Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke koblet trådløst tastatur til Linux Mint

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få koblet til et Logitech tastatur til Linux Mint Cinnamon i den forstand at det kobles til som en vanlig bluetooth-enhet og virker tilkoblet på vanlig måte, men ingenting skjer når jeg trykker på tastaturet. Det er ikke noe problem å koble til mus eller andre enheter.

Når jeg slår av tastaturet kommer det opp disconnected, og jeg kobler til på nytt - men samme feil, altså at det virker helt dødt. Når jeg kobler det til en windows-maskin må jeg slå inn en kode på tastaturet for å koble til men dette skjer ikke i Linux. På android-enheter slipper man koden.

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
geir__hk skrev (2 timer siden):

Her er en løsning for Ubuntu, trolig gjelder det samme for Mint

https://unix.stackexchange.com/questions/590221/pairing-logitech-k380-in-ubuntu-20-04#663566

Det fungerte ikke, men jeg må kanskje deaktivere det normale tastaturet på den bærbare jeg forsøker bruke Logitech-tastaturet på? Jeg finner ikke noe innstillinger for dette.

Har forsøkt en annen bærbar pc med en helt annen distro på, men lykkes ikke her heller. Tastaturet står som tilkoblet men det lystrer ikke tastetrykkene.

Lenke til kommentar
barfoo skrev (8 minutter siden):

Nei. Det må du nok ikkje.

Men du har fått para det og du ser batteristatus og slikt på det?

Ja, men på musen har jeg tre streker til høyre på statusfeltet.
På tastaturet har jeg kun to streker, mulig disse strekene indikerer batteri, signalstyrke med mer men jeg klarer ikke finne ut hva den siste streken måtte være. Om dette har betydning vet jeg ikke, men det er i såfall den venstre (første) streken som mangler.

Veldig irriterende at jeg alltid møter et eller annet problem hver gang jeg faktisk tenker bruke Linux til noe fornuftig.

Noe annet som skjer med dette tastaturet er at det av og til disconnecter og connecter hvert andre sekund. Da må jeg glemme/slette det og legge det til på nytt. 

Lenke til kommentar

Da er problemet løst. Jeg gjorde blåtann alltid synlig og trykket tiltro før jeg trykket connect. Vipps - det tok bare en hel dag å finne ut av. Da fikk jeg også mulighet til å slå en kode slik jeg også må i Windows. Endelig :)
Ja, det står litt dårlig til med Linuxkunnskapene, men takk for hjelpen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...