Gå til innhold

Vått kamera, hva gjør jeg ?


Anbefalte innlegg

I dag oppdaget jeg at dama sitt HP Photosmart 935 lå å fløt i vannkjølingsreservoaret til pc'en.. Ble ganske matt da jeg så det :wow: og plukket det straks opp, mistenker katten for å ha dratt det ned fra pulten..

Tok ut minnebrikke og batterier straks og unnlot å prøve å slå det på.

Sitter nå med hårføner og prøver å tørke det litt, det skal få ligge en uke før jeg setter i batterier for å teste det igjen. Det skal også nevnes at de batteriene som sto i var helt utladet fra før..

Vil det overleve??

Verste er vel om noe inni skulle ruste, evt. at LCD-skjermen går i stykker.

Noen gode eller dårlige erfaringer her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Vann er vanligvis ikke farlig for elektronikk hvis det ikke er strøm på.

 

Jeg pleier å vaske hovedkort ol. under rennende vann, etterpå får de ligge etpar timer i stekeovnen på ca. 50 grader med varmluft. Har enda ikke ødelagt noen.

 

 

Fant for en tid tilbake en organizer som hadde ligget ute i noen måneder. Denne ble tatt ifra hverandre, vasket og tørket i stekeovnen. En av batteriterminalene var irrret bort, laget en ny og loddet på, satte i batterier og den virket.

 

Good Luck

Lenke til kommentar

Jaja coban, du skylder meg en hundrings :p

Lot det bare ligge til neste dag og klarte ikke å vente, satte i to nyoppladede batterier og lot det stå til.

Bzzzzzzzzz, pling !! Kameraet var klart til bruk!! Hahahaa... sinnsykt, det har ligget under vann i ca et døgn og er nesten så godt som nytt.

LCD-skjermen var ikke helt ren på fargene da og litt skitt i linsa, men sistnevnte skal jeg i det minste få gjort rent..

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gang et speilrefleks (uten avansert elektronikk) der kamerahuset havnet i saltvann. Jeg skylte det i rennende vann i et døgn, tørket det med vifteovn i tre døgn, og begynte å bruke det igjen.

 

Det virket i nesten et år etterpå. Da begynte rare ting å skje, sikkert på grunn av rust og smøremidler som var vasket bort med vannet.

Lenke til kommentar

He He jeg har en mobiltelefon som jeg hadde i lommen på vadebuksa, denne var under vann i flere timer, plukket den sund da jeg kom hjem og la alt til tørk. Etter 2 dager satte jeg den sammen igjen og den funker enda, det blir to år i juli siden dette hendt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...