Gå til innhold

ICE går over til Telenor

Anbefalte innlegg

Nortonis skrev (7 timer siden):

5G,4G,3G,2G er nettverkstype, ikke selve netverksoperatør.

Det var snakk om hva som støttes av nettverk fra operatøren, med endringen hos ice går de fra 4G/3G/2G hos Telia til 5G/4G hos Telenor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja etter du sette den på Telenor, så kan du gå inn og prøve di forskjellige, se om 2G er støttet av Telenor.
2G var det nettet som gikk lengst, bære lengst. 
Så altid og kunne ha det som siste utvei og ringe med.

Lenke til kommentar
mandela skrev (14 minutter siden):

Det var snakk om hva som støttes av nettverk fra operatøren, med endringen hos ice går de fra 4G/3G/2G hos Telia til 5G/4G hos Telenor.

Jeg satte telefonen i kun 2G modus senere på kvelden og da fikk jeg opp en nettavis etter litt tid. Så da er det noe som ikke stemmer helt. Det kan være at den hektet seg på Telias nett likevel, og når jeg skrev at jeg ikke fikk koblet meg til Telia så kan det ha vært en midlertidig feil. Synd speedtest ikke viser hvilket nett man faktisk tester.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Trulss said:

Jeg satte telefonen i kun 2G modus senere på kvelden og da fikk jeg opp en nettavis etter litt tid. Så da er det noe som ikke stemmer helt. Det kan være at den hektet seg på Telias nett likevel, og når jeg skrev at jeg ikke fikk koblet meg til Telia så kan det ha vært en midlertidig feil. Synd speedtest ikke viser hvilket nett man faktisk tester.

2G har også dataoverføring, EDGE, veldig trengt men ja du hadde nok klart og laste inn en nettavis, dog veldig trengt.
Får håpe ting blir bedre med Telenor dekning mot Telia.
Men det er vel at Telia kan ha sine gode dekningsområder og Telenor sine, så alle vil nok aldri bli fornøyd med noen av di.

Skal teste og sjekke litt daglig her i sørvest jeg også og følge med på når di skifter over til Telenor.

Lenke til kommentar

Jeg må bare skyte inn og si at jeg er imponert over hvor problemfritt det har vært at ice emigrerer over fra Telia til Telenor når det gjelder nasjonal roaming.

Det her beviser bare hvor lett det er å kunne gi tilgang til alle nett, bare man vil det nok, og hiver nok penger etter problemet. Hva om man kunne hatt en varig løsning på disse problemstillingene når det gjelder graden av dekning?

Lenke til kommentar
NorsknRev skrev (9 timer siden):

Tipper at 2G også ryker den dagen.

Er annonsert: "I forbindelse med overgangen til Telenor, vil 2G ikke lenger være en del av tilbudet vårt. [...]. Vi starter arbeidet med utfasing 15. februar, og vil etter planen være ferdige i løpet av mars 2025."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...