stamkunde Skrevet 16. november Forfatter Del Skrevet 16. november MAtroxX skrev (17 timer siden): Som jeg skrev i side 1 er problematikken en aktuator (still motor ) mange navn, men forblir en aktuator hva enn mann velger å kalle det Delen bytter du lett som en diy (do it yourself) person om en har ørlite innsikt og ikke er drita av med sparke plate mot midten og av med under plate under ratt. Da kommer du til disse aktuatorene som er skrudd (2-3 torx skruer noe sånt ) mot siden av varmerwgisteret mulig jeg feilinformerer om prosedyren her, men skal være ca godt nokk til å forstå ang calibrering etterpå gjør du det enkelt via knappene i consollen jeg trodde den var på høyre side bakom hanskerom, og må av med deksel på høyre side ved dør. jeg tror jeg har beskrevet det forut her en plass og fått beskrivelse fra annen om hva jeg må kjøpe. Delen koster omkring 562 kroner. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 17. november Del Skrevet 17. november Takk for tilbakemelding kjekt å høre jeg kunne hjelpe med problemstillingen din 🙂 send gjerne værksted faktura eller dokumentet de har skrevet til deg. du er ikke avhengi av dyre værksted utgifter på en slik reperasjon, da du har ett mangfold av dyktige mekanikere her inne som står klar for å bidra med å hjelpe deg gjennom prosessen 🤠 merk: ikke negativt å benytte værksteder, heller tvert imot. Servicer, feilsøking og eu kontroller tar du gjerne der, men selve deleskiftet gjør du selv, spessielt på en typ eldre kategori bil føler du deg ikke kyndig nokk eller er usikker, så spør du folk om hjelp her eller så prøver du å bruke din egen logiske innsikt. 1 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 17. november Del Skrevet 17. november (endret) stamkunde skrev (På 16.11.2024 den 12:35 PM): jeg trodde den var på høyre side bakom hanskerom, og må av med deksel på høyre side ved dør. jeg tror jeg har beskrevet det forut her en plass og fått beskrivelse fra annen om hva jeg må kjøpe. Delen koster omkring 562 kroner. Sparke plate ut mot dør gir ingen mening vedr, denne komponenten du skal inn mot senter av dash bord Endret 17. november av MAtroxX Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet tirsdag kl 05:04 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 05:04 minim skrev (På 5.11.2024 den 4:13 PM): Alt er på ferdig plugg så det er ingenting som må kobles/kables med løse ender. Det er også nesten umulig å plugge feil tilbake igjen siden de fleste kontakter ikke passer omhverandre på VW eller passer feil vei. Det er litt skummelt i starten, men vanvittige summer å spare på å gjøre arbeid selv om man tar det som hobby. Kan anbefale vagcom diagnose også om du planlegger å fortsette med VW biler så får du gjort feilsøking selv. har du vagcom diagnose link? vet ikke om det finnes forskjellige typer vagcom diagnose instrumenter, så ville være på den sikre siden. Lenke til kommentar
minim Skrevet tirsdag kl 06:12 Del Skrevet tirsdag kl 06:12 stamkunde skrev (1 time siden): har du vagcom diagnose link? vet ikke om det finnes forskjellige typer vagcom diagnose instrumenter, så ville være på den sikre siden. Du får ulike varianter. Her er vel rimeligste. Det er mulig å kjøpe Kina kopier også, men de virker ikke alltid like bra og da får du null support om det trengs. https://www.flex1one.no/produkt/diagnose/vcds-vag-com/hex-v2-kablet-versjon/ross-tech-vcds-hex-v2 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet i går, 20:24 Forfatter Del Skrevet i går, 20:24 Ringte mekonomen, fikk til svar bedre om jeg ringte volkswagen for å gjøre jobben, fordi mekonomen allikevel måtte kjøpe delen via volkswagen. Jeg har ikke ønske om å betale over 10000 kroner. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet i går, 20:25 Forfatter Del Skrevet i går, 20:25 jeg trenger hjelp igjen, jeg må vel starte med å kjøpe delen selv. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 11 timer siden Forfatter Del Skrevet 11 timer siden hva koster det å bytte kompressor på varmepumpe til elbil volkswagen golf? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden mobile999 skrev (På 5.11.2024 den 6:52 PM): Jeg finner to mulige delenummer uten bruk av chassisnummeret til bilen: 3C0907511R 1K0907511B Begge delenummerne står oppført for den delen jeg linket til i innlegg #9. jeg er på vei til å bestille delen. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden det står for høyrekjørte biler, er den ment for biler i england? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden MAtroxX skrev (På 17.11.2024 den 6:07 PM): Sparke plate ut mot dør gir ingen mening vedr, denne komponenten du skal inn mot senter av dash bord senter bakom girspak? under på sjåfør siden? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden mobile999 skrev (På 20.10.2024 den 2:26 PM): Jeg fant denne og tror den er en riktigere kandidat enn den du linket til: https://www.skruvat.no/Stillelement-blandeklaff-P512958.aspx Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 9 timer siden Forfatter Del Skrevet 9 timer siden mobile999 skrev (På 21.10.2024 den 2:08 AM): Jeg anser 3 sannsynlige feilkilder: 1. For lite gass i ac (Ja merkelig, men det kan det faktisk være.) 2. Motoren for spjeldet er defekt. (Kan sannsynligvis repareres, se videoer på youtube.) 3. Varmeveksleren er halveis tett. (Sannsynligvis av at silicaposen i ekspansjonstanken har gått opp i limingen og innholdet har forvillet seg inn i varmeveksleren.) annen ting er at jeg ikke får tydelig svar fra verksted om gass i ac er tomt. Jeg tror den er tom. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 9 timer siden Forfatter Del Skrevet 9 timer siden mobile999 skrev (På 21.10.2024 den 2:08 AM): Jeg anser 3 sannsynlige feilkilder: 1. For lite gass i ac (Ja merkelig, men det kan det faktisk være.) 2. Motoren for spjeldet er defekt. (Kan sannsynligvis repareres, se videoer på youtube.) 3. Varmeveksleren er halveis tett. (Sannsynligvis av at silicaposen i ekspansjonstanken har gått opp i limingen og innholdet har forvillet seg inn i varmeveksleren.) https://www.ebay.co.uk/itm/326107584124?chn=ps&_ul=GB&mkevt=1&mkcid=28&google_free_listing_action=view_item Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden stamkunde skrev (58 minutter siden): https://www.ebay.co.uk/itm/326107584124?chn=ps&_ul=GB&mkevt=1&mkcid=28&google_free_listing_action=view_item Bokstaven på slutten av delenummeret er viktig. Jeg vet ikke om det er riktig del. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden mobile999 skrev (1 time siden): i videoen som du sendte, så viser den seriekode som han bytter ut på bilen. 3C0907511B Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden mobile999 skrev (20 minutter siden): Bokstaven på slutten av delenummeret er viktig. Jeg vet ikke om det er riktig del. Dette var kun for å se mer på delen som skal byttes. Den var ikke ment som direkte denne jeg skal ha. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden mobile999 skrev (22 minutter siden): Bokstaven på slutten av delenummeret er viktig. Jeg vet ikke om det er riktig del. Disse får jeg opp når jeg skriver serienummerkode i henhold til youtube filmen. seriekoden i filmen Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden stamkunde skrev (43 minutter siden): i videoen som du sendte, så viser den seriekode som han bytter ut på bilen. 3C0907511B Det er fremdeles den delen jeg linket til: mobile999 skrev (2 timer siden): Se over, sitatet kom ikke med. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden mobile999 skrev (17 minutter siden): Det er fremdeles den delen jeg linket til: Se over, sitatet kom ikke med. men forskjellige selskaper som lager delene. Forskjellig pris også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå