Gå til innhold

Pakke ankommet hentested, men får ikke henta ut pakke pga. hentelapp mangler


Anbefalte innlegg

Hei.

Håper det er noen som har noen gode råd her.

Har bestilt pakke på nett, en relativ kostbar forsendelse (eller hadde jeg ikke stresset nå). Pakkesporing viser at pakken åpenbart er ankommet hentested og henteseddel forventet jeg ha mottatt i dag morges. Ingen brev i posten, ingen mail (søppelpost sjekket) og heller ingen sms.

Dro til postkontoret (butikk) og tok med pakkesporing, ID og ordrebekreftelse fra nettbutikken. Men til ingen nytte, kundebehandleren ville ikke/kunne ikke utlevere pakken.

Så her står jeg med sjegget godt plantet i postkassen, har betalt dyrt men får ikke tak i pakken. Har naturligvis sendt mail til posten, men nå etter arbeidstid er det naturligvis ingen som svarer. Posten app har jeg prøvd (fåfengt forsøk) men lar seg ikke logge inn på.

Gode råd er dyre - hva bør jeg gjøre nå for at ikke pakken blir borte i systemet ?

Er det lurt å kontakte nettbutikken å angre på kjøpet allerede nå, eller henvende seg til nettbutikken og klage på at pakken ikke kommer frem (for å unngå at jeg havner i en situasjon der jeg har betalt, men pakken sendes tilbake eller blir borte) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er Posten og PostNord begge automatisk viser "hentelapp" i app under forutsetning korrekt telefonnummer er registrert på sendingen.

Ta kontakt med nettbutikk for å få en bekreftelse på du har faktisk bestilt pakken. At de er streng for å hente henger trolig sammen med pakker har blitt hentet av andre med mål om tjuveri.

Kjedelig å få beskjed pakken alt er hentet, mye styr.

Endret av toralfb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt behov for hentelapp på for å hente ei pakke etter at man fikk hentebeskjed på SMS eller sporing på telefonen. 

 

Har du postlevering i dag, ts? Sjekk Sporingsappen, bederst står det hvilke dager post blir levert.

Endret av RRhoads
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, barfoo said:

Prøv igjen når anna person er på jobb.

Ja sikkert en god ide. Var mye trøbbel med det tekniske for kunden forran i køen, så kan godt hende at kundebehandler bare var superstresset.

 

1 hour ago, toralfb said:

Min erfaring er Posten og PostNord begge automatisk viser "hentelapp" i app under forutsetning korrekt telefonnummer er registrert på sendingen.

Nå fikk jeg ikke posten-appen til å fungere så dette er ikke en løsning for meg akkurat nå.

 

1 hour ago, toralfb said:

Ta kontakt med nettbutikk for å få en bekreftelse på du har faktisk bestilt pakken. At de er streng for å hente henger trolig sammen med pakker har blitt hentet av andre med mål om tjuveri.

Jeg hadde klar mail med bl.a. ordrebekreftelse, er dette god nok bekreftelse ?

 

1 hour ago, toralfb said:

Kjedelig å få beskjed pakken alt er hentet, mye styr.

Ingen indikasjon på at pakken er hentet, heldigvis.

 

1 hour ago, RRhoads said:

Jeg har aldri hatt behov for hentelapp på for å hente ei pakke etter at man fikk hentebeskjed på SMS eller sporing på telefonen.

Har jo ikke fått SMS heller.

 

1 hour ago, RRhoads said:

Har du postlevering i dag, ts? Sjekk Sporingsappen, bederst står det hvilke dager post blir levert.

Lurer på om det er tirsdag og torsdag. Hvordan er det relavant mhp. manglende sms/mail med hentekode ?

Lenke til kommentar

Da har de nok ikke skannet pakken ennå  ved mottak jenta mi hadde pakkeutlevering på bensinstasjonen hun jobbet på og var ikke alltid de fikk skannet pakkene samme dag ved mottak gjerne ved mottak ca 16-17:00 tiden men hu kom alltid hjem til oss med pakken samme kvelden ca 22:20 men dette visste hu på forhånd men du får nok hentemelding idag Tirsdag 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...