Gå til innhold

Her er Skodas Elroq - med startpris under 300.000 kroner

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (17 minutter siden):

Ja absolutt! Men jeg synes rekkevidden var for kort til prisen og størrelsen på batteriet.

Nå har ikke jeg ork til å sitte å saumfare nettet etter tilsvarende biler med tilsvarende batteri, men ligger ikke de fleste med denne batteristørrelsen rundt denne rekkevidden? 🤔

Tilfeldig bil til sammenligning, selv om jeg mistenker at stats er misledende her.

https://ev-database.org/car/1480/Kia-EV6-Standard-Range-2WD

*Tok bare en tilfeldig bil med rundt samme batteristørrelse, eneste kriterie for valg.

Endret av Duriello
*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, Duriello said:

Nå har ikke jeg ork til å sitte å saumfare nettet etter tilsvarende biler med tilsvarende batteri, men ligger ikke de fleste med denne batteristørrelsen rundt denne rekkevidden? 🤔

Tilfeldig bil til sammenligning, selv om jeg mistenker at stats er misledende her.

https://ev-database.org/car/1480/Kia-EV6-Standard-Range-2WD

*Tok bare en tilfeldig bil med rundt samme batteristørrelse, eneste kriterie for valg.

Ja men de burde kuttet ut 50 batteriet og hatt 60 batteriet til 299, da hadde nok vært enda mer attraktivt og er vel fortsatt nmc batteri, burde vært lfp på 50/60.

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (6 minutter siden):

Ja men de burde kuttet ut 50 batteriet og hatt 60 batteriet til 299, da hadde nok vært er attraktivt og er vel fortsatt nmc batteri, burde vært lfp på 50/60.

Forsåvidt enig.

Men tenker den er greit priset mot feks MG4.

Har ikke sjekket konfiguratoren for å se priser på ekstrautstyr etc.

Lenke til kommentar

50-modellen er ganske ribba for utstyr, så du kan fint legge på fleire titals tusen på ein sånn bil.

Dei lanserte Enyaq med mindre batteripakker, men endte opp med kun 80- og no 85-modellane. Kanskje det er håp om at dei vil behalde modellane med mindre batteripakker på Elroq, som kanskje fleire er interessert i.

Etter eit par år med 80X og eitt år med Model Y så kunne eg fint klart meg med mindre rekkevidde om det var viktig å bruke mindre pengar på bil.

Lenke til kommentar
4 hours ago, christdi said:

Er det trygt å kjøpe 2019 model 3 eller bør jeg velge 2021?
Ser en 2019 på Finn til kr.239k, mens 2021 koster over 100k mer til kr.349k.

Er det stor forskjell på kabin støy og sitte komfor på Tesla Model 3 og Hyunday Kona?

Jeg har eid 2019 model 3, og den er veldig støyende. Har kun kjørt 2019 Kona korte turer, siden bruttern hadde en. Kan ikke huske at virket noe særlig stillere enn min egen.

Når det gjelder om det er trygt eller ikke, så blir du vel den 1. i verden til å finne ut det på model 3, få av disse som har vært utenfor garanti lenge. 

Jeg ville i hvert fall sett etter en som var godt under 160.000km siden det er da batterigarantien går ut.

Hvis du har 349' å bruke på en model 3, så hadde jeg vurdert å kjøpe en ny en til 355'. ( med mindre du trenger 4 hjulstrekk da, men det gjør du vel ikke siden du vurderer Kona)

Ny model 3 er det kampanjerente på også, så sjekk hva månedsbeløpet blir for med ny kontra brukt.

Eksempel på finansiering av en kliss ny bil med 

0-100 6,1 sek.

554 km WLTP

LED matrix

Ekstra støyisolert.

Hengerfeste koster 10000 ekstra.

Vinterhjul koster 17900,- ekstra

Ellers er alt du trenger inkludert

Screenshot 2024-10-02 at 15.47.01.png

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
5 hours ago, Zeph said:

50-modellen er ganske ribba for utstyr

Alt er relativt, men syns ikke den virker veldig ribbet. I forhold til ID3 pure for 299 tusen har den langt mer utstyr. Enkelte vil selvsagt ønske mer, men da går de sikkert ikke for innstegsmodellen. 90 % av salget for denne modellen blir ganske sikkert fullutstyrt 80x for 450 tusen, i Norge hvertfall. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...