Trulss Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Synes det er ille at de har blitt så dyre, og at flere operatører ikke tilbyr mindre enn 2 GB. Nice sitt rimeligste med 1 GB koster kr. 95,- Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Det er frivillig å være kunde hos Talkmore... De er også et varemerke for Telenor, som alltid har vunnet priskrigen - som dyreste alternativ. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 6. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober NorsknRev skrev (På 5.10.2024 den 3:26 PM): Det er frivillig å være kunde hos Talkmore... De er også et varemerke for Telenor, som alltid har vunnet priskrigen - som dyreste alternativ. Ja, "billigkroken" til Telenor er svært høyt priset i forhold til andre operatører. Det er bare å ta av seg hatten. Skjønner egentlig ikke hvordan de fortsatt kan ha kunder. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Det er fordi de mer voksne av oss i alder går for Telenor av ren vane, tror de får bedre sikkerhet og blir murt inne av alle de tilleggsproduktene som Telenor pusher. Rett og slett fordi navnet Telenor nedstammer fra Televerket. De mer voksne av oss har i tillegg tv, internett, epost, antivirus og skyløsninger hos Telenor. Da sier det sitt hvorfor de ikke bytter. Det koster mye tid, kunnskap og penger å bytte. Og hvorfor bytte når man har penger nok? 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Enig med deg. Det er klart at det er penger å spare på å bytte operatør, men når besparelsen tilsvarer en halv snusboks i måneden - er det noen vits i å stresse? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 7. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober Kynxx skrev (11 timer siden): Det er fordi de mer voksne av oss i alder går for Telenor av ren vane, tror de får bedre sikkerhet og blir murt inne av alle de tilleggsproduktene som Telenor pusher. Rett og slett fordi navnet Telenor nedstammer fra Televerket. De mer voksne av oss har i tillegg tv, internett, epost, antivirus og skyløsninger hos Telenor. Da sier det sitt hvorfor de ikke bytter. Det koster mye tid, kunnskap og penger å bytte. Og hvorfor bytte når man har penger nok? Ja, det er nok på disse Telenor tjener penger. Gamle jeg kjenner har betalt Telenor et skyhøyt beløp etter at kobberkabelen ble lagt ned. Begge har betalt ca kr. 700 for mobilabonnement x2. Deretter har de betalt mobilt bredbånd til omtrent den samme prisen, og på toppen av dette parabolabonnement og e-post. Alt etter råd fra kundeservice. Jeg synes det grenser til kriminalitet at Telenor har røvet til seg kr. 3000 pr. mnd. Nå har jeg ordnet opp og de betaler nå kr. 1200 for det samme (2 mobilabonnement, internett og parabol). Det er fortsatt rom for forbedringer, men TV-løsningen er de fortrolig med. 2 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Jeg jobber i hjemmesykepleien og har vel besøkt 1500-2500 pasienter siste årene. Der sitter mange med hver sin mobiltelefon de ikke forstår noe av, fasttelefon (stasjonær mobiltelefon) i tillegg som ligger ved siden av, tv og i verstefall internett som gammel husalarm er tilkoblet. Ikke glem trygghetsalarm som koster 500-600kr/mnd. Og folk lurer på hvorfor de eldre har dårlig råd trass i at de har nedbetalt hus og gode pensjoner 🤡 Telenor som selskap tar de prisene de tar fordi vi i praksis ikke har noen god konkurranse her på berget. Ja vi har Telia og Altibox, men de er sannelig ikke så veldig annerledes priset i sine produktgrupper. Så gjenstår de små myggene som driver med underskudd og budsjettsprekker for å drive prisene ned før de blir konkurs eller kjøpt opp og svelget. (Beklager lang setning). Vi er for få folk til at det kan eksistere god konkurranse i Norge, på flere felt. 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Kynxx skrev (14 timer siden): Det er fordi de mer voksne av oss i alder går for Telenor av ren vane, tror de får bedre sikkerhet og blir murt inne av alle de tilleggsproduktene som Telenor pusher. Rett og slett fordi navnet Telenor nedstammer fra Televerket. De mer voksne av oss har i tillegg tv, internett, epost, antivirus og skyløsninger hos Telenor. Da sier det sitt hvorfor de ikke bytter. Det koster mye tid, kunnskap og penger å bytte. Og hvorfor bytte når man har penger nok? Ja, før i tia - var det slikt. Men denne tankegangen er nokså utdatert nå. Telia - og andre aktører; har vært svært "gode" på å oppsøke den type klientel, med dørsalg, telefonsalg og stands på dagtid utenfor den lokale super'n. I tillegg har denne generasjonen ofte barn, eller barnebarn som tar en liten kontroll på slikt når de er på besøk. Det har jeg selv gjort, ringt og avbestilt dustete tilleggstjenester og lignende. Problemet er at nordmenn flest er late - og de har som du sier penger nok. Det hindrer konkurranse. Og det gjelder ikke bare telebransjen - men også forsikringer, bank, tv, nett; og mye annet. Folk er late, de gidder ikke. Og da får vi høyere priser; og bankene overskudd som ikke ligner grisen. Bare se mot Sverige. Der ligger prisene på så godt som alt av tjenester; langt under oss. Selv justert opp mot kjøpekraft og valuta. Når det er sagt. Så er Telenor best i klassen, altså; bransjen på dekning. Jeg har forsøkt både ICE (skrekk å gru), Telia og Telenor - nå via PlussMobil. Og min erfaring er er at Telenor gir best dekning, særlig når jeg er ute på tur i friluft & utmark. Telenor har også gjennom min erfaring; levert bedre i utlandet.... Det er ganske hinsides syns jeg; at en gjennomsnittsfamilie betaler 2000+ i måneden. For å ha nett/tv/mobil. Noe de fleste av oss gjør.... Med mindre man er litt kreativ, og setter opp trådløs utendørs antenne hos naboen (høhø), samt gir faen i tv - men benytter strømming istedenfor. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå