Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vi mangler sykepleiere, vi trenger flere helsefagarbeidere, vi har ikke nok helsepersonell, i fremtiden vil vi trenge en million sykepleiere, men vi gjør ikke noe med det.

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (9 timer siden):

Da har man egentlig bare en mulighet, og det er å svekke utviklingshemmedes lovfestede rettigheter, er du villig til det?

100% 

The Avatar skrev (11 timer siden):

Den helsemessige kompetansen er ikkje nødvendigvis dårlegare, men når ein ikkje kan kommunisere med pasienten så har ein eit kraftig handicap.

Overhodet ikke. 

Jo mer pasienten skal prate med deg, jo lengre tid tar visittrunden. 

Gebrokkent norsk, er en helt lovlig og effektiv måte å redusere kommunikasjonstiden. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Jeg var ikke sarkastisk.

Jeg tenkte det samme som deg før jeg leste historien om hvordan sykepleierfaget har kjempet for å gjøre sitt fag og yrke gjeldende i norsk helsevesen. Etter at jeg fikk merkunnskaper fikk jeg også stor respekt for sykepleiere. Bidragene deres er viktige.

Jeg tenkte det samme som deg før jeg begynte å jobbe med sykepleiere i Norge. 

IRL slår propagandabøkene dine anyday. 

Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (Akkurat nå):

100% 

Overhodet ikke. 

Jo mer pasienten skal prate med deg, jo lengre tid tar visittrunden. 

Gebrokkent norsk, er en helt lovlig og effektiv måte å redusere kommunikasjonstiden. 

Jeg er stolt over at jeg som sykepleier verdsetter alles liv og alles rettigheter, det gjelder fattige, eldre, utviklingshemmede.... Alle har rett på gode verdige helsetjenester utført av dyktige fagfolk

Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (8 minutter siden):

Jeg tenkte det samme som deg før jeg begynte å jobbe med sykepleiere i Norge. 

IRL slår propagandabøkene dine anyday. 

Da kan jeg med glede fortelle at jeg jobber også sammen med psykiatriske sykepleiere, vernepleiere og sosionomer. Disse sykepleierne har blant annet tatt videreutdanning i kognitiv terapi, EMDR og Narrativ eksponeringsterapi og er flinke i jobben. 

Hva du anser som propagandabøker kan jeg ikke uttale meg om.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da kan jeg med glede fortelle at jeg også jobber sammen med psykiatriske sykepleiere, vernepleiere og sosionomer. Disse sykepleierne har blant annet tatt videreutdanning i kognitiv terapi, EMDR og Narrativ eksponeringsterapi og er flinke i jobben. 

Hva du anser som propagandabøker kan jeg ikke uttale meg om.

Å herregud. Du er i den prategjengen, ja. Fantastisk at jeg må finansiere dere med skattepengene mine. Ressurssluk. 

Tussi skrev (5 minutter siden):

Jeg er stolt over at jeg som sykepleier verdsetter alles liv og alles rettigheter, det gjelder fattige, eldre, utviklingshemmede.... Alle har rett på gode verdige helsetjenester utført av dyktige fagfolk

Vær stolt så mye du vil du, men når du hever den jævla pekefingeren din, så husk at det er meg du pålegger overtid, du går faen meg aldri over tiden selv.

Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (2 minutter siden):

Å herregud. Du er i den prategjengen, ja. Fantastisk at jeg må finansiere dere med skattepengene mine. Ressurssluk. 

Vær stolt så mye du vil du, men når du hever den jævla pekefingeren din, så husk at det er meg du pålegger overtid, du går faen meg aldri over tiden selv.

Prategjengen? Finansiere meg?

Hva jobber du med?

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (Akkurat nå):

Hva vet du om hva jeg gjør på min jobb? Jo, jeg jobber overtid når jeg må. Og jeg jobber med en pasientgruppe du har uttalt deg svært negativt overfor, de har også rett på omsorgsfull hjelp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (11 minutter siden):

Du vet, du har prategjengen, og somatikk-gjengen. 

Med fare for at jeg ikke skjønner "stammespråket", hvem er med i prategjengen? Hvor prater de? 

Den eneste prategjengen jeg kjenner til er kollegaene min som jeg spiser lunsj sammen med i lunsjpauser.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aha! Da forstår jeg bedre hva han mente med prategjengen. Men hvilke argumenter tar han i bruk for å nedsnakke psykisk helse? 

Jeg antar han insinuerer at det bare er tull, ikke reell medisin etc. Jeg er selvsagt veldig uenig, har hatt god hjelp av psykiatrien selv, som gjør at jeg er sykepleier idag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 minutter siden):

Jeg antar han insinuerer at det bare er tull, ikke reell medisin etc. Jeg er selvsagt veldig uenig, har hatt god hjelp av psykiatrien selv, som gjør at jeg er sykepleier idag. 

Huff! Det er slike maktkamper ja. Men disse kommer ikke pasientene til nytte. Psykiatrien kan hjelpe mange mennesker og hvis man følger den biopsykososiale modellen så er egentlig slike maktkamper nytteløse fordi modellen postulerer jo at det er mange faktorer i sving som skaper dårlig helse, og ved å ha en oversikt over alle disse feltene kan man hjelpe folk på en bedre måte. Den medisinske modellen kan ikke behandle dype traumatiske sår. Medisin kan føre en så langt, men terapeutiske samtaler funker for mange. Oppdagelsen av speilnevroner beviser jo at når to sinn møtes så skjer det endringer i hjernen langt forbi det man tidligere trodde. Med andre ord er hjernen relasjonssøkende og relasjoner kan repareres i samtaleterapi.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Huff! Det er slike maktkamper ja. Men disse kommer ikke pasientene til nytte. Psykiatrien kan hjelpe mange mennesker og hvis man følger den biopsykososiale modellen så er egentlig slike maktkamper nytteløse fordi modellen postulerer jo at det er mange faktorer i sving som skaper dårlig helse, og ved å ha en oversikt over alle disse feltene kan man hjelpe folk på en bedre måte. Den medisinske modellen kan ikke behandle dype traumatiske sår. Medisin kan føre en så langt, men terapeutiske samtaler funker for mange. Oppdagelsen av speilnevroner beviser jo at når to sinn møtes så skjer det endringer i hjernen langt forbi det man tidligere trodde. Med andre ord er hjernen relasjonssøkende. 

Har du hørt om PTMF, eller MTMR? Jeg har litt sansen for den tankegangen. Men ja du har rett, den biologiske tankegangen er faktisk forferdelig for mange traumatiserte pasienter....

Lenke til kommentar
Tussi skrev (6 minutter siden):

Psykisk helse er like viktig som fysisk helse. Naturligvis trenger vi psykiatrien, og vi trenger dere flotte sykepleiere som gjør en fantastisk jobb. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke for vane å kalle folk troll, men tror jeg godt kunne gjort et unntak for denne personen.

Makan til holdninger..

Jeg ble litt skremt, men kanskje er han luta lei jobben? Det har jo skjedd så mange endringer i sykehusene over hele landet. Helseplattformen har jo vært en skandale av dimensjoner. Det er ikke lenge siden vi hadde fastlegekrise.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...