stamkunde Skrevet lørdag kl 11:35 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 11:35 MAtroxX skrev (17 timer siden): Som jeg skrev i side 1 er problematikken en aktuator (still motor ) mange navn, men forblir en aktuator hva enn mann velger å kalle det Delen bytter du lett som en diy (do it yourself) person om en har ørlite innsikt og ikke er drita av med sparke plate mot midten og av med under plate under ratt. Da kommer du til disse aktuatorene som er skrudd (2-3 torx skruer noe sånt ) mot siden av varmerwgisteret mulig jeg feilinformerer om prosedyren her, men skal være ca godt nokk til å forstå ang calibrering etterpå gjør du det enkelt via knappene i consollen jeg trodde den var på høyre side bakom hanskerom, og må av med deksel på høyre side ved dør. jeg tror jeg har beskrevet det forut her en plass og fått beskrivelse fra annen om hva jeg må kjøpe. Delen koster omkring 562 kroner. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet søndag kl 17:04 Del Skrevet søndag kl 17:04 Takk for tilbakemelding kjekt å høre jeg kunne hjelpe med problemstillingen din 🙂 send gjerne værksted faktura eller dokumentet de har skrevet til deg. du er ikke avhengi av dyre værksted utgifter på en slik reperasjon, da du har ett mangfold av dyktige mekanikere her inne som står klar for å bidra med å hjelpe deg gjennom prosessen 🤠 merk: ikke negativt å benytte værksteder, heller tvert imot. Servicer, feilsøking og eu kontroller tar du gjerne der, men selve deleskiftet gjør du selv, spessielt på en typ eldre kategori bil føler du deg ikke kyndig nokk eller er usikker, så spør du folk om hjelp her eller så prøver du å bruke din egen logiske innsikt. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet søndag kl 17:07 Del Skrevet søndag kl 17:07 (endret) stamkunde skrev (På 16.11.2024 den 12:35 PM): jeg trodde den var på høyre side bakom hanskerom, og må av med deksel på høyre side ved dør. jeg tror jeg har beskrevet det forut her en plass og fått beskrivelse fra annen om hva jeg må kjøpe. Delen koster omkring 562 kroner. Sparke plate ut mot dør gir ingen mening vedr, denne komponenten du skal inn mot senter av dash bord Endret søndag kl 17:12 av MAtroxX Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet i går, 05:04 Forfatter Del Skrevet i går, 05:04 minim skrev (På 5.11.2024 den 4:13 PM): Alt er på ferdig plugg så det er ingenting som må kobles/kables med løse ender. Det er også nesten umulig å plugge feil tilbake igjen siden de fleste kontakter ikke passer omhverandre på VW eller passer feil vei. Det er litt skummelt i starten, men vanvittige summer å spare på å gjøre arbeid selv om man tar det som hobby. Kan anbefale vagcom diagnose også om du planlegger å fortsette med VW biler så får du gjort feilsøking selv. har du vagcom diagnose link? vet ikke om det finnes forskjellige typer vagcom diagnose instrumenter, så ville være på den sikre siden. Lenke til kommentar
minim Skrevet i går, 06:12 Del Skrevet i går, 06:12 stamkunde skrev (1 time siden): har du vagcom diagnose link? vet ikke om det finnes forskjellige typer vagcom diagnose instrumenter, så ville være på den sikre siden. Du får ulike varianter. Her er vel rimeligste. Det er mulig å kjøpe Kina kopier også, men de virker ikke alltid like bra og da får du null support om det trengs. https://www.flex1one.no/produkt/diagnose/vcds-vag-com/hex-v2-kablet-versjon/ross-tech-vcds-hex-v2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå