leticia Skrevet fredag kl 18:12 Del Skrevet fredag kl 18:12 freedomseeker skrev (1 time siden): Land som Japan, Kina og Sør Korea fører verdens strengeste innvandringspolitikk, er det fordi at dem er dumme og har en "lav IQ"? Høyresiden i Norge har uansett tapt,konsekvensene av politikken som venstresiden fører er irreversibel. Tror nok du må lete etter andre årsaksforklaringer enn deres strenge innvandringspolitikk som grunnlag for deres høye IQ. Høy versus lav IQ handler ofte om velferd og utdanningsnivå. Skal vi sammenstille dette med linken jeg la ut litt lenger opp om FRP sine velgere, så kom det der frem at de oftere har lav utdanning. Det kan si noe om IQ, men som jeg nevnte i innlegget lenger opp så anser jeg andre faktorer som mer sannsynlige. Spesielt hvis man tenker på de fattigste landene i verden så skårer de lavere på IQ fordi de ikke har tilgang til ressurser og utdanning. Det betyr ikke at de er dummere, bare at de ikke får brukt potensialet sitt. Sør-Korea Profesjonell analyse: Sør-Koreas vektlegging av utdanning, spesielt innen STEM-fag, bidrar kraftig til deres høye ICI. Samtaleinnsikt: K-pop er ikke det eneste Sør-Korea er kjent for, deres tech-scene er like populær! Japan Profesjonell analyse: Med en harmonisk blanding av tradisjon og innovasjon, blir Japans bidrag til teknologi og vitenskap anerkjent globalt. Samtaleinnsikt: Fra samuraisverd til cutting-edge robotikk - Japans har spennvidden! Hongkong Profesjonell analyse: Hongkongs globaliserte utdanningssystem og vektlegging av flerspråklighet fremmer deres ICI. Samtaleinnsikt: Det er en fusjon av Øst møter Vest, og det vises ikke bare i kulturen, men også i intelligensen. Kina Profesjonell analyse: Rask industrialisering sammen med betydelige investeringer i høyere utdanning driver Kinas rangering. Samtaleinnsikt: Kina handler ikke bare om Den kinesiske mur; deres store hjerner lager bølger internasjonalt. Gjennomsnittlig IQ etter land Jeg ser ikke noe poeng med å kategorisere / dele mennesker opp etter IQ nivå uansett. Norges befolkning sitt gjennomsnittlige IQ nivå ligger under 100, vi ligger altså et godt stykke ned på lista. Det er ikke sånn at folk som er annerledes enn oss selv er "dumme" bare fordi de mener noe annet. Man bør kanskje heller prøve å forstå hva som ligger bak de forskjellige meningene. Jeg tror vi mennesker i stor grad har et felles mål selv om vi har en forskjellig tilnærming til hvordan vi kommer frem til det målet 3 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet fredag kl 21:28 Del Skrevet fredag kl 21:28 leticia skrev (3 timer siden): Tror nok du må lete etter andre årsaksforklaringer enn deres strenge innvandringspolitikk som grunnlag for deres høye IQ. Høy versus lav IQ handler ofte om velferd og utdanningsnivå. Skal vi sammenstille dette med linken jeg la ut litt lenger opp om FRP sine velgere, så kom det der frem at de oftere har lav utdanning. Det kan si noe om IQ, men som jeg nevnte i innlegget lenger opp så anser jeg andre faktorer som mer sannsynlige. Spesielt hvis man tenker på de fattigste landene i verden så skårer de lavere på IQ fordi de ikke har tilgang til ressurser og utdanning. Det betyr ikke at de er dummere, bare at de ikke får brukt potensialet sitt. Sør-Korea Profesjonell analyse: Sør-Koreas vektlegging av utdanning, spesielt innen STEM-fag, bidrar kraftig til deres høye ICI. Samtaleinnsikt: K-pop er ikke det eneste Sør-Korea er kjent for, deres tech-scene er like populær! Japan Profesjonell analyse: Med en harmonisk blanding av tradisjon og innovasjon, blir Japans bidrag til teknologi og vitenskap anerkjent globalt. Samtaleinnsikt: Fra samuraisverd til cutting-edge robotikk - Japans har spennvidden! Hongkong Profesjonell analyse: Hongkongs globaliserte utdanningssystem og vektlegging av flerspråklighet fremmer deres ICI. Samtaleinnsikt: Det er en fusjon av Øst møter Vest, og det vises ikke bare i kulturen, men også i intelligensen. Kina Profesjonell analyse: Rask industrialisering sammen med betydelige investeringer