Gå til innhold

ICE går over til Telenor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal tippe at vi som kunder ikke merker så store forskjellene i fremtiden i forhold til i dag, bortsett fra hvor man har dekning hen. Ice har ikke råd til å prise seg annerledes i forhold til nå i frykt for å miste kundebasen deres. Jeg håper bare vi slipper å måtte bytte simkort og alt det maset der... 

Lenke til kommentar

Slapp helt av, du behøver ikke gjøre noe. Sist gang noe tilsvarende skjedde ble det gjort ved å sende en "skjult" melding til sim kortet, ved at listen over foretrukne nett ble endret. De som hadde problemer, løste det ved å skru telefonen av og på.

Mitt nye ICE-sim blir aktivert i ettermiddag. Jeg teller ned...

Lenke til kommentar

Det må vel ha økt ganske godt siste året? Jeg vet jeg ikke kan gi et godt sammenligningsgrunnlag for allmenheten, men basert på mitt bruk, er jeg på ice+ nett mye mer nå enn f.eks i 2021. Jeg reiser mye rundt i Østfold distriktet, Akershus, opp til Trøndelag, rundt i Trøndelag og opplever f.eks i 2024 at jeg knapt har rørt på kvoten som per nå tilhører Telia. Det er i områder der det er dårlig dekning at Telia bistår, og ironisk nok har ice begynt å gi bedre dekning i spesielle områder der selv Telia ikke har noe.. Vi er nok ved en krysning der ice nærmer seg uavhengig av en annen operatør. Iallfall i Sør Norge. Nord Norge er det litt andre som får svare for.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tipper ice ville reforhandle siden trafikken må være utrolig mye lavere nå enn i starten, men Telia klarte ikke helt å gå ned i pris siden de var vant med å få så mye mer. Så da gikk ice til Telenor som godtok lavere pris - dette koster de neppe mye hverken å få på plass eller håndtere, så det var bare ekstra penger i kassa for de.

Kanskje også er Lyse en større og sterkere forhandlingspartner enn det ice var alene.

Lenke til kommentar
Kynxx skrev (På 2.10.2024 den 1:52 PM):

Jeg skal tippe at vi som kunder ikke merker så store forskjellene i fremtiden i forhold til i dag, bortsett fra hvor man har dekning hen.

De som er i kjellere i Oslo vil merke forskjell, da Telenor normalt har dekning, mens Telia ikke har det. Har vært slik i mange år, og utrolig at det fortsatt er ett problem med Telia der. Var kun ett par måneder siden hvor 3 stk var i garasje, og 2 av oss hadde 3-4 streker, mens han med Telia ikke hadde dekning i det hele tatt.

Vi hadde Phonero før på jobben, og sjefen sa opp med en gang de varslet at de byttet over til Telia. Phonero ringte inn for ett par uker siden for å prøve å selge inn, og når jeg sa at vi hadde hatt de før, men pga. at de går via Telia så har vi ikke dekning i mange kjellere, så var det ikke engang noe forsøk fra han på å selge heller. Vi har mange arbeidere som ofte er i kjellere og jobber, og hvis noe spesielt skulle skje, så er det kritisk at de har mulighet til å ringe etter hjelp.

Har ellers for det meste hatt positive ting å si om ICE der de har dekning. Har fungert fint i garasjer der vi har satt opp 4G rutere for kunder. Utenom ett sted hvor de plutselig var uten i ett par måneder når ICE slet med en sender. Selv etter bytte så hadde de problemer. Og 4G ruterne dems slår ikke over på Telenor sitt nett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...