Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

visste ikke at det går ant. Varmluft på venstre, kaldluft på høyre


Anbefalte innlegg

mobile999 skrev (11 timer siden):

Det er mye jobb å fjerne dashbordet, men jeg tror ikke dashbordet må fjernes for å bytte den motoren.

Hvor mange timer anser du det er å jobbe med å bytte delen? you tubue gjør det på halvtime. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (12 timer siden):

Jeg tror den er til manuelt klimaanlegg ("Climatic"). Bilen din har automatisk klimaanlegg ("Climatronic")?

Dashbordet må ikke fjernes for å bytte motoren. Jobben vises her:

https://www.youtube.com/watch?v=-JOc7_Orx_o


Brukte mekanikeren VW tilpasset diagnoseapparat for å lese av feilkoder for å komme til konklusjonen om at motoren må byttes?

denne?

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (1 time siden):

Hvor mange timer anser du det er å jobbe med å bytte delen? you tubue gjør det på halvtime. 

Et verksted vil neppe gi fastpris på en time på å bytte denne. Om pris og tid er viktig hvorfor gjør du det ikke selv? Det er video på YouTube som viser hvordan det gjøres og verktøy for jobben er helt sikkert noen skrutrekkere og fastnøkler til 2-300kr maks på biltema. 

Lenke til kommentar
minim skrev (9 timer siden):

Et verksted vil neppe gi fastpris på en time på å bytte denne. Om pris og tid er viktig hvorfor gjør du det ikke selv? Det er video på YouTube som viser hvordan det gjøres og verktøy for jobben er helt sikkert noen skrutrekkere og fastnøkler til 2-300kr maks på biltema. 

Det er disse ledningene jeg er bekymret for. Jeg har fastnøkler og skrutrekkere selv. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (6 minutter siden):

Det er disse ledningene jeg er bekymret for. Jeg har fastnøkler og skrutrekkere selv. 

Alt er på ferdig plugg så det er ingenting som må kobles/kables med løse ender. Det er også nesten umulig å plugge feil tilbake igjen siden de fleste kontakter ikke passer omhverandre på VW eller passer feil vei. Det er litt skummelt i starten, men vanvittige summer å spare på å gjøre arbeid selv om man tar det som hobby. 

Kan anbefale vagcom diagnose også om du planlegger å fortsette med VW biler så får du gjort feilsøking selv. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
minim skrev (22 minutter siden):

Alt er på ferdig plugg så det er ingenting som må kobles/kables med løse ender. Det er også nesten umulig å plugge feil tilbake igjen siden de fleste kontakter ikke passer omhverandre på VW eller passer feil vei. Det er litt skummelt i starten, men vanvittige summer å spare på å gjøre arbeid selv om man tar det som hobby. 

Kan anbefale vagcom diagnose også om du planlegger å fortsette med VW biler så får du gjort feilsøking selv. 

Fantastisk bra anbefaling. 

Jeg skal se hva jeg får til.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (57 minutter siden):

Fantastisk bra anbefaling. 

Jeg skal se hva jeg får til.

Du må kjøre en kalibrering av de etter montering. Jeg har kun gjort det via vagcom så sjekk evnt om du får gjort det uten diagnose med noe trykking display. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Jeg finner to mulige delenummer uten bruk av chassisnummeret til bilen:

3C0907511R
1K0907511B

Begge delenummerne står oppført for den delen jeg linket til i innlegg #9.

Når jeg skriver inn skilt nummeret mitt i henhold til link fra innlegg 9:

Dette produktet ser ut til å passe din bil!
Les spesifikasjons teksten om produktet nøyaktig for å finne eventuelle unntak eller kontakte oss om du har noe spørsmål.

Jeg trenger den som sprer luft, ikke varmer. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke dette gir mening. Du trenger vel motor til spjeldet som regulerer temperaturen på høyre siden av bilen?

 

mobile999 skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke dette gir mening. Du trenger vel motor til spjeldet som regulerer temperaturen på høyre siden av bilen?

ja, selvsagt trenger jeg motor.

Lenke til kommentar

Kan bare føye til at jeg hadde dette problemet på en BMW engang. Byttet bare ventilen som gikk til passasjersiden. Tror det tok 10min å bytte på den bilen. Ventilen lå nært hove bremse cylinder . Begynner å bli 30 år siden. BMW E34

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som jeg skrev i side 1 er problematikken en aktuator (still motor ) mange navn, men forblir en aktuator hva enn mann velger å kalle det 

Delen bytter du lett som en diy (do it yourself) person om en har ørlite innsikt og ikke er drita 

av med sparke plate mot midten og av med under plate under ratt. Da kommer du til disse aktuatorene som er skrudd (2-3 torx skruer noe sånt ) mot siden av varmerwgisteret

mulig jeg feilinformerer om prosedyren her, men skal være ca godt nokk til å forstå

 

ang calibrering etterpå gjør du det enkelt via knappene i consollen

 

Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (17 timer siden):

Som jeg skrev i side 1 er problematikken en aktuator (still motor ) mange navn, men forblir en aktuator hva enn mann velger å kalle det 

Delen bytter du lett som en diy (do it yourself) person om en har ørlite innsikt og ikke er drita 

av med sparke plate mot midten og av med under plate under ratt. Da kommer du til disse aktuatorene som er skrudd (2-3 torx skruer noe sånt ) mot siden av varmerwgisteret

mulig jeg feilinformerer om prosedyren her, men skal være ca godt nokk til å forstå

 

ang calibrering etterpå gjør du det enkelt via knappene i consollen

 

har vært på verksted, og de har gjort feilsøking med instrument, så jeg har det på papir hva som skal gjøres. 

Men vil ikke betale den summen de forlanger. 

Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (17 timer siden):

Som jeg skrev i side 1 er problematikken en aktuator (still motor ) mange navn, men forblir en aktuator hva enn mann velger å kalle det 

Delen bytter du lett som en diy (do it yourself) person om en har ørlite innsikt og ikke er drita 

av med sparke plate mot midten og av med under plate under ratt. Da kommer du til disse aktuatorene som er skrudd (2-3 torx skruer noe sånt ) mot siden av varmerwgisteret

mulig jeg feilinformerer om prosedyren her, men skal være ca godt nokk til å forstå

 

ang calibrering etterpå gjør du det enkelt via knappene i consollen

 

takker veldig for beskrivelsen du sendte. Nå ser jeg hvordan den fungerer, jeg husker jeg gjorde, men forstod ikke hele løpelinjen hvordan det skulle fungere. 

Jeg må lese i tekst hva jeg skal kjøpe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...