i høyere utdanning driver Kinas rangering. Samtaleinnsikt: Kina handler ikke bare om Den kinesiske mur; deres store hjerner lager bølger internasjonalt. Gjennomsnittlig IQ etter land Jeg ser ikke noe poeng med å kategorisere / dele mennesker opp etter IQ nivå uansett. Norges befolkning sitt gjennomsnittlige IQ nivå ligger under 100, vi ligger altså et godt stykke ned på lista. Det er ikke sånn at folk som er annerledes enn oss selv er "dumme" bare fordi de mener noe annet. Man bør kanskje heller prøve å forstå hva som ligger bak de forskjellige meningene. Jeg tror vi mennesker i stor grad har et felles mål selv om vi har en forskjellig tilnærming til hvordan vi kommer frem til det målet Meget er forskjellig, men det er utenpå. Kumbaya osv. Sånne IQ målinger har nok endret seg drastisk etter Woke. Før lå Norge høyt med 100, dog etter noen asiatiske land som hadde opp mot 105. Midt-Østen ca 85 og Afrika/ 3. verden 60-70. Det er en viss korrelasjon mellom IQ og BNP per capita om det er interesse for emnet. Alt handler ikke om uflaks. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet lørdag kl 08:41 Del Skrevet lørdag kl 08:41 (endret) Neptun1 skrev (11 timer siden): Meget er forskjellig, men det er utenpå. Kumbaya osv. Sånne IQ målinger har nok endret seg drastisk etter Woke. Før lå Norge høyt med 100, dog etter noen asiatiske land som hadde opp mot 105. Midt-Østen ca 85 og Afrika/ 3. verden 60-70. Det er en viss korrelasjon mellom IQ og BNP per capita om det er interesse for emnet. Alt handler ikke om uflaks. Flynn-effekten. https://www.nrk.no/norge/47-prosent-av-unge-norske-menn-ville-stemt-pa-trump-1.17097282 "Vi" hadde 85 IQ i 1960, sammenlignet med dagens befolkning, og selv da var utdannelsenivået bedre enn ikke-vestlige land. Vi vet at god fødselvekt, ernæring og skole øker IQ betydelig. Skole øker IQ markant, og mens mange som har religiøs tro på IQ antar at folk med høy IQ tar mer utdannelse, uten å lese undersøkelsene og datagrunnlaget for deres funn, så er dette på individnivå: Samme person har betydelig høyere IQ om personen tar mer utdannelse. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6088505/ Endret lørdag kl 08:42 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet lørdag kl 13:19 Del Skrevet lørdag kl 13:19 Atib Azzad skrev (21 timer siden): Det er bare en oppmerksomhet til en minoritetsgruppe, en liten gest som viser at vi annerkjenner at dere feirer nå. Det handler om å vise at man forsøker å være inkluderende, hvordan ramadan feirer eller hva folk legger i det har kommunen lite anledning til å legge seg opp í. Akkurat som den ikke kan styre hvorvidt man leser disse julestjerne og hjulehjertene som noe kristent eller sekulært, man bare gjør gesten for de som feirer, også er det opp til de som feirer å fylle tiden med hva de mener den inneholder. Premisset her er helt feil. Det tas utgangspunkt i at det norske folk er spurt om de ønsker innvandring fra fremmedkulturelle land (gruppe 2 og 3. land) Dette vet alle ikke er tilfelle - innvandring i Norge kan sammenlignes med en uinvitert "gjest" som motvillig slippes inn i huset, hvorpå den uinviterte straks begynner å klage på de ufrivillige vertene, på maten og begynner å skjære i møblene osv. Slik vil vi ikke ha det naturlig nok. Og toleranse med intoleranse (islam) er helt uaktuelt for alle andre enn venstresiden og deres medier. Spesielt NrK som promoterer islam på daglig basis. 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet lørdag kl 13:33 Del Skrevet lørdag kl 13:33 Neptun1 skrev (13 minutter siden): Premisset her er helt feil. Det tas utgangspunkt i at det norske folk er spurt om de ønsker innvandring fra fremmedkulturelle land (gruppe 2 og 3. land) Dette vet alle ikke er tilfelle - innvandring i Norge kan sammenlignes med en uinvitert "gjest" som motvillig slippes inn i huset, hvorpå den uinviterte straks begynner å klage på de ufrivillige vertene, på maten og begynner å skjære i møblene osv. Slik vil vi ikke ha det naturlig nok. Og toleranse med intoleranse (islam) er helt uaktuelt for alle andre enn venstresiden og deres medier. Spesielt NrK som promoterer islam på daglig basis. Og derfor brenner man Koranen i håp om at det får en katalysatoreffekt. Men det der funker ikke lenger, noe SIAN vet jævlig godt. Joda, en eller annen vil la seg provosere. Men de aller fleste muslimer ser motivet og reagerer helt annerledes nå. Det er for meg et tegn på vellykket integrering. 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet lørdag kl 13:39 Del Skrevet lørdag kl 13:39 7 minutes ago, Neptun1 said: Premisset her er helt feil. Jeg antar du med dette, henviser til min tekst du har hevet ut i fet skrift. Altså synes det som om du protesterer mot påstanden at Oslo kommune har hengt opp dekorasjon i forbindelse med Ramadan for å signalisere en tanke om inklusjon. Da ville det jo vært nyttig om du fremførte et argument mot dette, fremfor alt dette andre du valgte å skrive, som ikke synes relevant til noe av det du innleder med. Jeg behøver ikke ta utgangspunkt i at det har foregått en massespørreundersøkelse rundt innvandring fra fremmedkulturelle land, for å hevde at dette er tenkt som en inkluderende gest fra Oslo kommune. Du må jo gjerne hevde at Oslo kommune ikke kan henge opp dekorasjon til ramadan fordi hvite folk i Norge ikke ønsker det. Selv om det er en påstand som gjenstår å dokumentere, er det i det minste en sammenhengende påstand. Istedet snubler du i deg selv og hevder jeg må ta utgangspunkt i en spørreundersøkelse som ikke har tatt sted for å si noe om intensjonen Oslo kommune hadde når de hang opp denne dekorasjonen i forbindelse med ramadan, det gir ikke mening. Dersom du skjønner hva jeg mener, antar jeg også du vil forstå hvor dum kommentaren din fremstår, og at jeg for fremtiden velger å ikke inngå med deg, dette er en apell til litt selvrefleksjon. Quote Det tas utgangspunkt i at det norske folk er spurt om de ønsker innvandring fra fremmedkulturelle land (gruppe 2 og 3. land) Dette vet alle ikke er tilfelle - innvandring i Norge kan sammenlignes med en uinvitert "gjest" som motvillig slippes inn i huset, hvorpå den uinviterte straks begynner å klage på de ufrivillige vertene, på maten og begynner å skjære i møblene osv. Slik vil vi ikke ha det naturlig nok. Og toleranse med intoleranse (islam) er helt uaktuelt for alle andre enn venstresiden og deres medier. Spesielt NrK som promoterer islam på daglig basis. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet søndag kl 10:37 Del Skrevet søndag kl 10:37 Neptun1 skrev (21 timer siden): Dette vet alle ikke er tilfelle - innvandring i Norge kan sammenlignes med en uinvitert "gjest" som motvillig slippes inn i huset, hvorpå den uinviterte straks begynner å klage på de ufrivillige vertene, på maten og begynner å skjære i møblene osv. ...hvor mange av asylsøkerene er kriminelle? Det blir ekstremt feil å si at gjesten, som din kone har invitert uten å spørre deg, gjør noe galt -- all den tid det er en minoritet av asylsøkere som bryter lovene og klager. 3 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet søndag kl 10:54 Del Skrevet søndag kl 10:54 Man jager ut kapitalen og eierskapet av norske bedrifter, og så lurer disse såkalte ekspertene på hvorfor den norske kronen har blitt den nye pesosen. På toppen av det hele så fører man verdens mest radikale innvandringspolitikk, med høye sosiale utgifter og nedadgående produktivitet som resultat. Det vi nå er vitne til er velferdsstatens fall. 2 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet søndag kl 11:03 Del Skrevet søndag kl 11:03 (endret) Boing_80 skrev (21 timer siden): Og derfor brenner man Koranen i håp om at det får en katalysatoreffekt. Men det der funker ikke lenger, noe SIAN vet jævlig godt. Joda, en eller annen vil la seg provosere. Men de aller fleste muslimer ser motivet og reagerer helt annerledes nå. Det er for meg et tegn på vellykket integrering. Det stemmer jo overhodet ikke, en svensk koranbrenner ble nylig drept og Danmark hadde neppe ikke trengt å bannlyse koranbrenning om muslimene hadde oppført seg. 20 sept. 2024 - Politiet måtte stoppe markering på Haugenstua etter steinkasting og kaos: "For å sørge for sikkerheten besluttet politiet å avslutte markeringen. Slik adferd harmonerer ikke med ytringsfriheten, og politiet ser alvorlig på slike lovbrudd, som vil bli anmeldt.» Under demonstrasjonen brente Sian en Koran, en voldsom provokasjon mot de tilstedeværende." Endret søndag kl 11:13 av MrL 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 11:30 Del Skrevet søndag kl 11:30 MrL skrev (26 minutter siden): Det stemmer jo overhodet ikke, en svensk koranbrenner ble nylig drept og Danmark hadde neppe ikke trengt å bannlyse koranbrenning om muslimene hadde oppført seg. 20 sept. 2024 - Politiet måtte stoppe markering på Haugenstua etter steinkasting og kaos: "For å sørge for sikkerheten besluttet politiet å avslutte markeringen. Slik adferd harmonerer ikke med ytringsfriheten, og politiet ser alvorlig på slike lovbrudd, som vil bli anmeldt.» Under demonstrasjonen brente Sian en Koran, en voldsom provokasjon mot de tilstedeværende." Her snakker jeg om Norge. Lenke til kommentar
MrL Skrevet søndag kl 12:01 Del Skrevet søndag kl 12:01 Boing_80 skrev (28 minutter siden): Her snakker jeg om Norge. Halve innlegget mitt refererte til kaos på Haugenstua for noen måneder siden, du kommer med helt grunnløse påstander om at muslimer reagerer bedre enn før og at integreringen er velykket uten noen som helst hold i fakta. 2 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 13:37 Del Skrevet søndag kl 13:37 MrL skrev (1 time siden): Halve innlegget mitt refererte til kaos på Haugenstua for noen måneder siden, du kommer med helt grunnløse påstander om at muslimer reagerer bedre enn før og at integreringen er velykket uten noen som helst hold i fakta. Men ja, integreringen er vellykket på mange områder, men ikke alle helt enda. Se deg om på sykehusene i Norge - mange innvandrere som jobber som leger, sykepleiere osv. Det er da noe? 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet søndag kl 13:42 Del Skrevet søndag kl 13:42 MrL skrev (2 timer siden): Det stemmer jo overhodet ikke, en svensk koranbrenner ble nylig drept og Danmark hadde neppe ikke trengt å bannlyse koranbrenning om muslimene hadde oppført seg. Vet vi at koranbrenningen, og ikke hans fortid i diverse organisasjoner, er årsaken til drapet nå..? 2 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet søndag kl 14:37 Del Skrevet søndag kl 14:37 Red Frostraven skrev (3 timer siden): ...hvor mange av asylsøkerene er kriminelle? Det blir ekstremt feil å si at gjesten, som din kone har invitert uten å spørre deg, gjør noe galt -- all den tid det er en minoritet av asylsøkere som bryter lovene og klager. *ikke alle, ikke alle* Alltid disse hjernevask-argumentene mot enorm overrepresentasjon i kriminalitet og sosialbudsjettene. Ingen innvendinger mot den undertrykkende ideologien islam, ingen tiltak mot masseinnvandringen på størrelse med befolkningen i Finnmark fylke hvert 2 år. Alltid velkommen og rause - med andres penger. Det er venstresiden. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet søndag kl 15:41 Del Skrevet søndag kl 15:41 (endret) Boing_80 skrev (2 timer siden): Men ja, integreringen er vellykket på mange områder, men ikke alle helt enda. Se deg om på sykehusene i Norge - mange innvandrere som jobber som leger, sykepleiere osv. Det er da noe? Det skal jo godt gjøres å ikke få noen gode integreringer når man bruker hundrevis, om ikke tusenvis av milliarder av kroner. For all del, det er mulig å få til integrering. Men det overskygger ikke all den mislykkede integreringen vi har hatt, som i all hovedsak er at vi har tatt imot for mange. Det er svært mange land som har fullstendig misslykket integrering, vi har heldigvis noen muligheter til å redde deler av skuta før det er for seint. Red Frostraven skrev (1 time siden): Vet vi at koranbrenningen, og ikke hans fortid i diverse organisasjoner, er årsaken til drapet nå..? Nei det vet vi ikke, det er ikke sikkert vi får svar på det. Men vi vet at både han og alle andre koranbrennere - og faktisk alle som lever i land med koranbrenner - lever under seriøse drapstrusler: "Sweden elevated its national terrorism alert to its second-highest level in 2023, warning of potential threats against Swedish citizens both domestically and internationally following the Quran burnings" "Salwan Najem, who had burned Qurans with Momika and was charged alongside him, posted a TikTok video on the morning of Momika's death stating that he was shocked and scared by the assassination. Najem claimed that he received several death threats from "1,200 Muslims who say [he's] next in line" following Momika's assassination, and that they were both stripped of police protection despite receiving violent threats." - ref Endret søndag kl 15:42 av MrL 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 15:44 Del Skrevet søndag kl 15:44 MrL skrev (1 minutt siden): Det skal jo godt gjøres å ikke få noen gode integreringer når man bruker hundrevis, om ikke tusenvis av milliarder av kroner. For all del, det er mulig å få til integrering. Men det overskygger ikke all den mislykkede integreringen vi har hatt, som i all hovedsak er at vi har tatt imot for mange. Det er svært mange land som har fullstendig misslykket integrering, vi har heldigvis noen muligheter til å redde deler av skuta før det er for seint. Nei det vet vi ikke, det er ikke sikkert vi får svar på det. Men vi vet at både han og alle andre koranbrennere - og faktisk alle som lever i land med koranbrenner - lever under seriøse drapstrusler: "Sweden elevated its national terrorism alert to its second-highest level in 2023, warning of potential threats against Swedish citizens both domestically and internationally following the Quran burnings" "Salwan Najem, who had burned Qurans with Momika and was charged alongside him, posted a TikTok video on the morning of Momika's death stating that he was shocked and scared by the assassination. Najem claimed that he received several death threats from "1,200 Muslims who say [he's] next in line" following Momika's assassination, and that they were both stripped of police protection despite receiving violent threats." - ref Skulle ikke forundre meg at han var en israelsk agent. Med tanke på hvor mye faenskap det landet er i stand til så blir jeg ikke forundret. 1 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet søndag kl 15:44 Del Skrevet søndag kl 15:44 MrL skrev (Akkurat nå): Nei det vet vi ikke, det er ikke sikkert vi får svar på det. Uten at det stopper FrP-folket fra å hoppe til antagelsen, uten å sette seg inn i saken overhode. Som er en symptomatisk beskrivelse av alt som er galt med høyrepopulismen. Av og til finner hodeløs kylling med bare en liten bit igjen av hjernen helt nederst i skallen igjen jaggu meg korn også, bare så det er sagt. 4 Lenke til kommentar
MrL Skrevet søndag kl 15:58 Del Skrevet søndag kl 15:58 (endret) Red Frostraven skrev (16 minutter siden): Uten at det stopper FrP-folket fra å hoppe til antagelsen, uten å sette seg inn i saken overhode. Som er en symptomatisk beskrivelse av alt som er galt med høyrepopulismen. Av og til finner hodeløs kylling med bare en liten bit igjen av hjernen helt nederst i skallen igjen jaggu meg korn også, bare så det er sagt. Antakelse er bare en hypotese/teori, så det kan man vel gjøre. Det er vel ikke urimlig antagelse basert på antall drapstrusler koranbrennere har. At man fort hopper til konklusjoner, det kan jeg være enig i - men det gjelder begge sider. Venstrepopulismen lever feil antakelser og ignoranse de og, en av de er at vi kan få til velykket integrering med høy innvandring. Endret søndag kl 16:01 av MrL 3 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet søndag kl 16:24 Del Skrevet søndag kl 16:24 Finns det något som tyder på att orsaken till mordet inte var koran bränningen? Finner inget om det när jag söker. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå