backtoback Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober (endret) Jeg skal prøve meg på en ny spillsjanger: Taktiske turbaserte strategispill Er disse to spille et bra sted å starte? King’s Bounty: The Legend (2008) Heroes® of Might & Magic® III - HD Edition (2015) Har dere noen forslag til hvor jeg bør starte? Hvilket spill startet dere med? Jeg ser at Steam har en "FEST" akkurat nå: "STEAM TURN-BASED RPG FEST, --> mandag 7. oktober. Så jeg regner med at det er noen godbiter å finne der Edit 3. oktober 2024: Jeg endte opp med å kjøpe disse 4 spillene -- regner med at dette er OK spill å starte med. Dersom jeg har forstått det rett, utkjempes kampene i sanntid i Total War spillene. Heroes of Might and Magic® 3: Complete (1999) (kr 53) King's Bounty: The Legend (2008) (kr 38) Total War: Shogun 2 Collection (2011) (kr 60) Total War: WARHAMMER II (2017) (kr 108) Endret 3. oktober av backtoback Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november du får X-com 2 for 22 kr nå, Ikke det største bomkjøpet om du ikke liker det https://store.steampowered.com/app/268500/XCOM_2/ Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Xenonauts. Det er spirituell etterfølger av X-Com og en mer «ren» opplevelse. Men, det er vanskelig sammenlignet med mainstream spill. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 15. november Forfatter Del Skrevet 15. november (endret) Takk for forslag! X-COM serien høres spennende ut. Prisen på X-COM 2 er det ingenting å si på :-). Etter litt lesing på nettet, har jeg bestemt meg for å gå tilbake til røttene -- "X-Com: UFO Defense" fra 1993 hos GOG (kr 36; 17.8 MB!) + OpenXcom (Open-source clone of the original X-Com). Sitat Downloads -- IMPORTANT OpenXcom requires a vanilla copy of one of the following: "UFO: Enemy Unknown" ("X-COM: UFO Defense" in the USA release) "X-COM: Terror from the Deep" Kilde: https://openxcom.org/downloads-milestones/ "Xenonauts" blir nok for tøft for en nybegynner, men skal sjekke det ut dersom jeg liker X-COM. "Heroes of Might and Magic 3 Complete" kjøpt hos Epic krasjet før spillet startet -- fikk bare med meg introvideoen. Jeg gidder ikke feilsøke nå, så jeg hopper heller til neste spill: X-COM. Endret 15. november av backtoback typos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå