Det er samme bil men bare med annen logo. de har vært veldig rimelig priset på bruktmarkedet med kurrant kilometer. Takker for tips, det jeg fryktet litt med L200 var at det skulle finnes noen franske eller italienske gener inni der ett sted, men er vel kanskje som du sier bare bygget på lisens fra Mitsubishi og er ett heljapansk produkt ellers? 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Evil-Duck skrev (12 minutter siden): det jeg fryktet litt med L200 var at det skulle finnes noen franske eller italienske gener inni der ett sted, men er vel kanskje som du sier bare bygget på lisens fra Mitsubishi og er ett heljapansk produkt ellers? Iflg wikipedia er Fullback bygget samme sted som L200 på Mitsubishi fabrikken i Thailand. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Evil-Duck skrev (11 timer siden): Er L200 i fra rundt samme år +- jeg og ser på. Hatt lite problemer? Takker for tips, det jeg fryktet litt med L200 var at det skulle finnes noen franske eller italienske gener inni der ett sted, men er vel kanskje som du sier bare bygget på lisens fra Mitsubishi og er ett heljapansk produkt ellers? Bare koselig Nei disse lages i Thailand så vidt meg bekjent står på klistremerket i bakruta ja jeg vil si at L200 er veldig driftsikker 😀 har hatt noe problemer med den og det var km teller som slutta skifta kontakt nede på WSS sensor 250,- Mitsu pusher ville ha 10 000,- for nytt ledningsnett blinklyset mistet jeg i januar 2023 fikset det sommeren 2023 selv ledningsbrudd i hjulbue førersiden ellers er bilene bra gått 325 000 durer og går skal skifte regreim i November 😀 eget diagnoseutstyr også 😀 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Gratulerer som huseier @Evil-Duck det ble jeg i mai arvet efter min far 🏠🏡🏚️ Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 16. oktober Rapporter Del Skrevet 16. oktober Megane11 skrev (På 6.10.2024 den 8:48 AM): Ville gått for L200 eller den lisens produserte fra Fiat (husker ikke hva den heter nå, noe i retning Fullback...?) Det er samme bil men bare med annen logo. de har vært veldig rimelig priset på bruktmarkedet med kurrant kilometer. Riktig det Fiat Fullback 😀 Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 16. oktober Rapporter Del Skrevet 16. oktober Maskinfører skrev (6 timer siden): Riktig det Fiat Fullback 😀 Går nok tilbake selv til Pajero eller L200/Fullback ved neste korsvei, selv om det var en del vedlikehold på Pajen så sviktet den aldri. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 16. oktober Rapporter Del Skrevet 16. oktober Megane11 skrev (2 timer siden): Går nok tilbake selv til Pajero eller L200/Fullback ved neste korsvei, selv om det var en del vedlikehold på Pajen så sviktet den aldri. Det er gode og driftsikre biler det aldri hatt motorstopp med min L200 har hatt 2 stk av L200 og 1 Navara kjører bare pickup det er tur og kjør biler 😀 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå