Gå til innhold

Stem Frp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Maskinfører said:

Konservativt 😀

Putin-vennlige nisser som vil tvinge landets kvinner til å være fødemaskiner ved kjøkkenbenken og ellers diktere at alle skal leve livet sitt etter regler fra en gammel eventyrbok?

Endret av Smule8o
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (20 minutter siden):

På samme måte som i islam ? 

Smule8o skrev (3 minutter siden):

Ja, igrunn har Konservativt og islamisme mye til felles.

Trump er jo egentlig det rette emnet for å ta lederrollen i IS. Han har mange likhetstrekk og holdninger som de inhumane monstrene der.

Lenke til kommentar
Smule8o skrev (8 timer siden):

Putin-vennlige nisser som vil tvinge landets kvinner til å være fødemaskiner ved kjøkkenbenken og ellers diktere at alle skal leve livet sitt etter regler fra en gammel eventyrbok?

Konservativt i Norge er vel Høyre? De er jo helt moderate og ikke Putin-vennlige

Forresten - kanskje det er snakk om partiet som heter Konservativt, Ok. De kjenner jeg lite og ingenting til..

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 time siden):

Forresten - kanskje det er snakk om partiet som heter Konservativt, Ok. De kjenner jeg lite og ingenting til..

Partiet som heter Konservativt er det gamle Partiet De Kristne, som ble startet som en reaksjon på at Krf var "for lite kristne" i 2011. De byttet navn i 2022, men ikke politikk.

De er absolutt på ingen måte tradisjonelt konservative på samme måte som f.eks. Høyre.

Bibelen er sentral for politikken deres, de mener abort og homoekteskap må forbys, sprer konspirasjonsteorier om vaksiner og valgfusk i USA, støtter Russlands invasjon av Ukraina, beundrer Putins politikk, beskylder pride for å være "nazistisk pedofili" og så videre.

Å stemme Konservativt er ingenting annet enn helt spinnvilt etter min mening. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 22.10.2024 at 7:07 AM, Skeptikus said:

(Ikke fair play synes jeg, med mindre han kjenner til at Listhaug har endret synspunkt omkring temaet da, men neppe).

Tviler på at Listhaugs fokus har endret seg; "Hva kan jeg si/mene/fronte som gir oss mest stemmer".

Hva som gir mest stemmer til en hver tid endrer seg, men hennes fokus på å sanke stemmer står nok fjellstøtt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, WiiBoy said:

Tviler på at Listhaugs fokus har endret seg; "Hva kan jeg si/mene/fronte som gir oss mest stemmer".

Hva som gir mest stemmer til en hver tid endrer seg, men hennes fokus på å sanke stemmer står nok fjellstøtt.

Å endre mening er ikke nødvendigvis negativt. Frp er meg bekjent eneste parti som innrømmer at deres støtte til de to siste eksportkablene til England og Tyskland var en tabbe. 

Å faktisk innrømme feil i stedet for å bare komme med stadig mer absurde bortforklaringer og insistere på å kaste enorme penger på elendige løsninger (subsidiering av havvind) er i mine øyne faktisk ganske forfriskende i norsk politikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
rozon skrev (På 30.9.2024 den 2:49 PM):

Det som er trist er at det ikke er mulig å diskutere innvandring uten å bli stemplet som rasist.

Alle diskuterer innvandring hele tiden, og det er ingen som påstår at alle er rasister. Jeg vil påstå at det er overraskende sjelden at jeg ser rasismepåstander gitt hvor mye og ofte temaet diskutere og hvor store meningsmotsetningene er. 

Det er en bred enighet om at innvandringen må være kontrollert, og det er samtidig enighet om at landet vårt ville vært mindre mangfoldig uten innvandring. 98% av befolkningen befinner seg innenfor rammen av disse to synspunktene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 30.9.2024 den 1:57 PM):

Tydeligvis har det oppstått en "trend" ved at folk kommenterer "Stem Frp!" på artikler og videoer som på en eller annen måte kan knyttes til innvandring. Noen ganger er det politiske saker, andre ganger er det helt andre ting, som f.eks. en kar av utenlandsk opprinnelse som spiser appelsin. 

"Stem Frp!" 

Frp har posisjonert seg som et parti som vil stramme inn på innvandringen, og stille strengere krav til de som allerede er her. Det burde være ukontroversielt å påpeke. 

Alle disse "Stem Frp!" kommentarene kan vanskelig tolkes som noe annet enn ala "... så blir det færre innvandrere". Alle skjønner det. Hva skulle liksom ellers vært motivasjonen for å legge ut den kommentaren hver gang noe kan knyttes til innvandring. 

Men, det forstår naturligvis ikke Frp-politikere noe som helst av. De som skriver disse kommentarene er jo bare folk som viser at de støtter Frp, helt uskyldig og ingenting annet. 

Det er naturligvis innafor å stemme Frp. Slike kommentarer "Stem Frp!" hver gang man ser en mørkhudet er likevel en bedriten måte å "diskutere" på. 

Hvordan skal man da uttrykke støtte til FrP hvis man ikke kan bruke meldingen "Stem FrP" uten å bli stemplet som rasist ?

Tror nok FrP altid har vært det partiet som ønsker å stramme inn på innvandring. Senere har vi også sett andre partier gå litt nærmere FrP på akkurat det også.

Har sett flere ganger opp gjennom tidene at FrP kommer med et forslag først som blir fordømmet av andre partier. Noen år senere kommer andre partier med samme forslag, og ingen fordømmelse.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (9 minutter siden):

Hvordan skal man da uttrykke støtte til FrP hvis man ikke kan bruke meldingen "Stem FrP" uten å bli stemplet som rasist ?

Dette handler som alt annet om kontekst.

Skriver man "Stem Frp" i kommentarfeltet under Instagram-posten til for eksempel en med utenlandsk opprinnelse som spiser en appelsin, uten noe som helst relevans, er det åpenbart rasistisk - spesielt om det er en trend bak dette.

Skriver man "Stem Frp" i kommentarfeltet under Instagram-posten til for eksempel et politisk innlegg fra en Ap-politiker er det helt naturlig og uproblematisk.

Jeg tror egentlig alle forstår dette.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Snikpellik skrev (21 minutter siden):

Dette handler som alt annet om kontekst.

Skriver man "Stem Frp" i kommentarfeltet under Instagram-posten til for eksempel en med utenlandsk opprinnelse som spiser en appelsin, uten noe som helst relevans, er det åpenbart rasistisk - spesielt om det er en trend bak dette.

Skriver man "Stem Frp" i kommentarfeltet under Instagram-posten til for eksempel et politisk innlegg fra en Ap-politiker er det helt naturlig og uproblematisk.

Jeg tror egentlig alle forstår dette.

Det er ikke så enkelt, det er ikke ulovlig å være imot "utlendinger" - for det er ingen rase. Du må gjøre en del antakelser for at den kommentaren skal være rasistisk, og de antagelsene kan du nødvendigvis ikke gjøre - det har vi blant annet sett med SIAN. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Jeg syns det er vanskelig å diskutere når folk tydeligvis har så totalt ulik oppfattelse av en tekst. 

For meg er det helt åpenbart at når noen skriver "Stem Frp!" under en video som tilfeldigvis viser en mørkhudet som gjør et eller annet dagligdags, så er det en henvisning til at Frp er det partiet som til stadighet er i media og vil stramme inn på innvandringen. 

At noen hevder å ikke se denne koblingen, men bare oppfatter teksten ordrett uten kontekst og mener det er en helt grei politisk ytring... 

Jeg skjønner det ikke. Jeg tror ikke på det heller. Det er bare å gjøre seg til kverulant.

For all del, vær kritisk til innvandring, men så stå for det da. Skriv det du mener og tør å ta en debatt på det. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Smule8o said:

Å endre mening er ikke nødvendigvis negativt. Frp er meg bekjent eneste parti som innrømmer at deres støtte til de to siste eksportkablene til England og Tyskland var en tabbe. 

Å faktisk innrømme feil i stedet for å bare komme med stadig mer absurde bortforklaringer og insistere på å kaste enorme penger på elendige løsninger (subsidiering av havvind) er i mine øyne faktisk ganske forfriskende i norsk politikk.

Det er ingenting i FrP sin kjerne politikk som tilsier at de ikke er for at en vare selges til høystbydende på et åpen marked. 
De ønsker ikke statlig eierskap og innblanding. De ønsker et fritt marked styrt av tilbud/etterspørsel. Eksport av strøm til høystbydende er absolutt innen for dette.

FrP ser her at de kan tjene velger på strømkrisen, og er da villige til å kaste alle sine prinsipper på sjøen. Det er ikke god politikk, det er ren populisme. 

15 minutes ago, DJViking said:

Fordi "Stem FrP" svært sjeldent er et konstruktivt eller saklig innlegg der det brukes i dag, og fordi man vet at det ligger rasisme bak i hovedbruken (som mange tidligere eksempler har vist). 

Dersom jeg får nok folk til å koble "granitt" mot hvit, sterk, nordisk ungdom. Da har jeg endret hva "granitt" betyr i mange sammenhenger. Dersom det da begynner å poppe opp "Jeg elsker granitt" mange steder hvor ikke det passer inn, så er det klart rasistisk.
Man kan ikke selv velge hva ord og fraser betyr. Betydningen bestemmes av majoritetens oppfatning av ordet/frasen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser mørkt ut, uansett hva en mener om denne "stem FRP" kommenteringen ser det absolutt ut til å ha hatt effekt når en ser på målinger. Sier det igjen, er Lysthaug neste på tronen flytter jeg tvert. Allerede sikret meg jobb i utenlandsk selskap så alt ligger til rette for å komme seg ut snarlig om det skulle skje. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (23 minutter siden):

Det ser mørkt ut, uansett hva en mener om denne "stem FRP" kommenteringen ser det absolutt ut til å ha hatt effekt når en ser på målinger. Sier det igjen, er Lysthaug neste på tronen flytter jeg tvert. Allerede sikret meg jobb i utenlandsk selskap så alt ligger til rette for å komme seg ut snarlig om det skulle skje. 

Ironisk, da FrP er et av partiene som i det hele tatt vil la deg få gjøre dette uten å bli flådd for verdier og kalt landsforæder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, MrL said:

Ironisk, da FrP er et av partiene som i det hele tatt vil la deg få gjøre dette uten å bli flådd for verdier og kalt landsforæder. 

FrP partiet for fri flyt av mennesker over landegrenser ❤️ (..eller det gjelder kanskje bare noen mennesker??)

• Liker 2
Lenke til kommentar
MrL skrev (11 minutter siden):

Uproblematisk da jeg realiserer mine gevinster i 2025 uansett ift husbygging. En blir ikke flådd, en betaler bare skatt på gevinsten sin.

I tillegg er det snakk om verdier under 500k som er normalt for folk flest. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...