Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg klarer ikke lenger å bli tiltrukket av menn

Anbefalte innlegg

Reg2000 skrev (1 time siden):

Du ser ut som du har gått på den kvinnelige versjonen av Incel galskapen. Sånne forskrudde holdninger bare ødelegger for dere, og gjør livene deres dårligere enten det er snakk om kvinnelige eller mannlige incels.

Kort svar, men likevel veldig godt forklart :) 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Livet innebærer risikoer, men å begrense det så drastisk for å slippe dem kan ikke være løsningen.

Når en utvikler en irrasjonell frykt for risikoene og et forvridd bilde av virkeligheten tror jeg en trenger noen ‘utenfor’ å prate og virkelighetsorientere seg med. Her er det kanskje best med profesjonell hjelp til å analysere og lære seg å takle disse tankene.

I alle tilfeller virker det som et usunnt mønster, som nettforum er en del av. 

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 30.9.2024 at 2:18 PM, Evig kveld said:

Årsaken er jo enkel, nå har jeg lært at vi er ikke attraktive når vi har bikket 25 år eller hva det nå er, at menn på for eksempel 40+ vil aldri finne en kvinne på sin egen alder attraktiv. Jeg tenkte jo i begynnelsen at dette må da være tull? Er jo mange eldre kvinner og menn som er kjærester?

Dette er en feilslutning. Finnes mange attraktive eldre. Grunnen til at mange søker etter partner i alder 20-30, er fordi man ønsker egen familie. Det er ikke noe logisk i å basere valg av partner på utseende alene om man ønsker egen familie. De som har fått oppfylt sin drøm om en ektefelle og egen familie, blir jo gjerne eldre sammen om de valgte hverandre på de riktige premissene. På den andre siden, hvis alt som stod i hodet på en i valg av partner, var fasadisk skjønnhet, så er det jo ikke rart at mange ikke takler realiteten av å være i et forhold der denne egenskapen over tid vil endres, uten at det unnskylder noens uærlige adferd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Livet innebærer risikoer, men å begrense det så drastisk for å slippe dem kan ikke være løsningen.

Når en utvikler en irrasjonell frykt for risikoene og et forvridd bilde av virkeligheten tror jeg en trenger noen ‘utenfor’ å prate og virkelighetsorientere seg med. Her er det kanskje best med profesjonell hjelp til å analysere og lære seg å takle disse tankene.

I alle tilfeller virker det som et usunnt mønster, som nettforum er en del av. 

Men det er jo ikke et forvridd bilde av virkeligheten. Det er virkeligheten. Det er bare at jeg vet om det, og de fleste vet ikke helt hvordan virkeligheten fungerer. For eksempel at man blir overrasket over at partneren er utro. Det er jo virkeligheten, mange er sånn, mange gjør det. Det er ingen som hadde gått inn i et forhold om de kunne få hvem de vil ha, naturligvis. 

Det er min løsning. Jeg skjønner at dette er kjempe problematisk for enkelte, da spesielt det motsatte kjønn, for min jobb er å gifte meg med en mann, få drøssevis av barn og ofre hele livet mitt til å gjøre andre glad. Nå er det for sent for mange barn heldigvis, og hvordan samfunnet ser meg er deretter. 

Dette handler egentlig ikke bare om menn og forhold i det store og det hele, det handler om at man aldri strekker til, aldri blir bra nok, aldri kan være trygg på noe eller noen. Livet er uutholdelig ensomt og det ene som gjorde at jeg ikke følte meg ensom er virkelighetsfjernt og en drøm, en løgn jeg ikke lenger tror på. 

Jeg vet hvordan jeg takler tankene, jeg unngår de og fyller tiden min med andre ting. Men den siste uken har vært overveldende, men plutselig skriver jeg ikke her lenger nettopp fordi det går bedre. 

Lenke til kommentar
Evig kveld skrev (9 minutter siden):

da spesielt det motsatte kjønn, for min jobb er å gifte meg med en mann, få drøssevis av barn og ofre hele livet mitt til å gjøre andre glad. Nå er det for sent for mange barn heldigvis, og hvordan samfunnet ser meg er deretter. 

Bullshit! Din "jobb" er å leve ditt liv på dine premisser.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evig kveld skrev (1 time siden):

Men det er jo ikke et forvridd bilde av virkeligheten. Det er virkeligheten

Folk har nå delt erfaringer, vist til statistik og forklart at det finnes mange gode menn. At du velger å ignorere dette er trist.

Det er min løsning. Jeg skjønner at dette er kjempe problematisk for enkelte, da spesielt det motsatte kjønn, for min jobb er å gifte meg med en mann, få drøssevis av barn og ofre hele livet mitt til å gjøre andre glad. Nå er det for sent for mange barn heldigvis, og hvordan samfunnet ser meg er deretter. 

Jeg synes det er trist at du ikke tror på ekte kjærlighet og jeg håper du en dag får muligheten til å finne lykken. Mange skriver her for å vise at det finnes håp og vi håper du kan få litt tro på kjærligheten.

Å få mann og barn kan være noe av det beste i livet, men det passer ikke for alle. Ønsker du ikke barn, så er det fullt mulig å finne menn som også ikke ønsker barn.

Jeg vet hvordan jeg takler tankene, jeg unngår de og fyller tiden min med andre ting.

Ikke en sunn måte å gjøre det på.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Evig kveld skrev (3 timer siden):

Er du med i en religiøs sekt eller noe? Din "jobb" er å forsøke å ha et så tilfreds liv som mulig. Din jobb er å gjøre deg selv glad. Det første du bør gjøre er å forsøke å komme deg ut av de tankemønstre du har havnet inn i. Få snakke med noen som kan sortere tankene. Du er bra nok som du er. Du er sterkere enn du tror. Selvmedlidenhet fører ikke noe positivt med seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Evig kveld said:

Men det er jo ikke et forvridd bilde av virkeligheten. Det er virkeligheten. Det er bare at jeg vet om det, og de fleste vet ikke helt hvordan virkeligheten fungerer.

Sorry men det er tull. Det er bare en forskrudd forestilling du har laget deg selv, eller lest om på et nettsted som elsker slike kategoriske påstander om det annet kjønn.

For noe rør. Folk er mindre opptatt av å få barn en noensinne tidligere. Mange par velger bort barn, eller får bare noen få. De aller fleste menn som er eldre enn ca 25-30 ønsker seg et menneske å leve med ikke en tjenestepike/rugemaskin.

Dette handler egentlig ikke bare om menn og forhold i det store og det hele, det handler om at man aldri strekker til, aldri blir bra nok, aldri kan være trygg på noe eller noen. Livet er uutholdelig ensomt og det ene som gjorde at jeg ikke følte meg ensom er virkelighetsfjernt og en drøm, en løgn jeg ikke lenger tror på. 

Når du går rundt med en slik forestilling om at du aldri kan være bra nok ødelegger du bare for deg selv og graver deg bare dypere ned i den samme tåpelige incelfella som mange menn går i. Det eneste du oppnår med det er å ødelegge ditt eget liv. Medmindre det er folk som kjenner deg fra før, kommer ikke de fleste til å orke å gå inn å hjelpe deg ut av noe slikt. Du vil bare støte fra deg flere og flere med slike holdninger.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Evig kveld skrev (6 timer siden):

Men det er jo ikke et forvridd bilde av virkeligheten.

Jo, det er nettopp det.

Sitat

Jeg skjønner at du skriver dette i bitterhet og tilsynelatende tror du "straffer" andre for det du har opplevd, men dette er først og fremst  "problematisk" for deg selv. Det er ditt eget liv du legger så store begrensninger på og lar preges av bitterheten. 

Sitat

Jeg vet hvordan jeg takler tankene, jeg unngår de og fyller tiden min med andre ting. Men den siste uken har vært overveldende, men plutselig skriver jeg ikke her lenger nettopp fordi det går bedre. 

Og her vil jeg igjen oppfordre til å søke støtte og hjelp utenfor internett. Livet kan være så utrolig mye mer enn noe en "takler" eller distraherer seg fra ved å "fylle med andre ting". 

Jeg håper, og unner deg virkelig, at det lysner snart. Ting er faktisk ikke så mørkt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (22 timer siden):

Jo, det er nettopp det.

Jeg skjønner at du skriver dette i bitterhet og tilsynelatende tror du "straffer" andre for det du har opplevd, men dette er først og fremst  "problematisk" for deg selv. Det er ditt eget liv du legger så store begrensninger på og lar preges av bitterheten. 

Og her vil jeg igjen oppfordre til å søke støtte og hjelp utenfor internett. Livet kan være så utrolig mye mer enn noe en "takler" eller distraherer seg fra ved å "fylle med andre ting". 

Jeg håper, og unner deg virkelig, at det lysner snart. Ting er faktisk ikke så mørkt. 

Løgn. 90% av kommentarene i tråden her er bare tull, spesielt fra dere menn. Kunne ikke brydd dere mindre, men dere er livredd for at unge jenter skal lære av meg og ikke spre beina for løgnene deres. Det er derfor dere reagerer og svarer. Dere prøver å fremstå sympatiske og hjelpsomme. 

Klarer ikke manipulere meg. Jeg har blitt manipulert nok, og håper andre jenter slipper å gå i samme fella som meg. De får øynene opp akkurat som meg og andre kvinner heldigvis, takket være sosiale medier. 

Endret av Evig kveld
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 3.10.2024 den 9:28 PM):

Når du går rundt med en slik forestilling om at du aldri kan være bra nok ødelegger du bare for deg selv og graver deg bare dypere ned i den samme tåpelige incelfella som mange menn går i. Det eneste du oppnår med det er å ødelegge ditt eget liv. Medmindre det er folk som kjenner deg fra før, kommer ikke de fleste til å orke å gå inn å hjelpe deg ut av noe slikt. Du vil bare støte fra deg flere og flere med slike holdninger.

Er ikke noe å hjelpe meg ut av? Jeg har venner og familie og kollegaer. Ingen har blitt støtt bort. De vet jo ingenting om dette. Men dette er visst hele personligheten min mener du, det eneste jeg har å snakke om eller bidra med i relasjoner? Tro det eller ei, men det nevnes ikke. Om noen spør hvorfor jeg er singel så sier jeg bare fordi jeg trives med det. Det er det. 

Lenke til kommentar

Om du nekter å ta imot kommentarer eller meninger som sier mot dine egne så er det vel ingen vits for deg å prøve deg på en diskusjon, samt å fortsette denne når du allerede har gjort opp en mening? Hvorfor fortsetter du? For å trolle?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Om du nekter å ta imot kommentarer eller meninger som sier mot dine egne så er det vel ingen vits for deg å prøve deg på en diskusjon, samt å fortsette denne når du allerede har gjort opp en mening? Hvorfor fortsetter du? For å trolle?

Du har rett, ingen grunn til å fortsette. Her er det bare drittsekker som liker å tråkke på folk som ligger nede uansett. Ha det! 

Endret av Evig kveld
Lenke til kommentar
Evig kveld skrev (13 timer siden):

Løgn. 90% av kommentarene i tråden her er bare tull, spesielt fra dere menn. Kunne ikke brydd dere mindre, men dere er livredd for at unge jenter skal lære av meg og ikke spre beina for løgnene deres. Det er derfor dere reagerer og svarer. Dere prøver å fremstå sympatiske og hjelpsomme. 

Klarer ikke manipulere meg. Jeg har blitt manipulert nok, og håper andre jenter slipper å gå i samme fella som meg. De får øynene opp akkurat som meg og andre kvinner heldigvis, takket være sosiale medier. 

Oppsøk heller hjelp utenfor internett. Detter er ikke sunt for deg.

Lykke til :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke noe å hjelpe meg ut av? Jeg har venner og familie og kollegaer. Ingen har blitt støtt bort. De vet jo ingenting om dette. Men dette er visst hele personligheten min mener du, det eneste jeg har å snakke om eller bidra med i relasjoner? Tro det eller ei, men det nevnes ikke. Om noen spør hvorfor jeg er singel så sier jeg bare fordi jeg trives med det. Det er det. 

Men det er løgn. Du trives ikke med det. Det ser ut til at frustrasjonen din over dette har satt deg i en nedadgående spiral som fører til mer hat og frustrasjon. Noe som igjen fører deg enda lengre ut i ensomheten. En viktig grunn til å snakke med nære og kjære om disse tingene, er at du stoler på dem, så det er ikke like enkelt å skyve bort svarene som tull/løgn, slik som du gjør her inne. 

Du har rett, ingen grunn til å fortsette. Her er det bare drittsekker som liker å tråkke på folk som ligger nede uansett. Ha det! 

Du har fått mange velmente kommentarer, folk som har brukt av sin tid til å hjelpe deg til å finne en vei ut av ensomheten. Hyggelig at du setter pris på det.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

i mange år var jeg sterkt dømmende tll alle som drev med utroskap. Jeg opplevde selv å bli tatt med hjem av en kvinne og inn på et soverom hvor det var bilder av familie og mannen som gjorde meg ganske uvel. Jeg klarte ikke lenger å se på denne kvinnen og gikk derfra. Da var jeg 25.

I løpet av livet lærer man seg mer om at mange mennesker lider i dårlige forhold. Mange fortsetter også å være sammen av ulike årsaker som felles barn, økonomi, trygghet, familiære årsaker og mye mer. Mange forhold har mistet det som gjør at man er noe mer enn gode venner. Noe er også ensomme i forhold og de lengter etter noe mer i livet eller har sklidd fra hverandre fysisk. Når man har mistet enten emosjonell nærhet og/eller fysik nærhet så kjenner mange på et savn. Et savn som kan drive de ut i utroskap. Jeg sier ikke at utroskap er greit men å være ensom i et forhold kan være en deprimerende tilværelse.

Så jeg tenker at ingen årsaker er like. Noen gjør det (begge kjønn) fordi de søker spenning mens de egentlig har det greit hjemme. Andre fordi de føler seg fengslet i et dårlig forhold og trenger å kjenne på nærheten med et annet menneske. Historien bak det kan være så mangt.

Men det jeg fortsatt virkelig ikke liker er de som går hardt etter noen som er i et forhold bare fordi de "vil teste". Det er toppen av egoisme og virkelig forkastelig.

Jeg forsvarer ikke utroskap. Det ideelle er om ingen ble værende i dårlige forhold, men slik er ikke verden og ting er ikle sort/hvitt.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...