GĂ„ til innhold

đŸčHjemmelaget energidrikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en oppskrift som jeg enda ikke prĂžvd, skal gjĂžre det neste gang jeg vĂ„ker natten for og game. 🎼🎼

Denne oppskriften er beregnet til 500 til 600 ml. Jeg brukte chatGPT og den ga meg denne oppskriften.

 

 

Ingredienser:

Challenger bringebĂŠr: 1 ts (5 ml) for et forsiktig energilĂžft uten for mye koffein.

Hockey Pulver (jordbĂŠr eller fizzy bubble): 1/2 ts for en sĂžt og fruktig smak.

Biola (ingefĂŠr og sitron): 150 ml for friskhet, probiotika og vitamin C.

Smoothie (mango, appelsin, pasjonsfrukt): 200 ml for naturlig sĂždme og fruktig smak.

Sitronsaft: 1 ss for en frisk syrlig kontrast.

Vann eller kullsyrevann: Ca. 150–200 ml for Ă„ fylle opp og balansere drikken.


FremgangsmÄte:

1. Start med Challenger: Hell 1 ts (5 ml) Challenger i et stort glass eller shaker.


2. Bland inn Biola og Smoothie: Hell i Biola og smoothie for Ä fÄ en kremet og fruktig base.


3. Tilsett Hockey Pulver: Bland inn 1/2 ts av din valgte Hockey Pulver-smak (jordbĂŠr eller fizzy bubble) for sĂždme og litt spenning.


4. Sitronsaft: Press sitronsaften inn for en ekstra frisk touch.


5. Fyll opp med vann/kullsyrevann: Tilsett nok vann (ca. 150–200 ml) til Ă„ nĂ„ Ăžnsket volum (500–600 ml), og for Ă„ fortynne smaken litt.


6. Rist eller rĂžr godt: SĂžrg for at alle ingrediensene blander seg jevnt.

 

Ekstra tips:

Isbiter: For en ekstra kald og forfriskende drikk, tilsett isbiter fĂžr servering.

Tilpass sĂždmen: Hvis du vil ha det sĂžtere, kan du tilsette litt mer smoothie eller Biola, avhengig av preferansen din.


Dette gir deg en balansert, forfriskende og spennende energidrikke som ikke inneholder for mye koffein, men likevel gir deg en liten boost.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Fyll en kanne med 1 liter friskt og kaldt vann.

Fyll trakter med 6 skjeer malt kaffe. 

Sett pÄ trakter.

Vent til vann har filtrert igjennom malt kaffe. 

Fyll Ăžnsket mengde kaffe fra kanne i valgfri kopp.

= Profit i.e energi

NĂ„ er det ikke akkurat kaffe det er snakk om her da. 😑😑 Men la gĂ„ da. 🙃

Lenke til kommentar
Mannen med ljÄen skrev (2 timer siden):

Kan lage iskaffe. BÄde koffein og sukker. 

Mangler dog taurin, som du finner i Red Bull. Spis en biff, kjĂžtt inneholder taurin.

SĂ„ klart kan man det. Jeg personlig er ikke kaffe drikker. FĂžlg trĂ„dens tema hadde vĂŠrt fint. 😑😑

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...