Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvorfor er delbetaling negativt?

Anbefalte innlegg

Letterboxd skrev (På 11.10.2024 den 5:00 PM):

Takk for alle svar. Det er ikke at jeg ikke har pengene, jeg bare blir ukomfortabel av å bruke store summer på en gang. Like heller å bruke småe betalinger over tid for det føles bedre, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette 😁Men ja, jeg mente med renter. Men hørest ut som det ikke er så lurt, så jeg får lære meg å betale up front heller.

Sidan ingen andre har nevnt det, så skal eg støtte deg på at ein viktig fordel med å gå for delbetaling (sjølv om det ofte blir dyrare totalt sett) er at det gir ein tryggheit i form av at månedlege inntekter og utgifter blir flata ut og dermed blir meir oversiktleg.

Kjøper du gaming-PC og betalar heile beløpet med ein gong, og så får du motorhavari på bilen to dagar seinare så kan det fortare summere seg opp til høgare utgifter enn du har råd til med ein gong. Dersom du då har flata ut utgiftene dine med å ta gaming-PCen på delbetaling så kan det å reparere bilen bli ein mykje enklare utgift å handtere utan å måtte omprioritere, bruke av sparepengane, eller i det verste fall ta opp kortsiktig lån.

Kor hensiktsmessig det er for deg å bruke delbetaling er i stor grad avhengig av kva du treng av buffer av fri kapital. Og kva du eksakt legg i at du har pengane. Har du pengane i form av at du har nok til å legge ut for gaming-PC, men om vaskemaskina ryker før neste lønning så er du ille ute, eller har du pengane i form av kjøp av gaming-PC berre medfører ein nærmast ubetydeleg reduksjon på sparekontoen din?
Kva du treng av buffer er veldig avhengig av livssituasjon, kva du er avhengig av for å få kvardagen til å gå rundt, og kva som er største potensielle utgifta som du må kunne dekke på kort tid. For mange så er dei største potensielle utgiftene som kan dukke opp uventa knytt til bilen, kvitevarer, eller kjæledyr som må til dyrelegen. Men det er også dei som har objektivt behov for ein langt høgare buffer, som dersom du har foreldre eller barn som bur i utlandet slik at du må ha pengar til å kaste deg på eit fly dersom dei skulle bli sjuke eller utsatt for ei ulykke og treng din hjelp.

Eg vil nok tru at du er litt slik som meg, der det å ha ein god og romsleg buffer som ikkje er låst til fondssparing eller liknande, gir ei tryggheit i form av at det er behagleg å vite at dersom eg får lyst til å flyge til New York på juleshopping ei helg, så kan eg gjere det utan å ta opp lån.
Dette er ikkje veldig rasjonelt, strengt tatt burde eg hatt ein langt mindre bufferkonto og heller låst meir av pengane ned i langsiktig sparing. For sjølv om eg vil reise til New York i helga, eller kjøpe meg ny bil, så er eg kredittverdig nok til at eg får lån til slike ting. Og med tanke på at dette er utgifter eg mest sannsynleg uansett ikkje får, så er det nok betre å ta opp kredittlån om behovet skulle være der, enn det er å ha pengar i madrassen som omtrent ikkje forenter seg.

Slik er det heilt sikker med deg også. Det er behageleg med delbetaling for då har du fleire titusenar tilgjengeleg til å gjere noko anna gøy. Betalar du PCen med ein gong så må du kanskje seie nei om du får tilbod om å stikke til Spania i veka før jul.
Men realistisk sett så er gir det nok langt meir økonomisk meining å berre betale for heile PCen med ein gong, og dersom det mot all sannsynlegheit skulle bli snakk om ein utanlandstur på kort varsel, så toler du godt å ta denne eine turen på kredittkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vokteren skrev (4 minutter siden):

Og hvis det ikke er dekning på kontoen denne dagen ?

Det er berre ei bekymring for dei som har dårleg råd 😇

Som med alt mogleg anna, så er det lettare å nytte seg av gode tilbod om du alt har pengar.
Det er lett å nytte fordelen av å få rentefri kreditt når ein har så stabil økonomi at det er berre å sette på autotrekk å la alt gå av seg sjølv.
Det butikken tjener på er nettopp dei kundane som gløymer å betale eller setter opp betalingstrekk frå ein konto som ikkje nødvendigvis har tilstrekkeleg med dekning til ei kvar tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (8 timer siden):

Det er berre ei bekymring for dei som har dårleg råd 😇

Som med alt mogleg anna, så er det lettare å nytte seg av gode tilbod om du alt har pengar.
Det er lett å nytte fordelen av å få rentefri kreditt når ein har så stabil økonomi at det er berre å sette på autotrekk å la alt gå av seg sjølv.
Det butikken tjener på er nettopp dei kundane som gløymer å betale eller setter opp betalingstrekk frå ein konto som ikkje nødvendigvis har tilstrekkeleg med dekning til ei kvar tid.

Et viktig forhold er at avbetaling koster penger for en eller annen i form av kapitalkostnader.
Hvis avbetalingen er «kostnadsfri» må selgeren ta inn dette på annet vis. Dvs at utsalgsprisen må settes høyere enn nødvendig.

Lenke til kommentar

De få gangene jeg har kjøpt på nedbetaling så har jeg forsikret meg om at det er rentefritt.

Synes det er mye bedre å betale for f.eks en ny mobil til 15.000 over 1 år isteden for hele summen med en gang.

Men man må være forsiktig hva man signerer på ja, de fleste kredittavtaler er ikke rentefri.

Lenke til kommentar
Gjerrigknarken skrev (På 2.11.2024 den 6:09 AM):

Holder ikke folk rede på om de har dekning på regningskontoen til de regningene som skal trekkes? Hvor sløv er det egentlig mulig å være?

Det er i aller høyeste grad mulig å være så "sløv", det regner jeg med du fullstendig klar over.  Det var tross alt 653.000 åpne inkassosaker i Norge ved inngangen til 2024.

Poenget er vel at dersom man inngår la oss si 5-6 slike avtaler om avbetaling på forbruksvarer så er det mulig å miste oversikten.

Lenke til kommentar
Johan Kontant skrev (11 timer siden):

Det er i aller høyeste grad mulig å være så "sløv", det regner jeg med du fullstendig klar over.  Det var tross alt 653.000 åpne inkassosaker i Norge ved inngangen til 2024.

Poenget er vel at dersom man inngår la oss si 5-6 slike avtaler om avbetaling på forbruksvarer så er det mulig å miste oversikten.

Man setter da opp fast betaling på slike ting og man vet jo hvor mye som skal ut av kontoen i løpet av en måned og hvor mye og når penger kommer inn.

Å "miste oversikten" er rett og slett en dårlig unnskyldning fordi man er sløv. 

De som er så sløve bør jo aldri ta forbruksvarer på avbetaling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjerrigknarken skrev (1 time siden):

Man setter da opp fast betaling på slike ting og man vet jo hvor mye som skal ut av kontoen i løpet av en måned og hvor mye og når penger kommer inn.

Det er sjølvsagt heilt rett.
Poenget er likevel at folk flest er litt sløve, og sjølv om ein er veldig påpasseleg med slike ting så er det berre eit spørsmål om tid før det skjer menneskeleg feil som gjer at eit trekk ikkje blir gjennomført på grunn av manglande dekning på kontoen.
Det er litt som bilulykker, dei aller fleste prøver å unngå å kræsje, men sjølv dyktige sjåførar kan være uheldige ein gong i blant.

Jo meir ein bruker delbetaling og betalingsutsetting, jo fleire moglegheiter er det for at feil kan oppstå.
Ideelt sett så bør ein gå inn i nettbanken og overføre det nødvendige beløpet til trekkontoen umiddelbart etter å ha gjennomført eit kjøp, men det er ikkje alltid det passe seg slik. Og jo lengre tid det går, jo større fare er det for at ein gløymer å passe på, og så er det to betalingar som forfell på same dato rett før datoen for fast overføring til trekkontoen.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (8 timer siden):

Det er sjølvsagt heilt rett.
Poenget er likevel at folk flest er litt sløve, og sjølv om ein er veldig påpasseleg med slike ting så er det berre eit spørsmål om tid før det skjer menneskeleg feil som gjer at eit trekk ikkje blir gjennomført på grunn av manglande dekning på kontoen.
Det er litt som bilulykker, dei aller fleste prøver å unngå å kræsje, men sjølv dyktige sjåførar kan være uheldige ein gong i blant.

Jo meir ein bruker delbetaling og betalingsutsetting, jo fleire moglegheiter er det for at feil kan oppstå.
Ideelt sett så bør ein gå inn i nettbanken og overføre det nødvendige beløpet til trekkontoen umiddelbart etter å ha gjennomført eit kjøp, men det er ikkje alltid det passe seg slik. Og jo lengre tid det går, jo større fare er det for at ein gløymer å passe på, og så er det to betalingar som forfell på same dato rett før datoen for fast overføring til trekkontoen.

Folk som er demente bør jo ha økonomisk verge.

Lenke til kommentar
Gjerrigknarken skrev (På 4.11.2024 den 7:48 AM):

Oppsummert..: I en perfekt verden vil alle med avbetalingsavtaler ha 100% kontroll og de som ikke har 100% kontroll avstår fra avbetaling.

Kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Johan Kontant skrev (20 timer siden):

Oppsummert..: I en perfekt verden vil alle med avbetalingsavtaler ha 100% kontroll og de som ikke har 100% kontroll avstår fra avbetaling.

Kjekt å vite.

Men å ha kontroll på regninger i våre dager er jo ekstremt lett. Man kan sette opp varslinger og automatikk på alt.

Da jeg var ung måtte man selv følge med regninger som kom i posten gå og betale dem i banken eller bruke brevgiro. Seinere kom mobilbank og nettbanj, men man fikk fortsatt mange regninger i posten og måtte manuelt legge dem inn. I den tiden var det litt mer jobb, men fortsatt enkelt å ha full kontroll over regninger.

En regning for en avbetalingsavtale er da ikke annerledes enn en annen regning.

Og selvfølgelig må man avstå fra avbetalingsavtaler om man ikke greier betale regningene sine i tide.

Lenke til kommentar
Gjerrigknarken skrev (2 timer siden):

Men å ha kontroll på regninger i våre dager er jo ekstremt lett. Man kan sette opp varslinger og automatikk på alt.

Ja det er enklare, og det er langt "tryggare" i dag å bruke delbetaling eller kredittkort utan å ryke på ein smell ved å betale så seint at du får rentekostnadar.
Likevel er det nettopp fordi det er nokon som roter med betalingane som gjer at ein kan tilby slik avtalar. Tanken med å tilby delbetaling utan renter er at ein skal tene det inn igjen på dei kundane som ikkje betalar i tide, og til dels fordi det kan være enklare å få kunden til å ta eit impulskjøp om ikkje heile beløpet må betalast samtidig.

Feil kan likevel skje den beste, for ein må tross alt sette opp denne automatikken og bekrefte betalingsavtalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...