stamkunde Skrevet 21. oktober Forfatter Del Skrevet 21. oktober joka skrev (9 timer siden): tett varmeveksler er en vanlig feil på disse passatene.. har en 09 mod selv.. kjøpte den for 2 år siden MED tett varmevelksler.. bilen hadde vært to ganger på Sulland uten at de fant feilen !! (jeg fikk bilen veldig billig) kostet ca 700 for ny varmeveksler.. bytte varmeveksler er en enkel jobb på disse bilene.. varmeveksler, er det annet navn på dem? På hvilken måte fant du ut om feilen? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 21. oktober Forfatter Del Skrevet 21. oktober bbios skrev (18 timer siden): Følger denne, har å 08 mod Passat kor det blåser kun kaldt luft på passasjer siden. hvor mange kilometer har du kjørt? regner med man skal ha kjørt en del, der mange små feil dukker opp. Jeg har kjørt omtrent 310 000 km. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober stamkunde skrev (9 minutter siden): hvor mange kilometer har du kjørt? regner med man skal ha kjørt en del, der mange små feil dukker opp. Jeg har kjørt omtrent 310 000 km. Ikke helt sikker, men omkring 270 000km. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober stamkunde skrev (1 time siden): det fungerte ikke. Ingenting skjedde. Jeg skrev det lengre oppe i forum. Jeg er sikker. Da kan det hende at du må holde begge knappene inne inntil det skjer noe. Venstre hjul kan brukes til å bla i feilkodene. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 21. oktober Forfatter Del Skrevet 21. oktober mobile999 skrev (1 time siden): Da kan det hende at du må holde begge knappene inne inntil det skjer noe. Venstre hjul kan brukes til å bla i feilkodene. jeg holdt veldig lenge de to knappene samtidig inne. Ingen reaksjon. Minst 20 sekunder. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober stamkunde skrev (4 timer siden): hvor mange kilometer har du kjørt? regner med man skal ha kjørt en del, der mange små feil dukker opp. Jeg har kjørt omtrent 310 000 km. Edit: var visst ikke bare på passasjer siden lenger, nå var det blitt kun kald luft på begge sider 😬 Lenke til kommentar
joka Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober 17 hours ago, stamkunde said: varmeveksler, er det annet navn på dem? På hvilken måte fant du ut om feilen? varmeveksler, varmeapparetregister, varmeapparatradiator, kjenn på slangene til varmeappatatet (i motorrommet) de skal ha omtrent samme temp som motoren, rundt 90 grader.. er de kjøligere så er nok varmeveksleren tett Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober bbios skrev (På 21.10.2024 den 8:10 PM): var visst ikke bare på passasjer siden lenger, nå var det blitt kun kald luft på begge sider 😬 Se på kjølevæskebeholderen om det står "Mit Silikat". Åpne lokket på kjølevæskebeholderen og se etter en pose med silikat, men ikke rør den(!). Dersom den er hel blir den sannynligvis ødelagt av å røre ved den og det er ikke lurt å få (mer av) innholdet i posen ut i beholderen. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 27. oktober Forfatter Del Skrevet 27. oktober Må kontakte verksted. Men vil ikke legge masse penger i det om det ikke lar seg å reparere det lett. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober (endret) Så du etter teksten på kjølevæskebeholderen? Så du etter silikatposen? Endret 27. oktober av mobile999 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 30. oktober Forfatter Del Skrevet 30. oktober mobile999 skrev (På 27.10.2024 den 11:50 PM): Så du etter teksten på kjølevæskebeholderen? Så du etter silikatposen? Nei. Har det er relevanse? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. november Forfatter Del Skrevet 4. november (endret) MAtroxX skrev (På 20.10.2024 den 10:33 PM): Det er en to sonet klima der skal du kunne skille temp mellom venstre og Høyre vist den har hengt seg opp på temp på en av sidene er en aktuator defekt den skal styre det elektroniske signalet og overføre det til en mekanisk bevegelse, som f.eks styre kranen som regulerer hvor mye varmt vann det skal gå gjennom innvendig (radiator) varmeveksler Diagnosen har jeg fått, stille motor er defekt. Er det andre navn på delen. Forstår man må jobbe seg innenifra, altså demontere hanskerommet. Er det veldig mye skruing for å få fjernet hanskerommet? Hva annet kan man bytte av deler når man først fjerner hele dashbordet. Er det samme del som fungerer på venstre side også, bør man bytte stille element delen på sjåfør siden også mens man er der? Endret 14. desember av stamkunde brukte feil begrep på dashbord, men skulle heller blitt beskrevet som hanskerom. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. november Forfatter Del Skrevet 4. november (endret) joka skrev (På 22.10.2024 den 11:11 AM): varmeveksler, varmeapparetregister, varmeapparatradiator, kjenn på slangene til varmeappatatet (i motorrommet) de skal ha omtrent samme temp som motoren, rundt 90 grader.. er de kjøligere så er nok varmeveksleren tett Er dette det samme som stillemotor? Endret 4. november av stamkunde Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) stamkunde skrev (19 minutter siden): Forstår man må jobbe seg innenifra, altså demontere dashbordet. Er det veldig mye skruing for å få fjernet dashbordet? Det er mye jobb å fjerne dashbordet, men jeg tror ikke dashbordet må fjernes for å bytte den motoren. Endret 4. november av mobile999 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. november Forfatter Del Skrevet 4. november mobile999 skrev (1 minutt siden): Det er mye jobb å fjerne dashbordet, men jeg tror ikke dashbordet må fjernes for å bytte den motoren. Fikk det inntrykket fra mekaniker som har sett på bilen i dag. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. november Forfatter Del Skrevet 4. november mobile999 skrev (2 minutter siden): Det er mye jobb å fjerne dashbordet, men jeg tror ikke dashbordet må fjernes for å bytte den motoren. regner med det er denne som må byttes. delen Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) stamkunde skrev (38 minutter siden): regner med det er denne som må byttes. delen Jeg tror den er til manuelt klimaanlegg ("Climatic"). Bilen din har automatisk klimaanlegg ("Climatronic")? Dashbordet må ikke fjernes for å bytte motoren. Jobben vises her: https://www.youtube.com/watch?v=-JOc7_Orx_o Brukte mekanikeren VW tilpasset diagnoseapparat for å lese av feilkoder for å komme til konklusjonen om at motoren må byttes? Endret 4. november av mobile999 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. november Forfatter Del Skrevet 4. november (endret) mobile999 skrev (10 timer siden): Jeg tror den er til manuelt klimaanlegg ("Climatic"). Bilen din har automatisk klimaanlegg ("Climatronic")? Dashbordet må ikke fjernes for å bytte motoren. Jobben vises her: https://www.youtube.com/watch?v=-JOc7_Orx_o Brukte mekanikeren VW tilpasset diagnoseapparat for å lese av feilkoder for å komme til konklusjonen om at motoren må byttes? Det vet jeg ikke. Endret 5. november av stamkunde Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. november Forfatter Del Skrevet 4. november mobile999 skrev (1 time siden): Jeg tror den er til manuelt klimaanlegg ("Climatic"). Bilen din har automatisk klimaanlegg ("Climatronic")? Dashbordet må ikke fjernes for å bytte motoren. Jobben vises her: https://www.youtube.com/watch?v=-JOc7_Orx_o Brukte mekanikeren VW tilpasset diagnoseapparat for å lese av feilkoder for å komme til konklusjonen om at motoren må byttes? Det var kun mitt begrep, men innenifra må man jobbe seg innover til delen. Ja, ser i klippet på youtube. Jeg vet ikke hvem som skal fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå