Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skadedyr i utleiebolig

Gjest 2bc46...5bf

Anbefalte innlegg

wampster skrev (1 time siden):

Ettersom du bor i leilighet (ikke hus/rekkehus/tomannsbolig/e.l.) ville jeg sagt dette er noe sameiet/borettslaget må/burde ta tak i. Har du mus/rotter i/rundt leiligheten din  nødvendigvis andre ha det også?

Leilighet betyr ikke nødvendigvis sameie eller borettslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Leilighet betyr ikke nødvendigvis sameie eller borettslag.

Nei, men gitt ingen annen info er det naturlig å gå ut i fra at det er det, ettersom det  er 90%+ av leiligheter som er i sameier/borettslag/e.l.

Lenke til kommentar
Gjest 2bc46...5bf

Dette er ikke en leilighet, men en del av en enebolig. Ender opp i oppsigelse uansett dette. 

Anonymous poster hash: 2bc46...5bf

Lenke til kommentar

I 2012 leide vi en kjellerleilighet mens vi bygde vårt eget hus. Der kom det mus inn på høsten, trolig via åpne vindu.
Jeg monterte netting på vinduene så vi kunne fortsette luftingen om natten, og satte opp feller inni kjøkkenskapene som tok de som var inne.
Etter noen uker var alle tatt.

Lenke til kommentar

Det finnes ultralydgivere som kan hjelpe.

Min mor bruker slike både inne og i stikkontakt ute under tak, og samt i garasjen. Og mus har blitt borte. Før så hørte vi de kravle rundt på taket, men etter at disse ble montert så har det ikke vært noe slikt. (Det har også vært noe mindre fugler ved juleneket også)

De hun brukte i starten var fra Nytt & Nyttig katalogen som ofte kom i posten, men på nettsidene dems så finner jeg de ikke nå. Men hun har ett par typer. Vet ikke hvor de andre er fra.

Minuset er at enkelte av de lager en lite klikke lyd man kan høre hvis man legger merke til den. Min mor hører den ikke, jeg gjør det når jeg hører etter, og brodern hører de hele tiden.

Her er noen som sier det ikke hjelper::

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/skadedyr/ultralyd-mot-mus---virker-det/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...