Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

visste ikke at det går ant. Varmluft på venstre, kaldluft på høyre


Anbefalte innlegg

MAtroxX skrev (På 15.11.2024 den 7:10 PM):

Som jeg skrev i side 1 er problematikken en aktuator (still motor ) mange navn, men forblir en aktuator hva enn mann velger å kalle det 

Delen bytter du lett som en diy (do it yourself) person om en har ørlite innsikt og ikke er drita 

av med sparke plate mot midten og av med under plate under ratt. Da kommer du til disse aktuatorene som er skrudd (2-3 torx skruer noe sånt ) mot siden av varmerwgisteret

mulig jeg feilinformerer om prosedyren her, men skal være ca godt nokk til å forstå

 

ang calibrering etterpå gjør du det enkelt via knappene i consollen

 

jeg trodde den var på høyre side bakom hanskerom, og må av med deksel på høyre side ved dør. 

 

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemelding 

kjekt å høre jeg kunne hjelpe med problemstillingen din 🙂

send gjerne værksted faktura eller dokumentet de har skrevet til deg.

du er ikke avhengi av dyre værksted utgifter på en slik reperasjon, da du har ett mangfold av dyktige mekanikere her inne som står klar for å bidra med å hjelpe deg gjennom prosessen 🤠

merk: ikke negativt å benytte værksteder, heller tvert imot. Servicer, feilsøking og eu kontroller tar du gjerne der, men selve deleskiftet gjør du selv, spessielt på en typ eldre kategori bil

 føler du deg ikke kyndig nokk eller er usikker, så spør du folk om hjelp her eller så prøver du å bruke din egen logiske innsikt. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (På 16.11.2024 den 12:35 PM):

jeg trodde den var på høyre side bakom hanskerom, og må av med deksel på høyre side ved dør. 

jeg tror jeg har beskrevet det forut her en plass og fått beskrivelse fra annen om hva jeg må kjøpe. Delen koster omkring 562 kroner. 

Sparke plate ut mot dør gir ingen mening vedr, denne komponenten

du skal inn mot senter av dash bord

Endret av MAtroxX
Lenke til kommentar
minim skrev (På 5.11.2024 den 4:13 PM):

Alt er på ferdig plugg så det er ingenting som må kobles/kables med løse ender. Det er også nesten umulig å plugge feil tilbake igjen siden de fleste kontakter ikke passer omhverandre på VW eller passer feil vei. Det er litt skummelt i starten, men vanvittige summer å spare på å gjøre arbeid selv om man tar det som hobby. 

Kan anbefale vagcom diagnose også om du planlegger å fortsette med VW biler så får du gjort feilsøking selv. 

har du vagcom diagnose link? vet ikke om det finnes forskjellige typer vagcom diagnose instrumenter, så ville være på den sikre siden. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (1 time siden):

har du vagcom diagnose link? vet ikke om det finnes forskjellige typer vagcom diagnose instrumenter, så ville være på den sikre siden. 

Du får ulike varianter. Her er vel rimeligste. Det er mulig å kjøpe Kina kopier også, men de virker ikke alltid like bra og da får du null support om det trengs. 

https://www.flex1one.no/produkt/diagnose/vcds-vag-com/hex-v2-kablet-versjon/ross-tech-vcds-hex-v2

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (På 5.11.2024 den 6:52 PM):

Jeg finner to mulige delenummer uten bruk av chassisnummeret til bilen:

3C0907511R
1K0907511B

Begge delenummerne står oppført for den delen jeg linket til i innlegg #9.

jeg er på vei til å bestille delen. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (På 21.10.2024 den 2:08 AM):

Jeg anser 3 sannsynlige feilkilder:

1. For lite gass i ac (Ja merkelig, men det kan det faktisk være.)
2. Motoren for spjeldet er defekt. (Kan sannsynligvis repareres, se videoer på youtube.)
3. Varmeveksleren er halveis tett. (Sannsynligvis av at silicaposen i ekspansjonstanken har gått opp i limingen og innholdet har forvillet seg inn i varmeveksleren.)

annen ting er at jeg ikke får tydelig svar fra verksted om gass i ac er tomt. Jeg tror den er tom. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (På 21.10.2024 den 2:08 AM):

Jeg anser 3 sannsynlige feilkilder:

1. For lite gass i ac (Ja merkelig, men det kan det faktisk være.)
2. Motoren for spjeldet er defekt. (Kan sannsynligvis repareres, se videoer på youtube.)
3. Varmeveksleren er halveis tett. (Sannsynligvis av at silicaposen i ekspansjonstanken har gått opp i limingen og innholdet har forvillet seg inn i varmeveksleren.)

https://www.ebay.co.uk/itm/326107584124?chn=ps&_ul=GB&mkevt=1&mkcid=28&google_free_listing_action=view_item

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...