Gå til innhold

Vått kamera, hva gjør jeg ?

Anbefalte innlegg

I dag oppdaget jeg at dama sitt HP Photosmart 935 lå å fløt i vannkjølingsreservoaret til pc'en.. Ble ganske matt da jeg så det :wow: og plukket det straks opp, mistenker katten for å ha dratt det ned fra pulten..

Tok ut minnebrikke og batterier straks og unnlot å prøve å slå det på.

Sitter nå med hårføner og prøver å tørke det litt, det skal få ligge en uke før jeg setter i batterier for å teste det igjen. Det skal også nevnes at de batteriene som sto i var helt utladet fra før..

Vil det overleve??

Verste er vel om noe inni skulle ruste, evt. at LCD-skjermen går i stykker.

Noen gode eller dårlige erfaringer her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vann er vanligvis ikke farlig for elektronikk hvis det ikke er strøm på.

Jeg pleier å vaske hovedkort ol. under rennende vann, etterpå får de ligge etpar timer i stekeovnen på ca. 50 grader med varmluft. Har enda ikke ødelagt noen.

Fant for en tid tilbake en organizer som hadde ligget ute i noen måneder. Denne ble tatt ifra hverandre, vasket og tørket i stekeovnen. En av batteriterminalene var irrret bort, laget en ny og loddet på, satte i batterier og den virket.

Good Luck

Lenke til kommentar

Selv om det virker når du slår det på, kan det allikevel plutselig oppstå en feil om en stund som en følge av dette uhellet.

Og det går jo som kjent ikke på garanti, så du kan uansett prøve å tørke det godt og håpe det beste. Men jeg tipper at det ikke funker så veldig lenge.

Lenke til kommentar

Jaja coban, du skylder meg en hundrings :p

Lot det bare ligge til neste dag og klarte ikke å vente, satte i to nyoppladede batterier og lot det stå til.

Bzzzzzzzzz, pling !! Kameraet var klart til bruk!! Hahahaa... sinnsykt, det har ligget under vann i ca et døgn og er nesten så godt som nytt.

LCD-skjermen var ikke helt ren på fargene da og litt skitt i linsa, men sistnevnte skal jeg i det minste få gjort rent..

Lenke til kommentar

Hvis batteriene var tomme, så tipper jeg det virker (egen erfaring).

Men jeg tipper du vil få problemer med å få ut vannet alle steder det har trengt inn. Som i Objektivet, søker osv. Der vil det antagelig ikke tørke av seg selv?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gang et speilrefleks (uten avansert elektronikk) der kamerahuset havnet i saltvann. Jeg skylte det i rennende vann i et døgn, tørket det med vifteovn i tre døgn, og begynte å bruke det igjen.

Det virket i nesten et år etterpå. Da begynte rare ting å skje, sikkert på grunn av rust og smøremidler som var vasket bort med vannet.

Lenke til kommentar

He He jeg har en mobiltelefon som jeg hadde i lommen på vadebuksa, denne var under vann i flere timer, plukket den sund da jeg kom hjem og la alt til tørk. Etter 2 dager satte jeg den sammen igjen og den funker enda, det blir to år i juli siden dette hendt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...