Gå til innhold

Arkivvitenskap


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å bytte jobb og arbeidsfelt. Jeg jobber for tiden i omsorgssektoren men har begynt å gå lei. Har sett litt på nettsidene til flere høgskoler og universiteter og så en utdanning som heter arkivvitenskap. Etter å ha lest mer om dette yrket virker det ganske interessant for meg. Spørsmålene mine er om noen her inne har studert eller kjenner noen som har studert dette? Var det et krevende studie? Og hvordan var jobbmulighetene etter endt studie. Setter pris på alle svar 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bo1e skrev (25 minutter siden):

Hva slags jobb har du lyst å ende opp i? Antar du har sett for deg noe konkret.

Ser for meg en kontorjobb, der jeg kan jobbe med digitalisering eller lignende. Syntes jobbene jeg har sett på virker interessante. Etter x antall år i jobb med mennesker med utagerende atferd har det kommet til et punkt der jeg må gjøre en endring. Ser for meg også en "roligere" jobb som inneholder mer forutsigbarhet og ensformig enn det jeg har nå

Lenke til kommentar

Det er et arkivarmiljø i Norge. De er akademisk kniving med bibliotekar-miljøet for de som liker å diskutere ulike klassifiseringssystem 😄

Typiske arbeidsplasser er offentlig forvaltning, etater, Kart- og Arkivverket osv, da det er strenge krav for arkivering og innsyn.  Det er nok en fordel med god teknisk forståelse og evne til å forhandle med de av den gamle skolen. 

Slik jeg har forstått det er det et relativt teoretisk studie, men akkurat hvilken grad av tungt det er, er vanskelig for meg å si noe om. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...