backtoback Skrevet 1. oktober 2024 Del Skrevet 1. oktober 2024 (endret) Jeg skal prøve meg på en ny spillsjanger: Taktiske turbaserte strategispill Er disse to spille et bra sted å starte? King’s Bounty: The Legend (2008) Heroes® of Might & Magic® III - HD Edition (2015) Har dere noen forslag til hvor jeg bør starte? Hvilket spill startet dere med? Jeg ser at Steam har en "FEST" akkurat nå: "STEAM TURN-BASED RPG FEST, --> mandag 7. oktober. Så jeg regner med at det er noen godbiter å finne der Edit 3. oktober 2024: Jeg endte opp med å kjøpe disse 4 spillene -- regner med at dette er OK spill å starte med. Dersom jeg har forstått det rett, utkjempes kampene i sanntid i Total War spillene. Heroes of Might and Magic® 3: Complete (1999) (kr 53) King's Bounty: The Legend (2008) (kr 38) Total War: Shogun 2 Collection (2011) (kr 60) Total War: WARHAMMER II (2017) (kr 108) Endret 3. oktober 2024 av backtoback Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. november 2024 Del Skrevet 14. november 2024 du får X-com 2 for 22 kr nå, Ikke det største bomkjøpet om du ikke liker det https://store.steampowered.com/app/268500/XCOM_2/ Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 14. november 2024 Del Skrevet 14. november 2024 Xenonauts. Det er spirituell etterfølger av X-Com og en mer «ren» opplevelse. Men, det er vanskelig sammenlignet med mainstream spill. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 15. november 2024 Forfatter Del Skrevet 15. november 2024 (endret) Takk for forslag! X-COM serien høres spennende ut. Prisen på X-COM 2 er det ingenting å si på :-). Etter litt lesing på nettet, har jeg bestemt meg for å gå tilbake til røttene -- "X-Com: UFO Defense" fra 1993 hos GOG (kr 36; 17.8 MB!) + OpenXcom (Open-source clone of the original X-Com). Sitat Downloads -- IMPORTANT OpenXcom requires a vanilla copy of one of the following: "UFO: Enemy Unknown" ("X-COM: UFO Defense" in the USA release) "X-COM: Terror from the Deep" Kilde: https://openxcom.org/downloads-milestones/ "Xenonauts" blir nok for tøft for en nybegynner, men skal sjekke det ut dersom jeg liker X-COM. "Heroes of Might and Magic 3 Complete" kjøpt hos Epic krasjet før spillet startet -- fikk bare med meg introvideoen. Jeg gidder ikke feilsøke nå, så jeg hopper heller til neste spill: X-COM. Endret 15. november 2024 av backtoback typos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå