ElektrikerRuben Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Er du lei av yrket ditt og har lyst å prøve noe nytt? Da kan jeg varmt anbefalle elektrobransjen eller automatiseringsbransjen. Det finnes flere måter å komme inn på å ta fagbrev som voksenlærling med ok lønn for så å ta fagbrev etter 3-5 år. Har 2 fagbrev(elektriker og telekommontør). 18 års erfaring og går 2 året teknisk fagskole Bygningsautomatisering. Min hverdag er variert, med alt fra montasje, testing, idriftsetting, programmering av byggautomasjon. Jobber som Bas på større prosjekter og ser til at alt skal fungere sammen, alt fra Lys, solavskjerming, varme, ventilasjon osv. Jeg kan med glede anbefalle elektrobransjen da den er meget viktig for fremtiden av både landet og verden. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Det var da voldsomt 😅 Men er enig, for de rette er dette ett spennende yrke med mange muligheter. Men, en må også forstå at faget ikke er for alle. Det er bredt og komplekst. Men har en interesse så finner en garantert ett område en kan bidra på Har selv fagbrev som automatiker samt en ikke fullført B.Sc(2/3). Har jobbet ca 13 år i bransjen og elsker det:) For meg har jobben stort sett gått i teknisk støtte og i all hovedvekt software de siste årene. Samt ledelse. Jeg har stort sett jobbet med roboter/logistikkautomasjon men har også jobbet på prosessanlegg(gass), platform/rigg, diverse båter(dykking,last,tank,brønn osv) samt fiskeoppdrett. Pluss litt hjemme automasjon på si/eget selskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå