Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anmeldelse: Diablo IV: Vessel of Hatred

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får se etter støvet har lagt seg litt fra releasen, synes personlig at D4 har for kjedelig endgame, for tynt skillsystem, og craftingen er bare gamba uten noe spesielt man kan lære. D4 har den beste animasjonen innenfor ARPG, men jeg synes det ikke er nok.

Foretrekker spill som er gratis og best i sjangeren, slik som PoE, eller billigere arpgs med dypere skillsystem slik som Last Epoch. D4 er totalt overpriset iforhold til konkurransen 

Får se om endgame har blitt forbedret nok når expansion har vært ute en stund. Husker d4 fikk 93% positive fra kritikere da den kom ut, men anmelderne rekker sjeldent å grinde endgame til å gi en solid mening på det som faktisk betyr noe.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har så lyst til å like Diablo igjen. Er faktisk litt hyped men jeg vet at jeg kommer til støtte på samme problem som ødelegger spillet for meg igjen. Det jeg savner er at jeg kan spillet spillet selv. Hater "MMO" delen av spillet og at "end" game fort blir å springe etter noen som er litt kraftigere enn deg i helltide.

Man må selvsagt ikke gjøre dette men det blir liksom det enkle valget når man ikke lengre trenger å gjøre noe selv eller at det medfører at du leveler mye seinere enn andre og får mye mindre gear.

Lenke til kommentar

Denne anmeldelsen er helt verdiløs, siden det er end game loopen som betyr noe i slike spill.

Alle spill kan være morsomme å lvle opp i, men når man kommer til end game finner man ut at det er sinnsykt kjedelig, og da er spillet dritt, men skal man bruke deres score så hadde vel det spillet blitt 8/10.

Alle anmeldelser for slike spill nevner storyen og de tester noe av det nye innholdet, men er det virkelig verdt det å bruke så mye penger for noen timer med spilling, siden dere helt ignorerer end game loopen, og prisen burde også ha en innvirkning på scoren dere gir.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
SENOJS skrev (2 timer siden):

Denne anmeldelsen er helt verdiløs, siden det er end game loopen som betyr noe i slike spill.

Alle spill kan være morsomme å lvle opp i, men når man kommer til end game finner man ut at det er sinnsykt kjedelig, og da er spillet dritt, men skal man bruke deres score så hadde vel det spillet blitt 8/10.

Alle anmeldelser for slike spill nevner storyen og de tester noe av det nye innholdet, men er det virkelig verdt det å bruke så mye penger for noen timer med spilling, siden dere helt ignorerer end game loopen, og prisen burde også ha en innvirkning på scoren dere gir.

Hei :) 
Vi kan bare vurdere det vi har tilgang på, som i dette tilfellet er Diablo IV: Vessel of Hatred slik utvidelsen vil se ut ved lansering. Noen fasit på hvor godt den står seg om noen måneder har vi ikke, men anmelder trekker frem både Kurast Undercity og Dark Citadel som lovende «endgame»-aktiviteter. 

Så kan man selvfølgelig ta diskusjonen om vi burde komme med en oppfølgingsanmeldelse av dette og andre lignende spill en stund etter at de er lansert. Det er noe i hvert fall jeg kunne tenke meg, men per i dag har vi dessverre ikke ressurser til det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar

Tar seg grovt betalt

For lite for sent

seasons ødelegger opplevelsen for de som ikke kan dedikere livet sitt til spilling. 

In game butikken ødelegger all morroa med å skulle finne kult gear selv in - game.

Områder, bosser m.m har et kjedelig og lite variert design. 

Bra for de som liker det. Jeg for min del synes det er et søppelspill som representerer dårlige sider av spillbransjen og som bærer preg av sløvt arbeid. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med Diablo er at man "må" lage ny karakter hver sesong. Men et smart trekk fra de som lager spillet...

Har spilt det en god del men kun med en karakter. Lenge siden nå. Kunne godt tenkte meg å prøve DLC men ikke til den blodprisen de krever. 

Fleskelars skrev (2 timer siden):

Første pannekaken man steker , blir aldri perfekt den heller ;)

Fleskepannekake da eller? 🤭

vi gleder oss til 8.Oktober !

Andre i huset også som spiller Diablo? 🤔

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:

Det jeg ikke liker med Diablo er at man "må" lage ny karakter hver sesong. Men et smart trekk fra de som lager spillet...

Har spilt det en god del men kun med en karakter. Lenge siden nå. Kunne godt tenkte meg å prøve DLC men ikke til den blodprisen de krever. 

Første pannekaken man steker , blir aldri perfekt den heller ;)

Fleskepannekake da eller? 🤭

vi gleder oss til 8.Oktober !

Andre i huset også som spiller Diablo? 🤔

Nei kjerringa spiller jeg berre yatzy med desverre , men det er tross alt vært internett noen år nå og man kan spille sammen med bekjente og likesinnede . Diablo 4 fikk seg en himmla bra opptur siste sesong , det har rett å slett blitt gøy etter en tam start . Prisen er grei nok , i øvre skiktet rektig nok . Men må tenke på at det er endel innhold og noen syyyke filmsnutter . Og musikken - haleluja !
Lenke til kommentar

Har spilt siden D4 beta og selv om jeg har vært veldig kritisk til spillet har jeg fortsatt å spille hver sesong. Spillet har sakte men sikkert forbedret seg for hver sesong, med store forbedringer først i Sesong 4. Med Sesong 6 som starter ved VoH lansering, får vi nok den beste versjonen av D4. Eneste som er stusselig er at de ser ut til å ha gjort Spiritborn langt sterkere enn de andre klassene i ekspansjonen. 

Spillet er veldig casual friendly og det meste av spilltiden handler om Endgame (gearing av karakteren din og bygge ut builden din). Hvis du ikke skjønner den greia, så er ikke D4 for deg. 

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar
LampeLars94 skrev (4 timer siden):

Noe som ikke får 8/10 her?

Fire åttere på de siste fire anmeldelsene, seks av de siste ti. Det har blitt noen akkurat i det siste, det har du rett i. :) 
Går vi litt lenger tilbake i tid, har 36 av de siste 100 anmeldelsene på Gamer.no endt med 8/10. Altså 64 som ikke var 8/10.

Ifølge Metacritic har vi et snitt på 71/100 basert på 1518 anmeldelser. Hvor mange av disse som er åttere (eller ikke åttere) har jeg ikke regnet på. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg gamet D4 siden closed beta, og spillet er noe helt annet nå, enn hva flere klager over. En god del har blitt endret i S4, og med denne utvidelsen, så vil det bli et helt nytt spill. Regner med at de har tatt til seg kritikken på endgame også, siden det har vært litt lite å gjøre på slutten.

Skal sies at D3 heller ikke var perfekt da det kom ut, med auction house og alt det tullet der, etterfulgt av "loot 2.0/smart loot". D3 trengte en utvidelse for å skinne, så krysser fingrene på at det skjer med D4 også :)

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (20 timer siden):

Nei kjerringa spiller jeg berre yatzy med desverre , men det er tross alt vært internett noen år nå og man kan spille sammen med bekjente og likesinnede . Diablo 4 fikk seg en himmla bra opptur siste sesong , det har rett å slett blitt gøy etter en tam start . Prisen er grei nok , i øvre skiktet rektig nok . Men må tenke på at det er endel innhold og noen syyyke filmsnutter . Og musikken - haleluja !

Filmsnutter og musikk, var det ironi? Cutscenes er det første jeg skipper i et spill.
Men kanskje jeg biter på likevel i spilltørken.. Har lastet grunnspillet ned igjen.  Men liker ikke at storydelen er så kort på dlc. 6 skarve timer. Kanskje jeg bare skal slette alt og begynne helt fra scratch 🤔

Et annet alternativ er å kjøpe Silent Hill 2 remake, har aldri spilt orginalen så her går jeg inn blindt, men vet ikke om jeg kommer til å like det. Struggles..

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...