Gå til innhold

Stem Frp!

:utakt

Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke noe behov for å snakke i lengde om dette, men det er jo ikke slik at Document ikke kan hjelpe seg selv, det bare dukker opp så mange saker at de rett og slett må skrive om dem.

Nettopp, det har jo nok vært nok av saker om gruppevoldtekter, voldelige ran, drap, tilfeldig vold, tog som må ha politibeskyttelse, småbyer som terroriseres, osv. Samt de utilstrekkelige samfunnsreaksjonene som kommer i kjølvannet. En kan si Document og lignende vil tegne et skremmende mønster, men en kan ogaå si at et skremmende mønster allerede er der.

Atib Azzad skrev (5 minutter siden):

Siden er jo opprettet i den hensikt å samle slike spesifikke saker på et sted, denne saken ville ikke blitt dekket av Document dersom det ikke kunne vinkles som en 'dem' mot 'oss'-sak, og dersom de ikke finner rans-eksempler som dette fra 2022, vil de bare lete andre steder.

Kan det dog hende at det allerede er et 'oss mot dem' i forhold til hvem som er offer og hvem som er gjerningspersoner? Det er mange saker som kan antyde dette, og således burde jo de mer stuevennlige aktører også belyse dette.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Crooked Cracker said:

Kan det dog hende at det allerede er et 'oss mot dem' i forhold til hvem som er offer og hvem som er gjerningspersoner? Det er mange saker som kan antyde dette, og således burde jo de mer stuevennlige aktører også belyse dette.

Hvis vi tar utgangspunkt document-linken du delte om et ran fra 2022, hvor vanlig er det at ran dekkes av media? 
Ran er selvsagt trist og uønskelig, men Document gir et inntrykk av at det er rart at andre medier uteblir fra rettssaken, er jo det ganske uærlig all den tid det ikke er vanlig å dekke ranshendelser utenfor lokalaviser.
Og på samme måte er det lett å bygge et narrativ når man dekker alle saker hvor ikke-hvite folk er involvert, i mengden av saker er det lett å glemme at dette er saker som vanligvis ikke dekkes av større medier fordi de er relativt inviduelle og små, selv om det åpenbart ikke hindrer dem fra å være tragiske for dem det gjelder.

Men nå melder jeg meg ut, jeg er ikke interessert i å snakke så mye mer om Document.no

Endret av Atib Azzad
prematur post
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (Akkurat nå):

Hvis vi tar utgangspunkt document-linken du delte om et ran fra 2022, hvor vanlig er det at ran i hovedstaten dekkes av media?  er jo selvsagt trist og uønskelig, men Document gir et inntrykk av at det er rart at andre medier uteblir fra rettssaken, er jo det ganske uærlig all den tid det ikke er vanlig å dekke ranshendelser utenfor lokalaviser.

Kritikken går vel mer ut på at det er heller manglende dekking og dyptgående analyse av kriminalitetstrendene fremfor en enkelt sak, der dommen ble avsagt nylig forøvrig. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (På 2.10.2024 den 10.12):

Bare 2 partier igjen då! 
Tipper SP eller Høyre då ;)

For er vel ingen her inne på forumet som stemmer på den psykisk syke sekten MDG vel?

De som i tidligere tider havnet på Reitgjerdet og Gaustad havner nå i MDG 
Og derom kan det ikke herske noen tvil Eller?

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stoltenberg gjorde en veldig bra jobb som leder av NATO, men nå som han er tilbake i norsk politikk og regjeringen er han bare nå en renspikka idiot. Stoltenberg sin nye satsning med skattekommisjon er kun et spill nå fremfor valget senere i år.

Litt synd å se at AP fosser frem igjen på meningsmålingene, og FrP faller tilbake. Heldigvis har ikke FrP falt alt for langt ned. Fremdeles er det borgelig flertall med FrP og Høyre.
Håp vinner ikke valg - På samme vis at mange håpte at ikke Trump vant valget i USA. Demokratene gjorde ikke god nok jobb til å "skremme" det amerikanske folk, ikke bare mot Trump, men også for hva de ville gjøre bedre.

Endret av DJViking
  • Liker 4
Lenke til kommentar
frohmage skrev (7 minutter siden):

Sier du at han juger, eller hva mener du?

Jeg sier det er et spill. Han tror sikkert litt på det, men jeg er enig med det både Listhaug og Erna sa om den kommisjonen som Stoltenberg prøver å opprette nå.

Listhaug:

Sitat

Frp-leder Sylvi Listhaug mener finansminister Jens Stoltenberg har prøvd å lure henne med på Aps skattepolitikk.

Jens Stoltenberg er en veldig god telefonselger, men når du først mottar produktet så er det en dårlig vare fra Temu eller TV-shop.

Vi mener jo at vi trenger skattelette nå, og ikke vente på en skattekommisjon i ett år

Erna

Sitat

Arbeiderpartiet vil åpenbart unngå å snakke om skatt og økonomi i valgkampen, og har foreslått å sette ned et utvalg.
Hensikten er helt sikkert å kunne avvise enhver debatt fremover, med å vise til at man har satt ned et utvalg som ser på disse tingene, sier Solberg.

Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/0VJ2vB/hoeyre-avviser-aps-skatteinvitasjon-finnes-ikke-grunnlag-for-dette

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (7 minutter siden):

Når alle andre partier sier nei, så da må det ligge noe bak hans agenda.

Mener du en skjult agenda? Det må vel ikke være dårlige hensikter bak et forslag selv om andre politiker avslår det.

DJViking skrev (5 minutter siden):

Jeg sier det er et spill.

Fair nok, men det er jo trist om altfor mange tror valg kun handler om hvor mye de skal betale i skatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med at det ligger noe bak den?

Alle sider av saken er ikke evaluert nok, vi får se.

I sin tid underregulerte han pensjoner minus 0,75% for hvert år helt til FRP fjernet den. Dagens pensjonister har tapt 10-tusenvis av kroner i året i dag. IHT til vanlig regulering for hvert år. Stoler ikke på han..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (2 minutter siden):

Alle sider av saken er ikke evaluert nok, vi får se.

Politikk er agenda. Det betyr ikke nødvendigvis at det ligger noe bak (som antyder at man lyver).

Jarmo skrev (3 minutter siden):

I sin tid underregulerte han pensjoner minus 0,75% for hvert år helt til FRP fjernet den. Dagens pensjonister har tapt 10-tusenvis av kroner i året i dag. IHT til vanlig regulering for hvert år.

Det visste jeg ikke. Hvor er kilden på det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (7 minutter siden):

Politikk er agenda. Det betyr ikke nødvendigvis at det ligger noe bak (som antyder at man lyver).

Det visste jeg ikke. Hvor er kilden på det?

Siden pensjonsreformen ble innført i 2011 har pensjonene økt i takt med lønnsveksten og deretter blitt fratrukket 0,75 prosent. Dette er også kjent som «underregulering». Underreguleringen betyr at pensjonistene får en lavere inntektsvekst enn det lønnsmottakere får i gjennomsnittlig lønnsvekst.

https://www.pensjonistforbundet.no/nyheter/ny-regulering-av-alderspensjon-fra-folketrygden-i-2021

https://frifagbevegelse.no/nyheter/enighet-pa-stortinget-om-ny-regulering-av-pensjon-6.158.767266.311ec80360

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (5 minutter siden):

Siden pensjonsreformen ble innført i 2011 har pensjonene økt i takt med lønnsveksten og deretter blitt fratrukket 0,75 prosent. Dette er også kjent som «underregulering». Underreguleringen betyr at pensjonistene får en lavere inntektsvekst enn det lønnsmottakere får i gjennomsnittlig lønnsvekst.

Okay, det er selvfølgelig synd for pensjonister, men løy han om det, mener du? Det foretas jo endringer i slike satser hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

men løy han om det, mener du?

Igjen dine ord, ikke mine. Feilvurdering politisk sett. Den saken fikk mye kritikk fra flere partier. Resultatet vet vi i dag. Det var hans agenda den gangen det ble innført.

Hva vet du om dagens forslag? Hvem vi tape, hvem vil vinne? Din tur å svare på spørsmål nå.

Lenke til kommentar
Jarmo skrev (2 minutter siden):

Igjen dine ord, ikke mine. Feilvurdering politisk sett.

Fulgte de ikke partiprogrammet?

Hva vet du om dagens forslag? Hvem vi tape, hvem vil vinne? Din tur å svare på spørsmål nå.

Ingenting. Jeg kommenterte bare din post om at han virket uærlig (slik jeg tolket deg).

Generelt er ikke politikk et nullsumsspill der noen må tape om noen vinner. Om vi kan utjevne de største forskjellene kan det gangne oss alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen endring i lovverket før 2021. Vanlig justering for hvert år minus 0,75% fratrekk. 

Okay, jeg er visst veldig dårlig til å formulere meg, men hva er problemet med det? Om et demokratisk valgt parti følger partiprogrammet sitt, så får det jo åpenbart følger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (1 time siden):

Jeg sier det er et spill. Han tror sikkert litt på det, men jeg er enig med det både Listhaug og Erna sa om den kommisjonen som Stoltenberg prøver å opprette nå.

Listhaug:

Erna

Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/0VJ2vB/hoeyre-avviser-aps-skatteinvitasjon-finnes-ikke-grunnlag-for-dette

Dagens regjering har jo gitt store skatte reduksjoner for folke flest hele veien. Erna og lysthaug pjatter bare som vanlig for å unngå at folk peker på hvor lite de ga i skatteletter i forhold… de snakker bare om dette når de vill inn i regjering også blir det tyst og ingenting skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...