Gå til innhold

Stem Frp!

:utakt

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Boing_80 said:

Det er lov å ikke kommentere slike  poster.

Det här är ett diskussion forum. Man får svara på vilka poster man vill och det är ikke några poster som bara är skrivna för en viss mottagare. 

Mina poster som svarade dig handlade också om ämnet och försökte föra diskussionen framåt. 

Dina svar till mig är helt meningslösa och bidrar inget alls till ämnet. 

Men alla kan ju se att du ikke heller klarar av att föra en dialog med Neptun1 trots att han flera gånger har försökt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Boing_80 said:

Jøss. Har du mao. undersøkt med hele forumet?

Du har rätt, jag har ikke gjort det. Kan sikkert vara noen som tycker att du för en vettig dialog med Neptun1 eller för den skull mig. 

Är kanske til och med noen som tycker at dina inlägg är on topic och för diskussionen framåt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Du har rätt, jag har ikke gjort det. Kan sikkert vara noen som tycker att du för en vettig dialog med Neptun1 eller för den skull mig. 

Är kanske til och med noen som tycker at dina inlägg är on topic och för diskussionen framåt. 

Huff da! Ordentlig trist dette her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (23 timer siden):

Tar du også avstand fra den undertrykkende religionen kristendom?

Whataboutisme. Men:

Jeg tar avstand til din generalisering av kristne og versjon av det som idag er en fredelig religion. Og dessuten avsporing fra det du svarer på. Du skal visst få ALLE tema til å handle om kristendom i det siste?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (På 1.4.2025 den 12.00):

Nei, de er ikke vestlige.
Foruten Vest-Europa så inngår også Australia og New Zealand (under den engelske krone), USA og Canada.

OK; altså de landene som sprang ut fra det britiske imperiet. Så jeg antar at du da mener det er kulturelt. Men hva med Latin-Amerika? Anser du de latin-amerikanske landene som vestlige? De springer ut av de gamle spanske og portugisiske imperiene slik som USA og Commonwealth-landene sprang ut fra det britiske imperiet. At de ikke normalt regnes som "vestlige" er nok av politiske grunner; da disse landene har gått sin egen vei med ofte ustabile politiske skifter og ikke blitt integrert i det vestlige politisk-økonomiske systemet(slik Japan og Sør-Korea ble). Noen vil kanskje også si at den iberiske halvøy ikke ble en del av "Vesten" før etter fascistregimenes fall på 1970-tallet og de startet med prosessen å bli med i EU og NATO(OK; Portugal var med i NATO fra starten i 1949 da det fortsatt var et militærdiktatur). Anyway; betrakter du Latin-Amerika som "vestlig". En del latin-amerikanere gjør det grunnet den sterke kulturelle arven fra Europa; men det er ikke alle i Europa og definitivt ikke i USA som ser det slik. Hva mener du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (13 minutter siden):

Undersøkelsen er utført av Verian for TV 2. Et landsrepresentativt utvalg på 987 personer er intervjuet i perioden tirsdag 25.3. til mandag 31.3.2025. Usikkerhetsmarginen er mellom +/-1,4 og +/-2,8 prosentpoeng.

Alder og politisk interesse hos dem som svarer på meningsmålingene, gjør at de ikke nødvendigvis gjenspeiler alle som vil bruke stemmeretten.

Vi fôres daglig med meningsmålinger, som ofte spriker i hver sin retning

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, PÃ¥inter said:

Undersøkelsen er utført av Verian for TV 2. Et landsrepresentativt utvalg på 987 personer er intervjuet i perioden tirsdag 25.3. til mandag 31.3.2025. Usikkerhetsmarginen er mellom +/-1,4 og +/-2,8 prosentpoeng.

Alder og politisk interesse hos dem som svarer på meningsmålingene, gjør at de ikke nødvendigvis gjenspeiler alle som vil bruke stemmeretten.

Vi fôres daglig med meningsmålinger, som ofte spriker i hver sin retning

Derfor er Poll of polls en ting:
https://www.pollofpolls.no

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Whataboutisme. Men:

Jeg tar avstand til din generalisering av kristne og versjon av det som idag er en fredelig religion. Og dessuten avsporing fra det du svarer på. Du skal visst få ALLE tema til å handle om kristendom i det siste?

Det var ikke du som ble spurt om du tok avstand fra den undertrykkende religionen kristendom. Spørsmålet gikk til @Neptun1, jeg venter fremdeles på svar fra han. Ikke har du svart på spørsmålet heller...

Fint hvis du kan presisere hva denne "generaliseringen" av kristne skal gå ut på? Kristne er i hovedsak som folk flest, med forskjellige tanker og meninger. Men det de har til felles er at de følger bibelen og det som er skrevet der. Noen i større grad enn andre. Å følge det som er skrevet i  denne boka går ikke hånd i hånd med frihet, likeverd og likestilling.

Jeg tar opp kristendom i tråder hvor dette kan være relevant, som f.eks i denne tråden hvor jeg tenker at FRP spiller på kristen kulturtradisjon for å tiltrekke seg velgere. Det er mer enn man kan si om deg, som drar inn islam i en annen tråd på forumet som handler om  at TS mener at kristendom får for liten ære i norsk skole for utvikling av demokratiske verdier. Islam har absolutt ingenting med det temaet å gjøre. 

Jeg syns ikke du er rette person til å snakke om avsporinger...

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Det var ikke du som ble spurt om du tok avstand fra den undertrykkende religionen kristendom. Spørsmålet gikk til @Neptun1, jeg venter fremdeles på svar fra han. Ikke har du svart på spørsmålet heller...

Fint hvis du kan presisere hva denne "generaliseringen" av kristne skal gå ut på? Kristne er i hovedsak som folk flest, med forskjellige tanker og meninger. Men det de har til felles er at de følger bibelen og det som er skrevet der. Noen i større grad enn andre. Å følge det som er skrevet i  denne boka går ikke hånd i hånd med frihet, likeverd og likestilling.

Jeg tar opp kristendom i tråder hvor dette kan være relevant, som f.eks i denne tråden hvor jeg tenker at FRP spiller på kristen kulturtradisjon for å tiltrekke seg velgere. Det er mer enn man kan si om deg, som drar inn islam i en annen tråd på forumet som handler om  at TS mener at kristendom får for liten ære i norsk skole for utvikling av demokratiske verdier. Islam har absolutt ingenting med det temaet å gjøre. 

Jeg vet ikke hvorfor du skal gjøre alle tråder om til debatt om kristendom, men ditt ledende spørsmål medfører ikke riktighet. Kristendom er i Norge og i vesten per 2025 en fredelig religion. Så det blir dermed bare tøv å karakterisere religionen og kristne som "undertrykkende" eller "undertrykkere". Spørsmålet ditt blir såledeles en stråmann i seg selv. Tipper den store majoritet av kristne ikke kjenner seg igjen i det. Jeg som ateist kjenner meg ikke igjen i det. 

Ellers: ta gjerne videre avsporing i tråden om kristendom.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvorfor du skal gjøre alle tråder om til debatt om kristendom, men ditt ledende spørsmål medfører ikke riktighet. Kristendom er i Norge og i vesten per 2025 en fredelig religion. Så det blir dermed bare tøv å karakterisere religionen og kristne som "undertrykkende" eller "undertrykkere". Tipper den store majoritet av kristne ikke kjenner seg igjen i det. Jeg som ateist kjenner meg ikke igjen i det. 

Ellers: ta gjerne videre avsporing i tråden om kristendom.

"Fredelig" som at man ikke dreper folk i kristendommens navn i Norge i dag, er riktig.

Men "undertrykkende" og "fredelig" kan opptre på samme tid. Religionen kan altså både være fredelig og undertrykkende.

Eller tenker du at kristendommen / bibelen ser på kvinner og homofile som likestilte med resten av folket? Hvorfor får de isåfall ikke ta del av demokratiet i noen kristne sekter? Hvorfor har det vært så motstand av at homofile skal få gifte seg i kirken, og at kvinner skal få være prester? Fordi kristendommen ikke er undertrykkende? Det høres helt feil ut.

Hvis man som kristen ser på kvinner og homofile som likestilte, er det kjempeflott, men da følger man vel ikke bibelen sitt ord, og kan vel per definisjon heller ikke kalle seg for kristen? (Det er spørsmål dette her, ikke ta det som en påstand).

Vel uansett, dette ble litt på siden av FRP nå så vi kan godt fortsette med dette tema i en annen tråd. Eller ikke.

Siste meningsmåling viser iallefall at FRP er på vei nedover (og for min del så er gleden enda større av at KRF holder seg under sperregrensa 😜).

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 minutter siden):

"Fredelig" som at man ikke dreper folk i kristendommens navn i Norge i dag, er riktig.

Men "undertrykkende" og "fredelig" kan opptre på samme tid. Religionen kan altså både være fredelig og undertrykkende.

Eller tenker du at kristendommen / bibelen ser på kvinner og homofile som likestilte med resten av folket? Hvorfor får de isåfall ikke ta del av demokratiet i noen kristne sekter? Hvorfor har det vært så motstand av at homofile skal få gifte seg i kirken, og at kvinner skal få være prester? Fordi kristendommen ikke er undertrykkende? Det høres helt feil ut.

Hvis man som kristen ser på kvinner og homofile som likestilte, er det kjempeflott, men da følger man vel ikke bibelen sitt ord, og kan vel per definisjon heller ikke kalle seg for kristen? (Det er spørsmål dette her, ikke ta det som en påstand).

Vel uansett, dette ble litt på siden av FRP nå så vi kan godt fortsette med dette tema i en annen tråd. Eller ikke.

Siste meningsmåling viser iallefall at FRP er på vei nedover (og for min del så er gleden enda større av at KRF holder seg under sperregrensa 😜).

Som sagt, ta en ny runde med avsporing, stråmenn og ledende spørsmål i tråden om kristendom. Jeg deler ikke ditt hat mot kristne og kristendom på noen som helst måte. Selv om jeg heller ikke tror.

Man trenger ikke være kristen for å ha negative holdninger mot kvinner og homofile (statistisk sett er det muslimer som scorer verst her), det er også mange moderne kristne som på ingen måte har noe imot kvinner eller homofile. Som homofil kan man til og med vies i kirken i Norge. Såvidt jeg vet kan man ikke gjøre det samme i moskeen.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Som sagt, ta en ny runde med avsporing, stråmenn og ledende spørsmål i tråden om kristendom. Jeg deler ikke ditt hat mot kristne og kristendom på noen som helst måte. Selv om jeg heller ikke tror.

Oisann, noen fant visst speilet...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (11 minutter siden):

Man trenger ikke være kristen for å ha negative holdninger mot kvinner og homofile - det er også mange moderne kristne som på ingen måte har noe imot kvinner eller homofile.

Jeg er enig i dette. Poenget mitt er at disse moderne da ikke følger den boka de skal følge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
55 minutes ago, leticia said:

Hva har kristendom med "stem frp" å gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...