Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

visste ikke at det går ant. Varmluft på venstre, kaldluft på høyre


Anbefalte innlegg

joka skrev (9 timer siden):

tett varmeveksler er en vanlig feil på disse passatene.. har en 09 mod selv.. kjøpte den for 2 år siden MED tett varmevelksler.. bilen hadde vært to ganger på  Sulland uten at de fant feilen !! (jeg fikk bilen veldig billig) kostet ca 700 for ny varmeveksler..

bytte varmeveksler er en enkel jobb på disse bilene.. 

varmeveksler, er det annet navn på dem?

På hvilken måte fant du ut om feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bbios skrev (18 timer siden):

Følger denne, har å 08 mod Passat kor det blåser kun kaldt luft på passasjer siden. 

hvor mange kilometer har du kjørt? regner med man skal ha kjørt en del, der mange små feil dukker opp. 

Jeg har kjørt omtrent 310 000 km.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (9 minutter siden):

hvor mange kilometer har du kjørt? regner med man skal ha kjørt en del, der mange små feil dukker opp. 

Jeg har kjørt omtrent 310 000 km.

Ikke helt sikker, men omkring 270 000km. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (1 time siden):

det fungerte ikke. Ingenting skjedde. Jeg skrev det lengre oppe i forum.

Jeg er sikker. 

Da kan det hende at du må holde begge knappene inne inntil det skjer noe. Venstre hjul kan brukes til å bla i feilkodene.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Da kan det hende at du må holde begge knappene inne inntil det skjer noe. Venstre hjul kan brukes til å bla i feilkodene.

jeg holdt veldig lenge de to knappene samtidig inne. Ingen reaksjon. Minst 20 sekunder. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (4 timer siden):

hvor mange kilometer har du kjørt? regner med man skal ha kjørt en del, der mange små feil dukker opp. 

Jeg har kjørt omtrent 310 000 km.

Edit: var visst ikke bare på passasjer siden lenger, nå var det blitt kun kald luft på begge sider 😬

Lenke til kommentar
17 hours ago, stamkunde said:

varmeveksler, er det annet navn på dem?

På hvilken måte fant du ut om feilen?

varmeveksler, varmeapparetregister, varmeapparatradiator, 

kjenn på slangene til varmeappatatet (i motorrommet) de skal ha omtrent samme temp som motoren, rundt 90 grader.. er de kjøligere så er nok varmeveksleren tett

 

Lenke til kommentar
bbios skrev (På 21.10.2024 den 8:10 PM):

var visst ikke bare på passasjer siden lenger, nå var det blitt kun kald luft på begge sider 😬

Se på kjølevæskebeholderen om det står "Mit Silikat". Åpne lokket på kjølevæskebeholderen og se etter en pose med silikat, men ikke rør den(!). Dersom den er hel blir den sannynligvis ødelagt av å røre ved den og det er ikke lurt å få (mer av) innholdet i posen ut i beholderen.

Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (På 20.10.2024 den 10:33 PM):

Det er en to sonet klima

der skal du kunne skille temp mellom venstre og Høyre 

 

vist den har hengt seg opp på temp på en av sidene er en aktuator defekt 

den skal styre det elektroniske signalet og overføre det til en mekanisk bevegelse, som f.eks styre kranen som regulerer hvor mye varmt vann det skal gå gjennom innvendig (radiator) varmeveksler 

Diagnosen har jeg fått, stille motor er defekt. Er det andre navn på delen. 

Forstår man må jobbe seg innenifra, altså demontere hanskerommet. Er det veldig mye skruing for å få fjernet hanskerommet?

Hva annet kan man bytte av deler når man først fjerner hele dashbordet. Er det samme del som fungerer på venstre side også, bør man bytte stille element delen på sjåfør siden også mens man er der?

Endret av stamkunde
brukte feil begrep på dashbord, men skulle heller blitt beskrevet som hanskerom.
Lenke til kommentar
joka skrev (På 22.10.2024 den 11:11 AM):

varmeveksler, varmeapparetregister, varmeapparatradiator, 

kjenn på slangene til varmeappatatet (i motorrommet) de skal ha omtrent samme temp som motoren, rundt 90 grader.. er de kjøligere så er nok varmeveksleren tett

 

Er dette det samme som stillemotor?

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (19 minutter siden):

Forstår man må jobbe seg innenifra, altså demontere dashbordet. Er det veldig mye skruing for å få fjernet dashbordet?

Det er mye jobb å fjerne dashbordet, men jeg tror ikke dashbordet må fjernes for å bytte den motoren.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (38 minutter siden):

regner med det er denne som må byttes.

delen

Jeg tror den er til manuelt klimaanlegg ("Climatic"). Bilen din har automatisk klimaanlegg ("Climatronic")?

Dashbordet må ikke fjernes for å bytte motoren. Jobben vises her:

https://www.youtube.com/watch?v=-JOc7_Orx_o


Brukte mekanikeren VW tilpasset diagnoseapparat for å lese av feilkoder for å komme til konklusjonen om at motoren må byttes?

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (10 timer siden):

Jeg tror den er til manuelt klimaanlegg ("Climatic"). Bilen din har automatisk klimaanlegg ("Climatronic")?

Dashbordet må ikke fjernes for å bytte motoren. Jobben vises her:

https://www.youtube.com/watch?v=-JOc7_Orx_o


Brukte mekanikeren VW tilpasset diagnoseapparat for å lese av feilkoder for å komme til konklusjonen om at motoren må byttes?

Det vet jeg ikke. 

Endret av stamkunde
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Jeg tror den er til manuelt klimaanlegg ("Climatic"). Bilen din har automatisk klimaanlegg ("Climatronic")?

Dashbordet må ikke fjernes for å bytte motoren. Jobben vises her:

https://www.youtube.com/watch?v=-JOc7_Orx_o


Brukte mekanikeren VW tilpasset diagnoseapparat for å lese av feilkoder for å komme til konklusjonen om at motoren må byttes?

Det var kun mitt begrep, men innenifra må man jobbe seg innover til delen. Ja, ser i klippet på youtube. 

Jeg vet ikke hvem som skal fikse det.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...