Gå til innhold

Stem Frp!

:utakt

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Neptun1 said:

Det har ikke noe med fordommer å gjøre, men med realiteter.

Kulturen i muslimske og afrikanske land ér veldig forskjellig fra vestlig.
Samme med kulturen i Øst-Europa om enn i noe mindre grad. Kan nevne noen eksempler på dette;

- toleranse inkl. seksuell frihet for alle (også homofile), likestilling og empati er noen av de fremste vestlige kjerneverdier som har dårlige kår i 2. og 3. verden.
Trist at nordmenn spes. kvinner tar dette for gitt når mange rangerer alle kulturer for like gode. 
Men kulturrelativisme er som nevnt en del av hjernevasken de utsettes for i det norske skolesystemet i dag. 

Alltid rørende når tilsynelatende kjempe-konservative menn plutselig får veldig omsorg for homofiles rettigheter.

I følge rainbow index har store deler av Øst-Europa bedre LGBT-rettigheter enn Italia. Er Italia vestlig da? Og Slovenia nesten på høyde med selveste Sveits. Er Sveits og Slovenia da ca. like vestlige?

IMG_1737.thumb.jpeg.3054b3b867494bbf23a44dc4e6404cbd.jpeg

https://www.ilga-europe.org/report/rainbow-europe-2023/

Og angående hjernevasken som foregår i skolen, er ikke "woke propaganda" om bla homofiles rettigheter en del av problemet? Skal skolen jobbe mot slikt, og dermed gjøre vesten mindre vestlig?

Endret av Smule8o
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smule8o skrev (4 minutter siden):

Alltid rørende når tilsynelatende kjempe-konservative menn plutselig får rørende omsorg for homofiles rettigheter.

I følge rainbow index har store deler av Øst-Europa bedre LGBT-rettigheter enn Italia. Er Italia vestlig da? Og Slovenia nesten på høyde med selveste Sveits. Er Sveits og Slovenia da ca. like vestlige?

IMG_1737.thumb.jpeg.3054b3b867494bbf23a44dc4e6404cbd.jpeg

https://www.ilga-europe.org/report/rainbow-europe-2023/

Og angående hjernevasken som foregår i skolen, er ikke "woke propaganda" om bla homofiles rettigheter en del av problemet? Skal skolen jobbe mot slikt, og dermed gjøre vesten mindre vestlig?

Det er flott fargekart du sikkert har brukt tid på å finne.
Og så ser du ikke den enorme forskjellen i toleranse mellom vest og øst.

Nesten komisk at du utelukkende fokuserer på ett avvik.

Endret av Neptun1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (35 minutter siden):

De "kristne" vestlige landene er uten sammenligning de mest likestilte og tolerante landene i verden. Men det finnes selvsagt noen råtne egg her også, selv om de er vanskelig å finne. Har dog ikke møtte noen kristne her i landet som tvinger kvinner til å dekke seg til og som tvangsgifter bort døtrene sine. Men du kjenner sikkert til "mange".
https://www.nrk.no/norge/_-jenter-uten-hijab-far-juling-1.6505760

Høres ut som du sliter med kristne i Norge.
Anbefaler f.eks Iran som er kjent for å ha et veldig bra kvinnesyn og toleranse generelt.
(Love Iran)

Bytt gjerne ut "kristne vestlige land" med "sekulære vestlige land" så blir det mer riktig.

Jeg sliter med alle religioner. Ikke bare kristendommen. Jeg sliter kanskje ekstra mye med folk som setter sin egen religion på en pidestall når den innehar endel av de samme mørke elementene som andre religioner de snakker dritt om har.

Du da, hva er det du sliter med? Islam eller hvilket land folk kommer fra?

Endret av leticia
kom borti lagre før jeg var ferdig
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (26 minutter siden):

Spørsmålet er jo tydelig.

Nei. Du la til grunn at det er rettigheter de mangler i et av verdens mest tolerante land.
Da ber jeg deg enda en gang være konkret om hvilke rettigheter jeg bør kjempe for etter din mening.

Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

Nei. Du la til grunn at det er rettigheter de mangler i et av verdens mest tolerante land.
Da ber jeg deg enda en gang være konkret om hvilke rettigheter jeg bør kjempe for etter din mening.

Hehehehe :D Prøver igjen; vil du kjempe for rettighetene til LGBTQIA2S+ (siden du åpenbart fremstiller deg som tolerant)?

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (29 minutter siden):

Bytt gjerne ut "kristne vestlige land" med "sekulære vestlige land" så blir det mer riktig.

Jeg sliter med alle religioner. Ikke bare kristendommen. Jeg sliter kanskje ekstra mye med folk som setter sin egen religion på en pidestall når den innehar endel av de samme mørke elementene som andre religioner de snakker dritt om har.

Du da, hva er det du sliter med? Islam eller hvilket land folk kommer fra?

Jeg utviser ingen toleranse med intoleranse og undertrykking som mange ganger forklart.
Derfor tar jeg skarp avstand fra islam, kommunisme, sosialisme (må ikke forveksles med sosialdemokrati) og fasisme/nazisme.

Synd ikke alle i Norge gjør det samme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Boing_80 said:

Hehehehe :D Prøver igjen; vil du kjempe for rettighetene til LGBTQIA2S+ (siden du åpenbart fremstiller deg som tolerant)?

Vara för transkvinner i sport? Att homoseksuela ska få gifta sig?  

Vad menas det i detalj at kjempe for rettighetene til LGBTQIA2S+ ? Må man kjempe för allt de kommer på?

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (2 minutter siden):

Hvilke rettigheter mangler de?

Det er ingen grunn til å sparke inn åpne dører for homofile som har vunnet kampen i Norge for flere tiår siden.
Kampen bør foregå i andre land som undertrykker og forfølger homofile, bifile, transer etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Kampen bør foregå i andre land som undertrykker og forfølger homofile, bifile, transer etc.

Så du er okei med at transpersoner får egne toaletter osv? Ok. Da er det jo avklart, nemlig at du står på barrikadene for transpersoners rettigheter. Bra!

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Boing_80 said:

Spurte ikke deg.

Då får du väl bara fortsätta med din meningslösa monolog då. Är ju inte som du svarar någon annan heller. Försökte bara hjälpa till lite. 

Är ju helt meningslöst at fråga om någon stöder kampen för LGBTQIA2S+ utan några andra detaljer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Då får du väl bara fortsätta med din meningslösa monolog då. Är ju inte som du svarar någon annan heller. Försökte bara hjälpa till lite. 

Är ju helt meningslöst at fråga om någon stöder kampen för LGBTQIA2S+ utan några andra detaljer. 

Øyet som ser og øret som hører...

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (8 minutter siden):

Så du er okei med at transpersoner får egne toaletter osv? Ok. Da er det jo avklart, nemlig at du står på barrikadene for transpersoners rettigheter. Bra!

Dette handler ikke om særrettigheter.
De har rett til å gifte seg, ha sex og leve som frie individer. Det er helt i orden for "alle" i Norge, unntatt "visse" miljøer.
Har ikke noe med å sette opp 7 dass overalt eller andre særrettigheter. De får benytte dem som er der slik andre folk gjør.
Om du tror dette er en kamp så mangler du fullstendig saklige argumenter.

Må si at jeg er litt skuffet over nivået i det siste.

Endret av Neptun1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

Dette handler ikke om særrettigheter.
De har rett til å gifte seg, ha sex og leve som frie individer. Det er helt i orden for "alle" i Norge, unntatt "visse" tilfeller.
Har ikke noe med å sette opp 7 dass overalt eller andre særrettigheter. De får benytte dem som er der slik andre folk gjør.
Om du tror dette er en kamp så mangler du fullstendig saklige argumenter.

Må si at jeg er litt skuffet over nivået i det siste.

Hva er saklige argumenter etter ditt syn da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Hva er saklige argumenter etter ditt syn da?

At du skal svare på hva som er en nødvendighet å slåss for i Norge.
Underforstått at det er rettigheter som mangler.

Nå har jeg forklart det x-antall ganger - og konkluderer med at du ikke greide å finne frem til noe av det jeg etterspør.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (18 minutter siden):

Jeg utviser ingen toleranse med intoleranse og undertrykking som mange ganger forklart.
Derfor tar jeg skarp avstand fra islam, kommunisme, sosialisme (må ikke forveksles med sosialdemokrati) og fasisme/nazisme.

Synd ikke alle i Norge gjør det samme.

Tar du også avstand fra den undertrykkende religionen kristendom?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...