Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anmeldelse: Diablo IV: Vessel of Hatred

Anbefalte innlegg

Guybrush 3pwood skrev:
Fleskelars skrev (20 timer siden):

Nei kjerringa spiller jeg berre yatzy med desverre , men det er tross alt vært internett noen år nå og man kan spille sammen med bekjente og likesinnede . Diablo 4 fikk seg en himmla bra opptur siste sesong , det har rett å slett blitt gøy etter en tam start . Prisen er grei nok , i øvre skiktet rektig nok . Men må tenke på at det er endel innhold og noen syyyke filmsnutter . Og musikken - haleluja !

Filmsnutter og musikk, var det ironi? Cutscenes er det første jeg skipper i et spill.
Men kanskje jeg biter på likevel i spilltørken.. Har lastet grunnspillet ned igjen.  Men liker ikke at storydelen er så kort på dlc. 6 skarve timer. Kanskje jeg bare skal slette alt og begynne helt fra scratch 🤔

Et annet alternativ er å kjøpe Silent Hill 2 remake, har aldri spilt orginalen så her går jeg inn blindt, men vet ikke om jeg kommer til å like det. Struggles..

Nei , D4 har pompøs og bra musikk - slett ikke ironi . Lydeffektene er også topp notch nå og crispy . Vet ikke hvorfor jeg idet heletatt gidder å svare deg , er vel OCD og tvangshandlig ;) men her kjem det : slike spill handler om endgame og finpussing på karakterer og stats - tror ikke det er noe for deg :) .
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fleskelars skrev (19 minutter siden):
Guybrush 3pwood skrev (5 timer siden):
Fleskelars skrev (På 5.10.2024 den 10:32 PM):

Nei kjerringa spiller jeg berre yatzy med desverre , men det er tross alt vært internett noen år nå og man kan spille sammen med bekjente og likesinnede . Diablo 4 fikk seg en himmla bra opptur siste sesong , det har rett å slett blitt gøy etter en tam start . Prisen er grei nok , i øvre skiktet rektig nok . Men må tenke på at det er endel innhold og noen syyyke filmsnutter . Og musikken - haleluja !

Filmsnutter og musikk, var det ironi? Cutscenes er det første jeg skipper i et spill.
Men kanskje jeg biter på likevel i spilltørken.. Har lastet grunnspillet ned igjen.  Men liker ikke at storydelen er så kort på dlc. 6 skarve timer. Kanskje jeg bare skal slette alt og begynne helt fra scratch 🤔

Et annet alternativ er å kjøpe Silent Hill 2 remake, har aldri spilt orginalen så her går jeg inn blindt, men vet ikke om jeg kommer til å like det. Struggles..

Nei , D4 har pompøs og bra musikk - slett ikke ironi . Lydeffektene er også topp notch nå og crispy . Vet ikke hvorfor jeg idet heletatt gidder å svare deg , er vel OCD og tvangshandlig ;) men her kjem det : slike spill handler om endgame og finpussing på karakterer og stats - tror ikke det er noe for deg :) .

Hvis slike spill handler om endgame og finpussing av karakter. Hvorfor i all verden ha story? Henger jo ikke på greip det du prater om. Da kan man jo heller bare starte med med max stats og naken figur så er det bare til å grinde i vei...

Jeg personlig når jeg spilte D1. D2 og D3 så var det ene og alene for story. Kunne fint spille story igjen med ny figur. Men så spille det samme om og om og om og om igjen med den samme figuren... Blir litt som å se på NASCAR... "they are making a left turn..." Folk spiller Diablo etc for story og noen spiller Diablo etc for å grinde til det glade vanvidd. D4 er, blir og vil altid være et møkkaverk fra et selskap som for lenge siden lagde spill for spillere og som brydde seg om å lage ett bra spill. Handler om endgame og finpuss... ja ja... you do you

Endret av WigNut
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WigNut skrev:
Fleskelars skrev (19 minutter siden):
Guybrush 3pwood skrev (5 timer siden):
Fleskelars skrev (På 5.10.2024 den 10:32 PM):

Hvis slike spill handler om endgame og finpussing av karakter. Hvorfor i all verden ha story? Henger jo ikke på greip det du prater om. Da kan man jo heller bare starte med med max stats og naken figur så er det bare til å grinde i vei...

Jeg personlig når jeg spilte D1. D2 og D3 så var det ene og alene for story. Kunne fint spille story igjen med ny figur. Men så spille det samme om og om og om og om igjen med den samme figuren... Blir litt som å se på NASCAR... "they are making a left turn..." Folk spiller Diablo etc for story og noen spiller Diablo etc for å grinde til det glade vanvidd. D4 er, blir og vil altid være et møkkaverk fra et selskap som for lenge siden lagde spill for spillere og som brydde seg om å lage ett bra spill. Handler om endgame og finpuss... ja ja... you do you

Næmmen enda en ! En gang til da med andre ord : Ærnte vitsi å klage og syte over story i rendyrkede ARPGs 😉 .
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ser fram til den nye ekspansjonen.

