Gå til innhold

Til dere som ikke sier hei tilbake til renholder (vaskedame). Hvem tror dere at dere er???

Gjest f8dd8...5e2

Anbefalte innlegg

Gjest f8dd8...5e2

Jeg har jobba med dette yrket i mange år og vasket mange steder. De aller aller fleste er hyggelige og behandler meg med respekt. Men jeg har opplevd en del plasser at det er en enkelt person på arbeidsplassen som av en eller annen grunn ikke liker meg uten å ha noen grunn. Som ikke engang kjenner meg eller vet hvem jeg er. Jeg har opplevd å få sure stygge blikk og bli handlet som luft av enkelte. Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å komme på jobb og møte de og føler det som en form for skjult mobbing. Når de ser og hører tydelig at jeg sier hei og bare ignorerer.. 

Sist var faktisk i dag. Jeg vasker i en barnehage og i dag skulle det være foreldremøte så derfor var de ansatte der og gjorde klart til møtet når jeg vaska. Det er ei spesiell der som var drit sur og med vilje gikk i veien for meg. Svarte med nedlatende og overfladisk tonefall når jeg sa litt humoristisk at alt støvet synes mye bedre når det er sol ute.. hun har vært sånn mot meg før og fra jeg startet å vaske der. Og jeg fikk jobben fordi de ikke var fornøyd med jobben mine kolleger gjorde. Sjefen i barnehagen er grei og snakker med meg men noen av de ansatte virker som de ser ned på meg pga yrket mitt.

Og de har også klaget mye på jobben jeg gjør når de selv ikke har vært flinke til å sope og ryddet etter barna og satt ting i veien midt foran døren til mitt bøttekott som jeg måtte flytte. 

Så lederen av barnehagen tok kontakt med min personalsjef fordi det virket som jeg ikke likte dem og jeg hadde satt en stol på utsiden som stod i veien for mit bøttekott så de var bekymret for meg og lurte på om jeg ikke hadde det bra.

Jeg forklarte min leder at det er jo ikke noe rart jeg ikke liker dem når de ikke rydder også klager på at jeg vasker dårlig og setter ting i veien for meg over alt. Og de snakka også dritt om mine kollegaer sin jobb til meg da jeg begynte så jeg følte at de ikke hadde noe selvinnsikt og bare klager på andre uten å samarbeide. Jeg føler også at de ikke liker meg og ikke har respekt for jobben min.

Så da tok sjefen dette opp med dem og det er mye bedre nå.

Men jeg nevnte ikke dette med de ansatte som er overlegne og ekle mot meg. Jeg vet ikke om sjefen i barnehagen legger merke til at de andre ansatte behandler meg dårlig når hun ikke ser det. Nå er det sjelden jeg trenger å ha noe med de å gjøre men veldig ubehagelig når det skjer. 

Jeg føler meg som en dritt og tenker jeg ikke burde finne meg i å ikke bli sett og ta det opp så de blir konfrontert.. samtidig føler jeg meg for stolt til å gjøre det.. Føler at hvis jeg viser at jeg bryr meg om det så viser jeg at jeg lar det gå innpå meg. Jeg tenker at de ikke er verdt en dritt og at jeg ikke egentlig bryr meg..men jeg merker jeg får veldig lyst til å spørre "hva faen har jeg gjort deg?" Eller å gå i veien for dem og ognore hvis de snakker til meg også og late som de ikke er der. Gå rett på dem og si "oi unnskyld jeg så deg ikke. Jeg trodde det bare var luft"......

Anonymous poster hash: f8dd8...5e2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en bolle!

Slikt kan skje i nesten alle typer yrker - at du er renholder har lite å si; selv om ja - det finnes folk som (kanskje) ikke respekterer det yrket; og ser på det som noe "mindreverdig". Men slik er det i veldig, veldig, VELDIG mange yrker. 

Idioter finnes over alt - og da spesielt i arbeidslivet.

Du må bare heve deg over dem; og svelge en kamel i ny å ne. Det må vi alle av og til.

Lenke til kommentar
Gjest f8dd8...5e2
Milhouse85 skrev (1 minutt siden):

Ta deg en bolle!

Slikt kan skje i nesten alle typer yrker - at du er renholder har lite å si; selv om ja - det finnes folk som (kanskje) ikke respekterer det yrket; og ser på det som noe "mindreverdig". Men slik er det i veldig, veldig, VELDIG mange yrker. 

Idioter finnes over alt - og da spesielt i arbeidslivet.

Du må bare heve deg over dem; og svelge en kamel i ny å ne. Det må vi alle av og til.

Ja. Jeg gidder ikke å gjøre noe enda. Men hvis det fortsetter. Jeg prøver å unngå de mest mulig. Men jeg gjør den jobben for dem da sånn at det er rent når barna skal leke på gulvet. Så de burde være litt mer takknemlig..de måtte vaska selv hvis ikke det hadde fantes vaske firmaer og innleid arbeidskraft 

Lenke til kommentar
Gjest f8dd8...5e2
Killer Queen skrev (6 minutter siden):

Noen mennesker suger. Bare la de være.

Ja det er nok best.. selv om jeg blir litt provosert av sånn oppførsel.. godt jeg ikke jobber fast sammen med dem m ts 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...