Gå til innhold

ICE går over til Telenor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 2/17/2025 at 1:32 PM, Kynxx said:

Jeg befinner meg i Sarpsborg, og kan nå velge å koble meg til hos både Telia, Telenor og selvfølgelig ice. Skulle ønske det var sånn hele tiden, at man kunne velge nettverk etter dekning. 🤪

Det fikser jo telefonen din helt automatisk. Men for meg som bare har Telenor så er det aldri noe problem, hverken i Sarp eller Fredrikstad eller i hele Østfold. Osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Phantom Software said:

Hva skulle poenget være? Er vel to helt ulike produkt. Ice får sikkert hjelp fra Altibox når de drar fiber til utbyggingen sin av nettet, men hva er det å hente ellers?

Telenor begynte som telefonleverandør, så mobil, internett og TV via kabel/fiber. De eier satellitten som gir folk TV i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Altibox begynte som fiberlleverandør av Internett og TV, og har nå kjøpt Ice.
Telia begynte med mobil som de overtok fra NetCom, så kjøpte de Get=Janco og tilbyr det samme som Telenor og nå Altibox/Ice. En helt naturlig utvikling . Verden er digital. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Telenor startet egentlig som Telegrafverket og leverte telegraftjenester, etterhvert ble det fasttelefoni da kobberen ble lagt for ca. 100 år siden. På 90 tallet ble de del-privatisert og solgte fasttelefoni og mobiltelefoni for vår del, men de hadde fingrene sine innom mange andre tjenester som satelitt tv osv.. Det er en sterk merkevare de eldre generasjonene tviholder seg til. Ice har nå inngått avtale med nasjonal roaming med telenor. Jeg for min del jobber i helse og besøker hele kommunen jeg bor i. Der varierer det veldig på hvem som har dekning hvor, da det er mye skog og ubebodde områder med en og annen gærning som nekter flytte fra. Jeg har Ice som hovednummer og telia som sim2. Da fungerer det veldig fint for meg at telenor også er med som en jeg kan koble meg opp mot. Alle tre nett i en og samme telefon :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Phantom Software said:

Jo ok det gir mening, men trenger vel ikke å slå sammen selskapene for å få det til.

Det er jo stort sett samme måten å distribuere signaler på, enten du vil snakke med mobil, sjekke Facebook med mobil, eller se på TV med mobil. Pluss det samme via fiber og TV og radio via satellitt.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, Kynxx said:

Telenor startet egentlig som Telegrafverket og leverte telegraftjenester, etterhvert ble det fasttelefoni da kobberen ble lagt for ca. 100 år siden. På 90 tallet ble de del-privatisert og solgte fasttelefoni og mobiltelefoni for vår del, men de hadde fingrene sine innom mange andre tjenester som satelitt tv osv.. Det er en sterk merkevare de eldre generasjonene tviholder seg til. Ice har nå inngått avtale med nasjonal roaming med telenor. Jeg for min del jobber i helse og besøker hele kommunen jeg bor i. Der varierer det veldig på hvem som har dekning hvor, da det er mye skog og ubebodde områder med en og annen gærning som nekter flytte fra. Jeg har Ice som hovednummer og telia som sim2. Da fungerer det veldig fint for meg at telenor også er med som en jeg kan koble meg opp mot. Alle tre nett i en og samme telefon :)

Jeg har alltid hatt Telenor, og har kjørt på land og strand rundt i hele Østfold siden jeg flyttet hit for 7 år siden.

Eller alle andre steder jeg har vært siden 1998, da jeg fikk nåværende nummer på mobil. 
Eneste sted med problem innimellom er på E6 mellom Nordby og Strömstad. Da blir det noen ganger bare E.

Ellers har Telenor bra dekning på turer til Sverige. 

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid hatt Telenor, og har kjørt på land og strand rundt i hele Østfold siden jeg flyttet hit for 7 år siden.

Eller alle andre steder jeg har vært siden 1998, da jeg fikk nåværende nummer på mobil. 
Eneste sted med problem innimellom er på E6 mellom Nordby og Strömstad. Da blir det noen ganger bare E.

Ellers har Telenor bra dekning på turer til Sverige. 

Kjør deg en tur til Børtevann og torsnes 😜👌 Og besøk gjerne slike eldre kommunale betongbygg som har tykke vegger. Der varierer det veldig på hvilke operatører som har dekning. Det handler ikke lenger om hvilken operatør som er best, bare hvor de har plassert basestasjonene sine, og hvilke frekvenser de bruker. 

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Kynxx said:

Kjør deg en tur til Børtevann og torsnes 😜👌 Og besøk gjerne slike eldre kommunale betongbygg som har tykke vegger. Der varierer det veldig på hvilke operatører som har dekning. Det handler ikke lenger om hvilken operatør som er best, bare hvor de har plassert basestasjonene sine, og hvilke frekvenser de bruker. 

Børtevann har jeg ikke vært, men bor ikke så langt unna Torsnes, og er litt rundt omkring der innimellom og det har ikke vært noe problem. Men husker under pandemien så var vi på Holtet, akkurat på grensen, og der var det svært dårlig dekning.

Men i fjor og forfjor da grensen var åpen, så gikk det greit. 
Nå er det ingen mobilleverandør som har dekning overalt, og noen steder i vårt lange land har man valgt å la konkurrenten bygge ut dekning der hvor andre ikke vil ta seg råd. Og hele tiden bygges nettet ut her i Norge og i Sverige. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...