Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Induksjon platetopp kobler ut

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde en elektriker innom her om dagen for å bytte komfyrvakt-sensor over induksjontopp siden den forrige ikke funket. Men etter det så virker ikke induksjontopp, så jeg prøver å ta av/på strømmen og da får jeg skrudd den på. Men etter ett par minutter når jeg prøvde å koke egg så kobler den ut helt uten videre. Prøvde å trykke på sensoren og, men hjelper ikke.

Noen som har en formening på hvorfor?

Skulle selvfølgelig kontakta elektrikeren, men ikke lett når er helg .

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SirAmp skrev (20 minutter siden):

Hvilken komfyrvakt har du? 

Nye sensorer må vanligvis parres, og det er ofte klønete, høres nesten ut som om elektrikeren din har mislykkes med det. 

Evt er det ikke sensoren, men selve komfyrvakten som var defekt 

Hadde Microsense, men han byttet til Microsense 2. Ja, litt merkelig han ikke testa platetoppen om den funket. Trykket én gang på den da lyser det grønt. Holder inn 5-10 sekunder lyser grønt og rødt.

Lenke til kommentar
ReaveЯ skrev (1 time siden):

Prøvd det der og men møkket slår seg av etter få min uansett 😤

17281230924152372431016725924811.jpg

Dersom sensoren har et fungerende batteri, er montert i henhold til manualen og parret opp mot kontaktor og app, samt alle testene er utført i henhold til manualen så skal det fungere riktig. Er det komfyrvaktens kontaktoren eller kurs-sikringen som løser ut etter kort tid?

Lenke til kommentar

Hmm har ikke paret den opp mot app, men skal ikke behøve det? Har gjort det som står. Forventer liksom elektrikeren har gjort funksjonstest osv. Vet ikke helt om er kontaktoren eller kurs-sikringen som løser ut etter kort tid. Gir en slags (lav)lyd komfyrvakten rett før platetopp kobler ut.

Men hvor finner jeg som regel komfyrvakt-stikkontakten? (den det piper/ringer fra) Bak komfyren? 

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar
ReaveЯ skrev (2 timer siden):

Hmm har ikke paret den opp mot app, men skal ikke behøve det? Har gjort det som står. Forventer liksom elektrikeren har gjort funksjonstest osv. Vet ikke helt om er kontaktoren eller kurs-sikringen som løser ut etter kort tid. Gir en slags (lav)lyd komfyrvakten rett før platetopp kobler ut.

Men hvor finner jeg som regel komfyrvakt-stikkontakten? (den det piper/ringer fra) Bak komfyren? 

Som regel bak eller i naboskapet. Hvis det er vakt med mikroswitcher så kan det hende at de står feil, men de justeringene skal man greie å lese seg til i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...