geir__hk Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Hei. Håper det er noen som har noen gode råd her. Har bestilt pakke på nett, en relativ kostbar forsendelse (eller hadde jeg ikke stresset nå). Pakkesporing viser at pakken åpenbart er ankommet hentested og henteseddel forventet jeg ha mottatt i dag morges. Ingen brev i posten, ingen mail (søppelpost sjekket) og heller ingen sms. Dro til postkontoret (butikk) og tok med pakkesporing, ID og ordrebekreftelse fra nettbutikken. Men til ingen nytte, kundebehandleren ville ikke/kunne ikke utlevere pakken. Så her står jeg med sjegget godt plantet i postkassen, har betalt dyrt men får ikke tak i pakken. Har naturligvis sendt mail til posten, men nå etter arbeidstid er det naturligvis ingen som svarer. Posten app har jeg prøvd (fåfengt forsøk) men lar seg ikke logge inn på. Gode råd er dyre - hva bør jeg gjøre nå for at ikke pakken blir borte i systemet ? Er det lurt å kontakte nettbutikken å angre på kjøpet allerede nå, eller henvende seg til nettbutikken og klage på at pakken ikke kommer frem (for å unngå at jeg havner i en situasjon der jeg har betalt, men pakken sendes tilbake eller blir borte) ? Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Prøv igjen når anna person er på jobb. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) Min erfaring er Posten og PostNord begge automatisk viser "hentelapp" i app under forutsetning korrekt telefonnummer er registrert på sendingen. Ta kontakt med nettbutikk for å få en bekreftelse på du har faktisk bestilt pakken. At de er streng for å hente henger trolig sammen med pakker har blitt hentet av andre med mål om tjuveri. Kjedelig å få beskjed pakken alt er hentet, mye styr. Endret 30. september av toralfb 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) Jeg har aldri hatt behov for hentelapp på for å hente ei pakke etter at man fikk hentebeskjed på SMS eller sporing på telefonen. Har du postlevering i dag, ts? Sjekk Sporingsappen, bederst står det hvilke dager post blir levert. Endret 30. september av RRhoads 4 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. september Forfatter Del Skrevet 30. september 1 hour ago, barfoo said: Prøv igjen når anna person er på jobb. Ja sikkert en god ide. Var mye trøbbel med det tekniske for kunden forran i køen, så kan godt hende at kundebehandler bare var superstresset. 1 hour ago, toralfb said: Min erfaring er Posten og PostNord begge automatisk viser "hentelapp" i app under forutsetning korrekt telefonnummer er registrert på sendingen. Nå fikk jeg ikke posten-appen til å fungere så dette er ikke en løsning for meg akkurat nå. 1 hour ago, toralfb said: Ta kontakt med nettbutikk for å få en bekreftelse på du har faktisk bestilt pakken. At de er streng for å hente henger trolig sammen med pakker har blitt hentet av andre med mål om tjuveri. Jeg hadde klar mail med bl.a. ordrebekreftelse, er dette god nok bekreftelse ? 1 hour ago, toralfb said: Kjedelig å få beskjed pakken alt er hentet, mye styr. Ingen indikasjon på at pakken er hentet, heldigvis. 1 hour ago, RRhoads said: Jeg har aldri hatt behov for hentelapp på for å hente ei pakke etter at man fikk hentebeskjed på SMS eller sporing på telefonen. Har jo ikke fått SMS heller. 1 hour ago, RRhoads said: Har du postlevering i dag, ts? Sjekk Sporingsappen, bederst står det hvilke dager post blir levert. Lurer på om det er tirsdag og torsdag. Hvordan er det relavant mhp. manglende sms/mail med hentekode ? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Skjønte ikke helt problemet her. Du trenger da ingen hentemelding. Så lenge du har sendingsnummer og det er klart på hentested i posten sin sporing. Så oppgir du det. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Pakker blir også liggende en stund (14 dager?) før de evt returneres så du har litt tid på å finne ut av dette. barfoo skrev (2 timer siden): Prøv igjen når anna person er på jobb. Kan også være så enkelt. Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Om den er kommet på hentested så ligger jo hentelappen på sporingsiden. ved en link. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Da har de nok ikke skannet pakken ennå ved mottak jenta mi hadde pakkeutlevering på bensinstasjonen hun jobbet på og var ikke alltid de fikk skannet pakkene samme dag ved mottak gjerne ved mottak ca 16-17:00 tiden men hu kom alltid hjem til oss med pakken samme kvelden ca 22:20 men dette visste hu på forhånd men du får nok hentemelding idag Tirsdag Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september geir__hk skrev (1 time siden): Lurer på om det er tirsdag og torsdag. Hvordan er det relavant mhp. manglende sms/mail med hentekode ? Vel, det forklarer hvorfor du ikke har fått hentelapp i dag. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Stusser på at trådstarter ikke klarer å logge på Posten sin app? Tast inn telefonnummer, og motta en sms med engangskode. Eller benytt Vipps? PostNord har tilsvarende app. Om ingen sending finnes i app har avsender ikke registrert riktig telefonnummer på sendingen. Det forklarer hvorfor sms ikke kommer frem. 1 Lenke til kommentar
Rosemarin Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Det kan ta litt tid før hentestedet registreeer pakken og sender ut- selv om den iflg sporing er ankommet Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Rosemarin skrev (1 time siden): Det kan ta litt tid før hentestedet registreeer pakken og sender ut- selv om den iflg sporing er ankommet Ja, det er nok dette som er forklaringa. Opplevde det same under julerushet i fjor der alle vart oppfordra til å hente pakkane så raskt som mogleg. Tok to virkedager frå pakken var registrert ankommet til postkontoret til eg fekk tildelt hentenummer slik at eg kunne hente pakken. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Rosemarin skrev (4 timer siden): Det kan ta litt tid før hentestedet registreeer pakken og sender ut- selv om den iflg sporing er ankommet Sporing viser ikke at pakken er ankommet hentested før den er blitt scannet inn der, dog er det forsinkelse mellom den faktiske scanningen og utsending av SMS/appvarsel. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober (endret) Uavhentede pakker pleier å bli liggende et par uker ei uke før dem blir sendt tilbake. Kommer nok en hentelapp med vanlig postgang. Siden du sier at appen til posten "ikke lar seg logge på" så ville jeg også prøvd å feilsøke litt der. Personlig tror jeg ikke jeg har benytta hentelapp siden den appen blei lansert. Endret 1. oktober av Wheeljack Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober bzzlink skrev (13 timer siden): Du trenger da ingen hentemelding. Så lenge du har sendingsnummer og det er klart på hentested i posten sin sporing. Så oppgir du det. Har sendt deg en PM @geir__hk, men det er helt rett som bzzlink skriver her: så lenge du har sendingsnummer eller kollinummer skal de ansatte på hentestedet kunne søke opp forsendelsen din og finne ut hvilken hylle den er skannet inn på. Det er ikke krav til hentemelding for å hente pakker. 1 Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober (endret) 35 minutes ago, Wheeljack said: Uavhentede pakker pleier å bli liggende et par uker før dem blir sendt tilbake. Greit å være obs på at denne er kortet ned til en uke mange steder (alle?), så om man ikke henter relativt raskt så er det returnert. Endret 1. oktober av Phantom Software 1 1 Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Phantom Software skrev (7 minutter siden): Greit å være obs på at denne er kortet ned til en uke mange steder (alle?), så om man ikke henter relativt raskt så er det returnert. Det er 7 dager som standard ja, men det har ikke noe med hentestedet å gjøre, det er det Posten som har endret: 3 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober 26 minutes ago, Phantom Software said: Greit å være obs på at denne er kortet ned til en uke mange steder (alle?), så om man ikke henter relativt raskt så er det returnert. Det var jeg faktisk ikke klar over. Takker for opplysninga. 2 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. oktober Forfatter Del Skrevet 1. oktober Takk for masse bra svar her folkens. Har fått henta pakken nå, og av det som dere har skrevet så kan det fremstå som om at det står på opplæring av butikkansatte. Btw - var forresten nettbutikken som kontaktet posten og fikk tak i hentekode via nettbutikken. Denne hentekoden fikk jeg fremvist på butikken og fikk dermed henta pakken Jeg skulle gjerne ha gjort opptak av telefon-skjermen ved forsøk på innlogging i posten-appen, men er mye styr med å redigere/tåkelegge lesbar personinfo - dette tenker jeg evt. oppretter en egen tråd på når/hvis jeg føler for det 🤖 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå