Maskinfører Skrevet 9. oktober Rapporter Del Skrevet 9. oktober thbergseng skrev (2 minutter siden): Sånn jeg forsto det hadde de forsøkt tidligere men det skjærte seg, så det var ikke noe de gjorde på den. 2011 er vel forrige generasjon. Faceliften kom vel i 2012. Ble ihvertfall veldig positivt overraska over forsikringa som sier de mest sannsynlig tar det. Det skjærte seg ja ☹️ onkel har skifta på sin og det gikk bra 😀 2011 er forrige generasjon stemmer det ja fint at forsikringa tar det 😀 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. oktober Rapporter Del Skrevet 9. oktober thbergseng skrev (53 minutter siden): 2011 er vel forrige generasjon. Faceliften kom vel i 2012 Det er ikke forskjell på drivaksel/lager før og etter facelift. Facelift 2012-2015 er fremdeles første generasjon. 1 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 9. oktober Rapporter Del Skrevet 9. oktober (endret) Supplement til det @mobile999 skrev: Første generasjon (2007-2015) Pre-facelift (2007-2011) Facelift (2012-2015) Andre generasjon (2016 - d.d.) Ref. https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Tiguan Endret 9. oktober av Hollabaloo Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 9. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 14 minutes ago, Hollabaloo said: Supplement til det @mobile999 skrev: Første generasjon (2007-2015) Pre-facelift (2007-2011) Facelift (2012-2015) Andre generasjon (2016 - d.d.) Ref. https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Tiguan Har også sett det. Videreformidlet bare hva jeg ble fortalt av flere verksteder, ihvertfall at det var en komplisert operasjon med stor risiko for å ødelegge mer. Rep er båbegynt og blir mest sannsynlig dekket, så er ikke så mye jeg får gjort med det 😅 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 9. oktober Rapporter Del Skrevet 9. oktober thbergseng skrev (57 minutter siden): Har også sett det. Videreformidlet bare hva jeg ble fortalt av flere verksteder, ihvertfall at det var en komplisert operasjon med stor risiko for å ødelegge mer. Rep er båbegynt og blir mest sannsynlig dekket, så er ikke så mye jeg får gjort med det 😅 Ja, jeg ville bare bidra til å rydde opp i den rotete begrepsbruken i tidligere innlegg i denne tråden. Når jeg ser at enkelte omtaler en facelift av en modell som en ny generasjon, da raser verden min sammen (jeg la på den emojien i tilfelle noen ikke forsto at det siste der var ironi) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. oktober Rapporter Del Skrevet 9. oktober (endret) thbergseng skrev (1 time siden): Rep er båbegynt og blir mest sannsynlig dekket, så er ikke så mye jeg får gjort med det 😅 Ikke noe problem. Bare vær oppmerksom på at verkstedene er glade i å selge deg noe du ikke trenger for å tjene mere penger. (Du skulle strengt tatt heller ikke fått dekket noe på forsikringen). Hvor langt har bilen kjørt og hvordan tror du økonomien i bilholdet kommer til å være framover? Endret 9. oktober av mobile999 Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 10. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 8 hours ago, mobile999 said: Ikke noe problem. Bare vær oppmerksom på at verkstedene er glade i å selge deg noe du ikke trenger for å tjene mere penger. (Du skulle strengt tatt heller ikke fått dekket noe på forsikringen). Hvor langt har bilen kjørt og hvordan tror du økonomien i bilholdet kommer til å være framover? Bilen har gått 130.000. Jeg vet hva du mener om VAG da du har påpekt det i alle postene jeg har hatt her inne tidigere. Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 10. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober Bilen har forøvrig vært grei med oss, blir behandlet pent og kjørt pent, så er ikke helt klar for å skille meg av med den enda 😁 Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 10. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober (endret) 9 hours ago, Hollabaloo said: Ja, jeg ville bare bidra til å rydde opp i den rotete begrepsbruken i tidligere innlegg i denne tråden. Når jeg ser at enkelte omtaler en facelift av en modell som en ny generasjon, da raser verden min sammen (jeg la på den emojien i tilfelle noen ikke forsto at det siste der var ironi) Hehe I stand corrected 😁 Endret 10. oktober av totto1989 Lenke til kommentar
joka Skrevet 17. oktober Rapporter Del Skrevet 17. oktober lagret kan byttes, men VW selger ikke lagret som løs del.. problemet med å bytte det er nok mekanikerne som ikke vet hvordan akselen skal deles.. er en intern låsering.. så det er litt motsatt prosedyre for å demontere.. se på videoen fra 2:40 viser hvordan demontere Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 17. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 26 minutes ago, joka said: lagret kan byttes, men VW selger ikke lagret som løs del.. problemet med å bytte det er nok mekanikerne som ikke vet hvordan akselen skal deles.. er en intern låsering.. så det er litt motsatt prosedyre for å demontere.. se på videoen fra 2:40 viser hvordan demontere Takk for info. Jeg har dog ny mellomaksling på bilen allerede 😅 Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 19. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober Interessant nok har den metalliske klakke/slålyden dukket opp igjen, men nå med en fellesnevner. Det har kun oppstått ved kjøring på våt vei, og jeg har inntrykk av spesielt ved veldig våte felter. Det har også kun oppstått etter det ble vesentlig kaldere, så har en feeling på at dette kan ha noe med iskaldt vann på varm eksos eller noe, kan jeg være helt på bærtur her? Slått meg til ro meddet egentlig, så får en se om det blir verre en gang i tiden 😅 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. oktober Rapporter Del Skrevet 19. oktober 🤦♂️ Hvor fort må du kjøre for at lyden skal dukke opp? Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 19. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober 7 minutes ago, mobile999 said: 🤦♂️ Hvor fort må du kjøre for at lyden skal dukke opp? Vil si fra 60-70 og opp. Kommer en gang eller to så ikke noe mer. Gjerne lavere andre gang. Derav følelsen av at det skjer mens noe er under "oppvarming". Har dog kjørt 10-15 mil siden verkstedopphold på tørt føre uten noen ulyd. Det er ikke noe ekstremt, ingen vibrasjoner el.l. Verksted gikk også godt over understellet sist uke, og ikke noe fremtredende der heller. Får se om det dukker opp neste gang på tørt føre 😄 Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 19. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober Nevner også såklart at alt av høyfrekvente hylelyder er helt borte vekk etter akslingen ble tatt. Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. oktober Rapporter Del Skrevet 19. oktober for å bytte mellomaksel på Tiguan, må festene til ekosanlegget løsnes og anlegget må slippes litt ned.. kanskje ble det ikke helt nøyaktig montert etter akselbytte? Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 19. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober Just now, joka said: for å bytte mellomaksel på Tiguan, må festene til ekosanlegget løsnes og anlegget må slippes litt ned.. kanskje ble det ikke helt nøyaktig montert etter akselbytte? Denne lyden var der før bytte også, så høres spesielt ut. Skal innom samme verksted med den andre bilen til uka (garantijobb), så skal høre litt med de, men det virker veldig som om det her kun har oppstått ved kjøring på våt vei med mye nedbør. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 19. oktober Rapporter Del Skrevet 19. oktober totto1989 skrev (1 time siden): Denne lyden var der før bytte også, så høres spesielt ut. Skal innom samme verksted med den andre bilen til uka (garantijobb), så skal høre litt med de, men det virker veldig som om det her kun har oppstått ved kjøring på våt vei med mye nedbør. Møller bytter deler i tur og orden til de omsider kommer til den delen som er defekt ☺️ Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 20. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 5 hours ago, Maskinfører said: Møller bytter deler i tur og orden til de omsider kommer til den delen som er defekt ☺️ Dette er faktisk ikke Møller, og de har faktisk ikke bytta noe som ikke er defekt enda. Akslingen var det problemer med 😁 Lenke til kommentar
totto1989 Skrevet 20. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober For å oppdatere litt på den her, uten at jeg høres stressa/masete ut så er dette noe som virker å være litt sterkere på passasjersiden, men kommer uten tvil "framifra", og kona mener hun hører det "rett bak airbagen" når hun satt på, ihvertfall i den retningen, men det kan jo være noe som forplanter seg. Hadde en kortere tur/retur i går med 1.5t stopp imellom. Kona i passasjersetet. Første klakkingen hørte vi begge ganske greit, men andre var det kun hun som hørte, så vesentlig lavere. Ingen følelse i bil eller noe merkbart på turtall el.l. Kun nok kjappe metalliske "klakk" på rekke og rad, over på ett sekund. Andre gang ca. 5 min etterpå. Akkurat samme på retur. Ved et kortere stopp på butikken og videre kjøring de siste km hjem merket vi ingenting. Derav følelsen av at dette kom under oppvarming. Som tidligere nevnt har jeg etter forrige verkstedopphold kjørt bilen 4-5 turer, fra 10 til 40 km på tørre veier og ingen lyd observert. Det var da jeg begynte å tenke tilbake på de tidligere 3 hendelsene med denne lyden, og at det var mye nedbør og våt veibane da også. Dagen verkstedet skiftet akslingen og prøvekjørte var det helt tørt ute også Kona tar bilen til og fra jobb i morgen på tørt føre (40 km hver vei), så får man sjå. Fortsetter det får man prøve å ta en lydopptak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå