Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Viftelignende/høyfrekvent lyd under kjøring

Anbefalte innlegg

Da har vi hatt noen turer på tørre veier uten noen ulyd. Dog syntes den bedre halvdelen hun hørte antydning til noe når hun kjørte fra jobb i regn for en tid tilbake.

Dene uka har ihvertfall bilen kjørt ca. 20 mil helt greit.

I dag merka jeg dog noe jeg er litt usikker på, og kan godt være jeg tar feil, men ved en litt lengre kjøretur i dag syntes jeg ar jeg hørte/kjent en litt pulserende vibrering i krapp venstresving. Dette merket jeg når vi snudde og skulle hjem igjen, samt inn på bensinstasjoenn (også venstresving og begge i lav hastighet). Hørte en typ lavfrekvent vibrering samt at jeg følte det i foten/gulvet.

Vet nok om hjullager til å vite at det er høyre som kan være gåent om det merkes i venstresving, stemmer dette?

Begynte da også å lure siden det er noe på høyresiden vi har følt at den metall-lyden har kommet fra.

Kan det være man er inne på noe her?

Skal bort 1.5 uke nå med konebilen, så får ikke utredet noe mer her nå, men tenkte å høre med de kyndige her inne.

Bilen går fint på veien, men er noe støy generelt pga vinterdekk, men ikke noe jeg tenkte over før det her i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...