Gå til innhold

Gigabyte hovedkort - Problem med installering av drivere


AndersT2

Anbefalte innlegg

Akkurat fått X670E Aorus Master fra Gigabyte. Det er 7ish år siden sist jeg hadde hovedkort fra dem, og har kun brukt Asus siden den gang. Har lastet ned siste driverne fra Gigabyte sin side (Ikke AMD driverne, de er rett fra AMD).

Men det virker ikke som alle legger seg inn riktig. Har Windows 11 Pro lagt inn, men ikke aktivert nøkkel ennå, når jeg kjører filen som er lastet ned, så kommer det opp en 7zip advarsel som spør om den ble riktig installert eller ikke. Bluetooth driveren vil ikke installere seg.

Fikk inn LAN og Wifi driver en til slutt, og Realtek lyd og DTS driverne kom til slutt, men ikke Bluetoothen. Den kjører, men får ikke tilgang til å legge til Bluetooth komponenter når jeg tester etter en stund.

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, AndersT2 said:

når jeg kjører filen som er lastet ned, så kommer det opp en 7zip advarsel som spør om den ble riktig installert eller ikke. Bluetooth driveren vil ikke installere seg.

Det kan hende du må installere driveren på en annen (=mer tungvinn) måte enn ved å "kjøre" det programmet du har lastet ned fra Gigabyte. Hvis du istedet åpner programmet (som er et arkiv + en executable) med 7-Zip og pakker det ut, for så å gå inn i Device Manager, velge Bluetooth, Update Driver, og så browse deg fram til mappen der det utpakkede arkivet ligger, så kan det hende du får installert driveren (eller driverne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...