Lapette Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Når jeg bruker partisjoneringsprogrammet som følger med windows (Kontrolpanel/Administrative tools/Computer management/Disk Management) Står det at den ene av de 5 harddiskene mine er HEALTHY (AT RISK) Hva vil dette si, hvordan kan jeg rette opp denne feilen? Jeg har mange viktige dokumenter på denne disken som jeg nødig vil miste..!!! Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Regner med at du vil finne oppføringer i eventloggen som varsler om bad blocks. Om det er tilfelle: Flytt dataene, kjøp ny disk og kast den det gjelder. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Eller ta backup av det du trenger å ta backup av, finn tak i et diskverktøy fra diskprodusent og kjør det. De verktøyene finner som regel ut av om disken er kneleklar eller om det bare er Windows som tøyser med deg. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Tror dere en Defragmentering kan hjelpe, eller er det en fysisk feil? GRR! Hvorfor meg? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 kjør chkdsk fra dosvindu og legg til parameter /f Da vil maskina kjøre en sjekk og fikse enkelte problemer. Dersom du vil vite mer om andre parametere skriv chkdsk /? i dosvindu Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hvorfor gå å bekymre seg for dataene sine eller ta backup på CD eller DVD i timevis og for hundrevis av kroner når det eneste man trenger er en backup-harddisk? Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 si det... si det... er litt short on cash atm... Lenke til kommentar
capy Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) edit: svarte i feil post:) Endret 16. januar 2004 av capy Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Skulle ønske jeg skjønte den posten der.... Lenke til kommentar
capy Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Skulle ønske jeg skjønte den posten der.... hehe, den var ikke til deg. forumet er så tregt nå, så jeg har oppe litt for mange vinduer.. skrev i feil vindu, ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå