Gå til innhold

Stem Frp!

Anbefalte innlegg

42 minutes ago, Salvesen. said:

Det ser mørkt ut, uansett hva en mener om denne "stem FRP" kommenteringen ser det absolutt ut til å ha hatt effekt når en ser på målinger. Sier det igjen, er Lysthaug neste på tronen flytter jeg tvert. Allerede sikret meg jobb i utenlandsk selskap så alt ligger til rette for å komme seg ut snarlig om det skulle skje. 

Husk at vi har mer kontroll på demokratiet i Norge enn i USA. Hvis Listhaug eller en annen statsminister går helt bananas, så ryker ho ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, WiiBoy said:

Det er ingenting i FrP sin kjerne politikk som tilsier at de ikke er for at en vare selges til høystbydende på et åpen marked. 
De ønsker ikke statlig eierskap og innblanding. De ønsker et fritt marked styrt av tilbud/etterspørsel. Eksport av strøm til høystbydende er absolutt innen for dette.

FrP ser her at de kan tjene velger på strømkrisen, og er da villige til å kaste alle sine prinsipper på sjøen. Det er ikke god politikk, det er ren populisme. 

Det at strøm selges på et fritt marked er noe som har fungert fint og sørger for god utnyttelse av resurser.

Problemet er at vi har valgt å knytte oss tett til land med dysfunksjonell energipolitikk. Den tilknytningen er det et flertall på stortinget som står bak.

Å nasjonalisere ting er bare venstrepopulisme. De fæle rike "strømbaronene", som i virkeligheten er Statkraft og en haug kommunalt eide strømprodusenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Salvesen. said:

Det ser mørkt ut, uansett hva en mener om denne "stem FRP" kommenteringen ser det absolutt ut til å ha hatt effekt når en ser på målinger. Sier det igjen, er Lysthaug neste på tronen flytter jeg tvert. Allerede sikret meg jobb i utenlandsk selskap så alt ligger til rette for å komme seg ut snarlig om det skulle skje. 

Må være rask å flytte da, så du rekker å betale exit-skatt. Du har vel tidligere ytret ønske om å betale mer skatt, så det vil være en gyllen mulighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (21 minutter siden):

Uproblematisk da jeg realiserer mine gevinster i 2025 uansett ift husbygging. En blir ikke flådd, en betaler bare skatt på gevinsten sin.

I tillegg er det snakk om verdier under 500k som er normalt for folk flest. 

Du tar med deg utdanningen din som du har pga norsk infrastuktur og skattebetalere, gevinst som er opptjent på fordralige husbygging (her sitter du å gotter deg på gevinst mens andre sliter å kjøpe bolig) som bidrar til formue som burde benyttes i Norge. Så skal du nå berike et annet land og selskap fordi Norge har hjulpet deg.

Det er uproblematisk nettopp pga partier som FRP, som er ironien her - for de flere FrP motstandere ville kalt deg landsforæder. 

Endret av MrL
  • Liker 5
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 minutter siden):

Du tar med deg utdanningen din som du har pga norsk infrastuktur og skattebetalere, gevinst som er opptjent på fordralige husbygging (her sitter du å gotter deg på gevinst mens andre sliter å kjøpe bolig) som bidrar til formue som burde benyttes i Norge. Så skal du nå berike et annet land og selskap fordi Norge har hjulpet deg.

Det er uproblematisk nettopp pga partier som FRP, som er ironien her - for de flere FrP motstandere ville kalt deg landsforæder. 

Jeg er såklart tilbake så snart noen forsvarlige sitter i regjering og bidrar på samme måte som jeg har bidratt i mange år. Jeg ønsker såklart å bidra til det samfunnet jeg har vokst opp i, men ikke når det styres av de galningene der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Jeg er såklart tilbake så snart noen forsvarlige sitter i regjering og bidrar på samme måte som jeg har bidratt i mange år. Jeg ønsker såklart å bidra til det samfunnet jeg har vokst opp i, men ikke når det styres av de galningene der. 

Det sa de som flyttet til Sveits også, de er jo nå landsforædere..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er FrP imot fartshumper og 40-soner på gjennomfartsveier ?

Synes stedvis det savner logikk da det ikke har vært noen fartsrelaterte ulykker.

Røykenveien i Heggedal ble det f.eks. 1 påkjørsel av fotgjenger og 1 dødsulykke rett etter at farten ble senket til 40. Ikke skjedd siste 30 år så nullvisjonen var allerede på plass med 50-sonen.

Lenke til kommentar

Med FrP i regjering håper jeg vi kan få redusert all den ekstreme skatteleggingen. Bli kvitt eller redusere eiendomskatten og selskapskatten.

Det er ikke bra at regjeringen skal få fra bedriftene så mye at de ikke klarer å betale skatten og må selge midlene sine for å kunne betale den. Jeg forstår hvorfor mange nå flytter til Sveits med sin formue.

Skulle også gjerne sett mindre skatt på gevinsten fra Aksjesparekonto og Individuell Pensjonsparekonto. Men senere regjeringen kan sette den opp igjen når det er min tur å gå i pensjonistens rekker om 20 år.

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (9 minutter siden):

Det sa de som flyttet til Sveits også, de er jo nå landsforædere..

Ja, akkurat det samme... jeg flytter ikke på grunn av skatt. Jeg betaler skatt med glede, gjerne mer. Men, jeg bor ikke i ett land styrt av galninger. Om du eller andre vill kalle meg landsforæder på grunn av det må dere bare yappe i vei. Jeg bryr meg ikke om slike som dere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
DJViking skrev (Akkurat nå):

Sitat

Med FrP i regjering håper jeg vi kan få redusert all den ekstreme skatteleggingen. Bli kvitt eller redusere eiendomskatten og selskapskatten.

Sist de var i regjering/makt betalte den "normale" mannen i gata 10k mer i innteksskatt. De rike betalte mindre i skatt. 

Sitat

Det er ikke bra at regjeringen skal få bedriftene så mye at de ikke klarer å betale skatten og må selge midlene sine for å kunne betale den. Jeg forstår hvorfor mange nå flytter til Sveits med sin formue.

Det er nesten ingen som flytter til Sveits, det er snakk om en ekstremt liten promille. Og slik har det alltid vært, altså skatteflyktninger. Også under sist regjering.

Om FRP kommer i regjering blir det helt topp å være hvit og rik. Helt forferdelig å være "normal" eller fattig, og ikke minst ikke hvit. 

Lenke til kommentar
Smule8o skrev (3 minutter siden):

Hva kontret ved Frps politikk vil gjøre det helt forferdelig å ikke være hvit?

Fare for deportering feks? Økende rasisme, som vi allerede har sett i stor grad under denne FRP "styrkningen" osv. Generelt sett vill det være negative ting for ikke hvite i samfunnet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Salvesen. said:

Fare for deportering feks? Økende rasisme, som vi allerede har sett i stor grad under denne FRP "styrkningen" osv. Generelt sett vill det være negative ting for ikke hvite i samfunnet.

Har Frp noen planer om å deportere noen som uansett ikke er utvist fra landet?

Og ellers ser jeg du, som ventet, ikke har noe konkret å komme med. 

Og for ordens  skyld: Har aldri stemt Frp

Lenke til kommentar
Smule8o skrev (11 minutter siden):

Har Frp noen planer om å deportere noen som uansett ikke er utvist fra landet?

Og ellers ser jeg du, som ventet, ikke har noe konkret å komme med. 

Og for ordens  skyld: Har aldri stemt Frp

Frp går inn for å stoppe innvandring og utvise folk som allerede har innvandret basert på diverse ting. Så ja, det blir helt klart mer usikkert for de. 

Så det er ikke konkret å komme med eksempler som er fakta? 

Ok, smart du. Inn i ignore listen du går, bruker ikke tiden min på folk som deg den er verdt mer. 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Salvesen. said:

Frp går inn for å stoppe innvandring og utvise folk som allerede har innvandret basert på diverse ting. Så ja, det blir helt klart mer usikkert for de. 

Så det er ikke konkret å komme med eksempler som er fakta? 

Ok, smart du. Inn i ignore listen du går, bruker ikke tiden min på folk som deg den er verdt mer. 

Hva er greia med at enkelte folk på høye hester absolutt må si i fra om at folk går inn på ignore listen deres? 

"Jeg har ingen argumenter å komme med, med synes du er teit og tar feil. Forøvrig er jeg ufeilbar, så du går inn på ignore listen"

Meget spesielt.

Edit: Og for å holde seg til tema. Jeg kan i alle fall ikke se noe konkret problem med Frps politikk på det området. Norge ble ikke et raristisk høl sist de var i regjering heller. Men er selvsagt åpen for konkrete argumenter for at jeg tar feil

Endret av Smule8o
  • Liker 5
Lenke til kommentar
DJViking skrev (3 timer siden):

Dessverre så er det å være nasjonalistisk også sett på å være rasist.

Nei. Alle som feirer 17. mai er nasjonalister. Mange av dem er innvandrere i bunader. Alt dette er helt OK i de aller, aller flestes øyne og ikke noe som noen engang vurderer å kritisere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (38 minutter siden):

Hva er greia med at enkelte folk på høye hester absolutt må si i fra om at folk går inn på ignore listen deres? 

"Jeg har ingen argumenter å komme med, med synes du er teit og tar feil. Forøvrig er jeg ufeilbar, så du går inn på ignore listen"

Meget spesielt.

Edit: Og for å holde seg til tema. Jeg kan i alle fall ikke se noe konkret problem med Frps politikk på det området. Norge ble ikke et raristisk høl sist de var i regjering heller. Men er selvsagt åpen for konkrete argumenter for at jeg tar feil

Synes du hadde et saklig innlegg, så ikke ta det så tungt.

Venstresidens sanne ansikter begynner å vise seg, nå som Trump vant valget, og FrP er på frammasj, nå popper de frem med alskens stempler på folk og viser "intelligensen" sin.

Sverige står som Europas grelleste eksempel på hvor galt det går med masseinnvandring i hopetall fra midtøsten og afrika, så det burde være stuerent å ha motforestillinger mot dette, det er allerede i ferd med å skli ut her også, da må noen tørre å ta tak i det.

Å nei, jeg mener heller ikke at man skal sende ut alle som ikke er blendahvite.

Endret av Aquatic
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 timer siden):

Partiet som heter Konservativt er det gamle Partiet De Kristne, som ble startet som en reaksjon på at Krf var "for lite kristne" i 2011. De byttet navn i 2022, men ikke politikk.

De er absolutt på ingen måte tradisjonelt konservative på samme måte som f.eks. Høyre.

Bibelen er sentral for politikken deres, de mener abort og homoekteskap må forbys, sprer konspirasjonsteorier om vaksiner og valgfusk i USA, støtter Russlands invasjon av Ukraina, beundrer Putins politikk, beskylder pride for å være "nazistisk pedofili" og så videre.

Å stemme Konservativt er ingenting annet enn helt spinnvilt etter min mening. 

Kunne ikke vært mer enig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Aquatic skrev (4 timer siden):

Sverige står som Europas grelleste eksempel på hvor galt det går med masseinnvandring i hopetall fra midtøsten og afrika, så det burde være stuerent å ha motforestillinger mot dette, det er allerede i ferd med å skli ut her også, da må noen tørre å ta tak i det.

Man må kunne ta tak i dette uten at det blir snakk om hudfarge. Det er kulturen og religionen som blir fullstendig kræsj i forhold til våre vestlige, frie samfunn. (heller ikke kristendommen er bra med tanke på frihet).  Det bør man være såpass ærlig på å kunne si. Jeg tror ingen norske partier har løsningen på dette, heller ikke FRP. Mer handling og mindre snakk hadde funket fint, men det er ikke slik politikken fungerer tydeligvis. Politikk fungerer motsatt, mye snakk og lite handling 😛

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...