Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Potetgullsaken

Anbefalte innlegg

Kul_Djevel skrev (11 minutter siden):

Smålig av Europris er det ingen tvil om at det er.

Ser heller ikke ut til at Europris har vært involvert her på noen måte. Såvidt jeg forstår var det en vekter som oppdaget potetgulltyven og ringte politiet. Da ble nok potetgulltyven anmeldt av politiet selv, hvilket jo ikke er uvanlig. Så saken er drevet frem av politiet selv, til tross for deres påståtte "ressursmangel".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Palladio skrev (Akkurat nå):

Ser heller ikke ut til at Europris har vært involvert her på noen måte. Såvidt jeg forstår var det en vekter som oppdaget potetgulltyven og ringte politiet. Da ble nok potetgulltyven anmeldt av politiet selv, hvilket jo ikke er uvanlig. Så saken er drevet frem av politiet selv, til tross for deres påståtte "ressursmangel".

Dette stemmer nok. Leste at Europris ble involvert etter denne episoden med wannbe-politiet(vekteren). Tror Europris da valgte å anmelde dette.

Men det du skriver stemmer. Det som skjedde er at han som fisket opp potetgull-posen ble tatt på fersken av denne vekteren og politiet valgte vel å rykke ut for å få personalia osv. 

Dette får meg til å tenke tilbake til den gangen jeg opplevde et innbrudd i bilen min i et parkeringshus. Ruten på førersiden knust. Tyven hadde sett noe inne i bilen som glinset. Jeg kom til bilen så og si samtidig som det skjedde, så jeg valgte å gripe inn selv. Tok bilde av vedkommende med telefonen og ringte politiet. Jeg måtte jo anmelde dette uansett med tanke på forsikringen selv om jeg visste at politiet ikke kom til å gjøre noe. Når jeg ringte, så sa jeg at jeg hadde tatt en person på fersken og at jeg sto der sammen med vedkommende. Tatt bilde osv. Da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde tid til å rykke ut. Jeg anmeldte jo uansett saken med tanke på forsikringen. De hadde bilde av gjerningspersonen. Fikk fortalt at dette var en kjenning av politiet. 

Saken ble henlagt. 

Kanskje de hadde tatt det mer alvorlig hadde samme person fisket opp noe matrester fra matavfallet mitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (23 minutter siden):

Ferdige saker, det er derfor. Trafikale saker er ferdig oppklart etter 15 min.

Vi må aldri glemme at Politiet ga F i oss på Utøya og i Kongsberg. De det gjelder var feige og folk døde pga deres feighet.

Ja, for ikke å glemme Kongsberg.

For en fadese.

Endret av Aquatic
Lenke til kommentar
Palladio skrev (12 minutter siden):

Her er den opprinnelige saken: Reddet potetgull fra søppelet - fikk bot på 3000 kroner (tv2.no)

Her bekrefter toppsjef i Europris Espen Eldal at det var de som anmeldte saken.

Det kommer også frem at Europris er negative dumpster diving.

Selv om han ble oppdaget av en vekter så kunne Europris latt være å anmelde.

Endret av nVIDIAsucks
  • Liker 3
Lenke til kommentar
nVIDIAsucks skrev (1 minutt siden):

Her er den opprinnelige saken: Reddet potetgull fra søppelet - fikk bot på 3000 kroner (tv2.no)

Det kommer også frem at Europris er negative dumpster diving.

Ok. Da rykket ihvertfall ikke politiet ut. Så der tok jeg feil, men resten stemte.

De ga et forelegg på bakgrunn av personalia innhentet av vekter og anmeldelse fra Europris.

Det som er interessant her er at vedkommende som ble bøtelagt ikke hadde noen plikt til å vise sitt førerkort til denne vekteren. Burde bare dratt. Så hadde man sett om politiet brukte tid til å rykke ut på dette.

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (12 minutter siden):

Det som er interessant her er at vedkommende som ble bøtelagt ikke hadde noen plikt til å vise sitt førerkort til denne vekteren. Burde bare dratt. Så hadde man sett om politiet brukte tid til å rykke ut på dette.

Ja, han har jo på en måte driti seg litt ut ved å gjøre det.

Får jo bare håpe politiet ikke hadde rykket ut dersom vekteren ikke hadde hatt personalia.

Lenke til kommentar
nVIDIAsucks skrev (22 minutter siden):

Skumleste bare saken, men så ingen plass at Europris bekreftet at det var de som anmeldte saken. Eldal sa at vedkommende ble anmeldt, men ikke hvem som anmeldte han. Så jeg tror nok du har misforstått.

Endret av Palladio
Lenke til kommentar
Palladio skrev (2 minutter siden):

Skumleste bare saken, men så ingen plass at Europris bekreftet at det var de som anmeldte saken. Eldal sa at vedkommende ble anmeldt, men ikke hvem som anmeldte han. Så jeg tror nok du har misforstått.

Dette står skrevet i artikkelen:

"I en SMS til TV 2 bekrefter toppsjef i Europris Espen Eldal at det var de som anmeldte saken."

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Palladio said:

Då bør du kanskje skumlese ein gong til.

I en SMS til TV 2 bekrefter toppsjef i Europris Espen Eldal at det var de som anmeldte saken.

– Når det gjelder denne hendelsen var containeren låst, og da anså vekter dette som et innbrudd. Mannen nektet å levere varene til vekter, og det endte med en anmeldelse, skriver Eldal. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (2 minutter siden):

Dette står skrevet i artikkelen:

"I en SMS til TV 2 bekrefter toppsjef i Europris Espen Eldal at det var de som anmeldte saken."

OK da, men det endrer jo ikke faktum i at det var en vekter som kontaktet politiet og at politiet da har bedt Europris om å underskrive en formell anmeldelse. Det er likevel polititiet som har drevet dette frem som en straffesak. Jeg tviler på at Europris hadde anmeldt dette på egen hånd. Og om de ikke hadde anmeldt, så hadde politiet uansett tatt denne saken videre på eget initiativ.

Endret av Palladio
Lenke til kommentar
Palladio skrev (1 minutt siden):

OK da, men det endrer jo ikke faktum i at det var en vekter som kontaktet politiet og at politiet da har bedt Europris om å underskrive en formell anmeldelse. Det er likevel polititiet som har drevet dette frem som en straffesak.

Kanskje den i politiet som drev frem saken var venn eller familie med vekteren og skulle gi vekteren følelsen av å gjøre fremragende politiarbeid 😂🤣

Lenke til kommentar
barfoo skrev (3 minutter siden):

Då bør du kanskje skumlese ein gong til.

Det er ikke lenger behov for påtalebegjæring fra fornærmede. Politiet trenger ingen anmeldelse for å forfølge hvilken som helst sak hvilket de gjorde tidligere. Jeg er 100% sikker på at ingen i Europris har tatt kontakt med politiet for å anmelde dette eller har stilt til avhør. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Palladio said:

OK da, men det endrer jo ikke faktum i at det var en vekter som kontaktet politiet og at politiet da har bedt Europris om å underskrive en formell anmeldelse. Det er likevel polititiet som har drevet dette frem som en straffesak. Jeg tviler på at Europris hadde anmeldt dette på egen hånd. Og om de ikke hadde anmeldt, så hadde politiet uansett tatt denne saken videre på eget initiativ.

Korleis i alle dager kan du hoppe til den konklusjonen?

1 minute ago, Palladio said:

Det er ikke lenger behov for påtalebegjæring fra fornærmede. Politiet trenger ingen anmeldelse for å forfølge hvilken som helst sak hvilket de gjorde tidligere. Jeg er 100% sikker på at ingen i Europris har tatt kontakt med politiet for å anmelde dette eller har stilt til avhør. 

Dette er forbi sprøtt. Du påstår altså ... at Europris lyger til TV2? Kva i _helvete_ slags grunn skulle dei ha for å gjere det?

Endret av barfoo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 minutt siden):

Kanskje den i politiet som drev frem saken var venn eller familie med vekteren og skulle gi vekteren følelsen av å gjøre fremragende politiarbeid 😂🤣

Kanskje politiet og vekteren begge hadde spanet i åresvis på søppeltyven og valgte å slå til i en koordinert og godt planlagt aksjon når han stjal kastet potetgull 🤣

Lenke til kommentar
Palladio skrev (Akkurat nå):

Kanskje politiet og vekteren begge hadde spanet i åresvis på søppeltyven og valgte å slå til i en koordinert og godt planlagt aksjon når han stjal kastet potetgull 🤣

Hadde i så fall ikke blitt overrasket he he.

Men en viktig lærdom her i hvert fall. Aldri oppgi personalia til en vekter hvis man blir tatt på fersken i dumpsterdiving, så får man heller se om politiet bruker tid på å rykke ut 😀

Lenke til kommentar
barfoo skrev (2 minutter siden):

Dette er forbi sprøtt. Du påstår altså ... at Europris lyger til TV2? Kva i _helvete_ slags grunn skulle dei ha for å gjere det?

Hvordan påstår du at den påståtte anmeldelsen foregikk da mener du? Jeg er rimelig sikker på at ingen fra Europris har oppsøkt politiet for å anmelde dette. Mediene er ekstremt unøyaktige når de skriver, så du kan ikke legge til grunn en slik setning uten utdypende kommentar.

Lenke til kommentar
Palladio skrev (1 minutt siden):

Vekteren har neppe anmeldt saken. Vekteren er ikke part i saken, og må ha prokura fra styret for den aktuelle Europrisbutikken eller annen juridisk enhet/person som er part i saken for å kunne anmelde, kanskje type kjøpesenter.

Politiet kan selv anmelde saker, men skjer stort sett bare ved mer alvorlige tilfeller eller hvor de selv er "part" i saken.

Det mest rasjonelle her er at Europris selv har anmeldt saken, og at politiet har fulgt opp anmeldelsen.

Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (1 minutt siden):

Vekteren har neppe anmeldt saken. Vekteren er ikke part i saken,

Vekteren jobber jo på vegne av bedriften og har fullmakt fra eier av eiendommen eller av bedriften til å handle på deres vegne, jo. Men hva som har skjedd her er usikkert.

Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (2 minutter siden):

Vekteren har neppe anmeldt saken. Vekteren er ikke part i saken, og må ha prokura fra styret for den aktuelle Europrisbutikken eller annen juridisk enhet/person som er part i saken for å kunne anmelde, kanskje type kjøpesenter.

Politiet kan selv anmelde saker, men skjer stort sett bare ved mer alvorlige tilfeller eller hvor de selv er "part" i saken.

Det mest rasjonelle her er at Europris selv har anmeldt saken, og at politiet har fulgt opp anmeldelsen.

Men gangen i saken er jo nå belyst:

Wannabe-politiet (Vekteren) tok dumpsterdiveren på fersken. Ba om å få se førerkort og ringte politiet.

Så tok politiet på eget initiativ kontakt med Europris og de valgte da å anmelde.

Så sendte politiet ut et forelegg. 

Det ble ikke godtatt.

Nå skal de bruke enda mer tid og tar inn dumpsterdiveren til avhør.

Og du er en av veldig få som synes dette er fremragende politiarbeid og verdifull bruk av ressurser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...