Testa Diablo og ARPG-sjangeren for første gang under gratis-perioden før launch. Angrer ikke på det. Som mange skriver her så var ikke spillet det beste på launch, men mye har skjedd siden da, og mer vil skje for sesong 6 og VoH. Jeg ville git det en ny sjanse. Selv uten ekspansjonen kan man nyte mye av dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsatt ingen Crusader så jeg holder meg fortsatt unna. Var liksom ikke noen av dem andre klassene jeg syntes var noe spesielt moro. Heller ikke i D3.

Spilte en Barbarian opp til level etellerannet (nesten max, husker ikke hvor jeg mista interessen) og kom liksom ikke inn i siget i det hele tatt.

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev:

Ser fram til den nye ekspansjonen.

Testa Diablo og ARPG-sjangeren for første gang under gratis-perioden før launch. Angrer ikke på det. Som mange skriver her så var ikke spillet det beste på launch, men mye har skjedd siden da, og mer vil skje for sesong 6 og VoH. Jeg ville git det en ny sjanse. Selv uten ekspansjonen kan man nyte mye av dette.

Ja blir litt oppgitt over denne diskusjonen med folk som ikke aner hva de snakker om . Så kanskje vi bare skal la de være i fred .
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (På 7.10.2024 den 12:40 AM):

Vet ikke hvorfor jeg idet heletatt gidder å svare deg , er vel OCD og tvangshandlig ;) men her kjem det : slike spill handler om endgame og finpussing på karakterer og stats - tror ikke det er noe for deg :) .

Det du skriver her er svada, jeg vet ikke hvorfor jeg i det hele tatt gidder å svare deg, men jeg gjør det likevel. Har heldigvis hverken OCD eller tvangstanker

Hvis slike spill handler KUN om endgame og finpussing på karakterer og stats, hvorfor må man da hver sesong kaste den karakteren man er glad i, i dass(eternal realm)? og begynne helt på level 1 på en ny karakter å gjøre det samme om og om igjen, utenom story og en del ting da vi begge vet om. . Man får aldri en karakter man blir riktig glad I som fks andre live service spill. Til og med Destiny 2 er bedre på det, og det sier mye. 
PS! jeg har kjøpt DLC har akkurat begynt på en spiritborn karakter, som begynner på (null). Jeg skal spille gjennom main story, og så DLC story bare for å ha en progress og mening, gjør alt det nye osv, og så blir den karakteren bra, bare for å bli ubrukelig neste sesong igjen, alle penger borte, alt loot borte. Men jeg får noen timer underholding. Så sletter jeg spillet igjen, helt til evt ny dlc. Det er utrolig mange som misliker det sesongsystemet, og det vet du like godt som meg. Har 364 timer i Diablo 4, og det med en karakter, som jeg nå har slettet. (scorc)

PS! heter du Fleskelars i Diablo? Skal hjemsøke deg i PVP

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
8 hours ago, Guybrush 3pwood said:

Det du skriver her er svada, jeg vet ikke hvorfor jeg i det hele tatt gidder å svare deg, men jeg gjør det likevel. Har heldigvis hverken OCD eller tvangstanker

Hvis slike spill handler KUN om endgame og finpussing på karakterer og stats, hvorfor må man da hver sesong kaste den karakteren man er glad i, i dass(eternal realm)? og begynne helt på level 1 på en ny karakter å gjøre det samme om og om igjen, utenom story og en del ting da vi begge vet om. . Man får aldri en karakter man blir riktig glad I som fks andre live service spill. Til og med Destiny 2 er bedre på det, og det sier mye. 
PS! jeg har kjøpt DLC har akkurat begynt på en spiritborn karakter, som begynner på (null). Jeg skal spille gjennom main story, og så DLC story bare for å ha en progress og mening, gjør alt det nye osv, og så blir den karakteren bra, bare for å bli ubrukelig neste sesong igjen, alle penger borte, alt loot borte. Men jeg får noen timer underholding. Så sletter jeg spillet igjen, helt til evt ny dlc. Det er utrolig mange som misliker det sesongsystemet, og det vet du like godt som meg. Har 364 timer i Diablo 4, og det med en karakter, som jeg nå har slettet. (scorc)

Som jeg skrev ovenfor, så er dette mitt første ARPG. Jeg liker grinde-spill og har vært borti flere looter-shooters.
Overgangen til Diablo var dermed ikke helt ukjent, men den største forskjellen var det du er inne på her. Nemlig at alt resettes for hver sesong. Personlig liker jeg bedre ideen on å ha en karakter gjennom flere sesonger som man kan investere mye tid i, men er ikke helt imot modellen til Diablo heller. Progresjonen og reisen til endgame er like gøy og viktig her som endgame i seg selv synes jeg. 

Synes forøvrig kvaliteten på story/campaign i slike spill er helt uinteressant for om jeg liker den totale opplevelsen. Så jeg stusser alltid på hva som er verdien anmeldelser av slike spill da de alltid fokuserer på dette. Nå mener jeg derimot ikke å kritisere anmeldelsene i seg selv

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev:

Som jeg skrev ovenfor, så er dette mitt første ARPG. Jeg liker grinde-spill og har vært borti flere looter-shooters.
Overgangen til Diablo var dermed ikke helt ukjent, men den største forskjellen var det du er inne på her. Nemlig at alt resettes for hver sesong. Personlig liker jeg bedre ideen on å ha en karakter gjennom flere sesonger som man kan investere mye tid i, men er ikke helt imot modellen til Diablo heller. Progresjonen og reisen til endgame er like gøy og viktig her som endgame i seg selv synes jeg. 

Synes forøvrig kvaliteten på story/campaign i slike spill er helt uinteressant for om jeg liker den totale opplevelsen. Så jeg stusser alltid på hva som er verdien anmeldelser av slike spill da de alltid fokuserer på dette. Nå mener jeg derimot ikke å kritisere anmeldelsene i seg selv

Hei Tror ikke du skal undervurdere hvor mange som faktisk spiller denne typen spill for historien sin del. Diablo IV solgte vel 10 millioner ekstremt fort, og det er over 1 år siden, så det har nok blitt mange flere etter det. Og antall aktive spillere per dag/uke/måned er ikke i nærheten av dette tallet. Jeg tror faktisk at det er en større andel spillere som gjør dette, sammenlignet med de som kommer tilbake sesong etter sesong og grinder endgame. Og så kan man diskutere om det kanskje er verdt å dele opp en anmeldelse i to, der del 2 tar for seg hvordan endgame og den biten fungerer etter en måned med spilling, for eksempel.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
akelbo skrev (På 5.10.2024 den 3:38 PM):

Så kan man selvfølgelig ta diskusjonen om vi burde komme med en oppfølgingsanmeldelse av dette og andre lignende spill en stund etter at de er lansert. Det er noe i hvert fall jeg kunne tenke meg, men per i dag har vi dessverre ikke ressurser til det. 

Hva med å gi jobben til noen på forumet? Finn noen som virkelig digger sjangeren og la de gå løs. Gi de litt oppfølgning I forhold til å skrive anmeldelsen. Win-win. 

Jeg kan personlig si at jeg kun har spilt diablo for historien og coop med venner. Endgame interesserer meg ikke i det hele tatt. 

Endret av Sjørøver
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På bølgelengde med deg, Sjørøver.

Spiller det kun for A-Å alene eller med venner.

Med en gang man når endgame i disse spillene er jeg ferdig og starter en ny karakter.

Samme med D1, 2 og til dels 3.
I D4 spilte jeg èn karakter og hata mye ved spillet. Spesielt hvor sykt forvirrende builds var.
Har det blitt noe bedre siden launch?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

For hardcore spillere, så er D4 ca 2-3uker maks, med gameplay. Med mindre man ønsker å min-maxe flere klasser.

For casuals så kan det gi langt flere timer med underholdning. Men til den prisen, så kan de ikke forsvare en kort campaign og 20% mer innhold i spillet.

Spillet har vært helt greit for min del, har spilt s1,2 og 4. Men det at skilltreet er så lite og snevert, gjør at jeg ikke har noe glede av å spille på nytt igjen. Det er alt for lite variasjon og muligheter for å være et arpg spill lagd etter 2020. Det meste er også bare reskins av gamle bosser og monstre.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev:

da bør du spille et mmo spill hvis du misliker det å starte på nytt. de aller fleste arpg spill har sesonger. Diablo, path of exile, Last Epoch m.m I arpg spill så er det å geare opp og prøve nye ting reisen i spillet. Å fortsette på noe som allerede er ferdig, er for de fleste lite motiverende.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, gorsol said:

Hei Tror ikke du skal undervurdere hvor mange som faktisk spiller denne typen spill for historien sin del. Diablo IV solgte vel 10 millioner ekstremt fort, og det er over 1 år siden, så det har nok blitt mange flere etter det. Og antall aktive spillere per dag/uke/måned er ikke i nærheten av dette tallet. Jeg tror faktisk at det er en større andel spillere som gjør dette, sammenlignet med de som kommer tilbake sesong etter sesong og grinder endgame. Og så kan man diskutere om det kanskje er verdt å dele opp en anmeldelse i to, der del 2 tar for seg hvordan endgame og den biten fungerer etter en måned med spilling, for eksempel.

Det har du sikkert helt rett i at jeg undervurderer, eller rett og slett ikke tenker på at noen kan spille Diablo bare for campaign/historien. Det skal sies at det var noen storslåtte cutscenes.  

Jeg har alltid antatt at anmeldelsene ikke har tid eller mulighet til å gå gjennom endgame når de skal lage en anmeldelse.

På siden, så har jeg et inntrykk av at slike grinde-spill med endgame gjerne har en motsetning i campaing kontra endgame. hvis den ene er bra, så er gjerne den andre ikke fullt så bra  

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Boing_80 said:

Hva skal til for å gjøre en gamer fornøyd? 99% av kommentarene er jo så negative. Blir dere aldri fornøyde? Hilsen en som ikke er Blizzard fanboy

Dem som er mest misfornøyd skriker og jamrer også høyest. Det er sånn med alt. Disse som gnåler om alt er sjelden representativer for noe mer enn en svært liten del av spillerbasen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...