DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden leticia skrev (22 minutter siden): Ja, jeg vet man stemmer på et parti og ikke en person. Men spesielt i de urolige tidene vi har nå så er det viktig at vi har en trygg person i rollen som statsminister. Det er ikke Støre, og det er ikke Listhaug (mener jeg). For min del er det greit at det står mellom Støre og Erna. Jeg har faktisk aldri hatt noe særlig imot Støre. Synes han gjør en god figur og kommer med kloke uttalelser i de aller fleste sammenhenger. Men jeg er nok godt på høyresiden politisk og håper på Erna. Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden leticia skrev (46 minutter siden): Meningsmåling, Erna Solberg | Måling: Flest vil ha Erna Solberg som statsminister Selv om FRP er det største partiet, så er det Erna folk vil ha. Kanskje fordi man vet hva man har, men ikke hva man får? Erna fremstår som trygg og stabil, mens Sylvi er for populistisk og uforutsigbar? "Folk flest" ønsker at Norge omgående skriver under på ACER energipakke 4 (som er meget ille), flere monsterkabler til Europa, høyere bensinavgifter og enda mer avgivelse av suverenitet til EU - for det er hva de får med Erna. Javel, men hva klager de på Støre for da? Erna er ikke noe alternativ til Støre, hun er verre. Vil ikke ha henne med i noen borgerlig regjering. Stoler ikke på ett ord av det hun sier. Hadde norske medier hatt et minimum av integritet, så hadde hun vært politisk død for lenge siden. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Abigor skrev (På 17.11.2024 den 22.58): Alternativt så ender verdens rikeste opp med å eie hele verden. Er det rettferdig? Hva har det med å bli tvunget til å selge seg ut av egen bedrift å gjøre med å eie verden? Endret 8 timer siden av Markiii 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden AtterEnBruker skrev (På 20.11.2024 den 18.10): Stem heller på et parti som prøver å ivareta dine rettigheter som arbeider.... https://www.dagsavisen.no/debatt/leder/2024/11/13/arbeidsfolk-foren-dere/ Slik f.eks. arbeidsfolk i tysk bilindustri har prøvd å forene seg mot elbiler, og nå er arbeidsplassene deres i fare fordi elbiler tar over og tradisjonelle produsenter henger langt etter? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden https://www.vg.no/nyheter/i/4B0Anq/aftenposten-fant-mdma-i-bagasjen-til-stortingsrepresentant Knark partiet? 1 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) stamkunde skrev (På 20.11.2024 den 19.24): Frp ønsker frihet Definer "frihet". Er det "frihet" å være født med alvorlige misdannelser og ikke klare å leve uten hjelp fra det offentlige? Er det frihet å få lov til å dumpe mer giftig avfall hvor som helst? Endret 8 timer siden av Markiii 1 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Fremskrittspartiets stortingsrepresentant Gisle Meininger Saudland (38) er siktet for innførsel av narkotika etter at det ble funnet MDMA i bagasjen hans på Oslo lufthavn Gardermoen. (…) – Dersom dette stemmer, er det ikke akseptabelt. Saudland er for tiden sykmeldt og møter ikke på Stortinget. Partiet vil vurdere eventuelle tiltak i saken når det foreligger en rettskraftig avgjørelse, sier assisterende generalsekretær i Frp, Helge Fossum til Aftenposten. https://www.vg.no/nyheter/i/4B0Anq/aftenposten-fant-mdma-i-bagasjen-til-stortingsrepresentant «Dersom dette stemmer» var litt av en ting å si. Tollvesenet og politiet lyver neppe. 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Neptun1 skrev (30 minutter siden): Erna er ikke noe alternativ til Støre, hun er verre Jeg er ikke enig i at hun er verre. Alle politikere som ikke er Støre er et alternativ til Støre. Det du mener (slik jeg leser deg) er at man ikke ser forskjell på politikken mellom dem. Ser du ikke forskjell på NHO og LO heller da? For så store er forskjellen mellom Høyre og AP. Neptun1 skrev (34 minutter siden): Stoler ikke på ett ord av det hun sier Nå er det FRP som er det populistiske partiet da av typen som sier noe og gjør noe annet, så jeg stoler ikke på FRPs politikere. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at man får en haug av merkelige utbrudd lenger ned i rekkene, og hvis det blir for mange av dem så har kanskje Sylvi hendene for fulle til å fungere som en troverdig og god statsminister. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Snikpellik skrev (11 minutter siden): Fremskrittspartiets stortingsrepresentant Gisle Meininger Saudland (38) er siktet for innførsel av narkotika etter at det ble funnet MDMA i bagasjen hans på Oslo lufthavn Gardermoen. (…) – Dersom dette stemmer, er det ikke akseptabelt. Saudland er for tiden sykmeldt og møter ikke på Stortinget. Partiet vil vurdere eventuelle tiltak i saken når det foreligger en rettskraftig avgjørelse, sier assisterende generalsekretær i Frp, Helge Fossum til Aftenposten. https://www.vg.no/nyheter/i/4B0Anq/aftenposten-fant-mdma-i-bagasjen-til-stortingsrepresentant «Dersom dette stemmer» var litt av en ting å si. Tollvesenet og politiet lyver neppe. Total galkap. Og som vanlig er en sykemeldt. Som de jobber hardt for å fjerne for folk flest når de faktisk er syke. Men selv sykemelder de seg når de gjør kriminelle handlinger. TOTAL GALSKAP! 3 1 Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden GP950mAh skrev (1 time siden): NRK er ikke uavhengige, det ser man tydelig med deres ensidige propaganda i Midøsten-debatten hvor de stadig tas i løgn om Israel. Den påstanden må du nesten underbygge med et eller annet. 4 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Salvesen. skrev (8 minutter siden): Total galkap. Og som vanlig er en sykemeldt. Som de jobber hardt for å fjerne for folk flest når de faktisk er syke. Men selv sykemelder de seg når de gjør kriminelle handlinger. TOTAL GALSKAP! Dette gjøres i alle partier/av alle på Stortinget dessverre. Og det er ikke noe de synes er feil ettersom de fleste kommer tilbake igjen. Moxnes, nå han her, kjerkhol/hun sp dama som ble tatt i fusk (tror jeg også sykemeldte seg) Tadjik ang de sakene osv. Rødt, Frp, AP, SP... Alle partier har dem edit: Når det er sagt så er jeg helt enig. HELT galskap Moxnes, Kjerkhol, Tadjik, han karen her fra FrP, han andre unge karen fra FpU som også har blitt tatt/dømt for narkotika... Åssen de kan komme tilbake i politikken er sinnsykt Endret 8 timer siden av wampster Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden wampster skrev (5 minutter siden): Dette gjøres i alle partier/av alle på Stortinget dessverre. Og det er ikke noe de synes er feil ettersom de fleste kommer tilbake igjen. Moxnes, nå han her, kjerkhol/hun sp dama som ble tatt i fusk (tror jeg også sykemeldte seg) Tadjik ang de sakene osv. Rødt, Frp, AP, SP... Alle partier har dem edit: Når det er sagt så er jeg helt enig. HELT galskap Moxnes, Kjerkhol, Tadjik, han karen her fra FrP, han andre unge karen fra FpU som også har blitt tatt/dømt for narkotika... Åssen de kan komme tilbake i politikken er sinnsykt Helt enig, dette er absolutt ikke noe spesefikt for FRP. Det er total galskap over hele linja. Kast de på ræva ut på gata, med karantene fra NAV. 2 Lenke til kommentar
Tastaturkriger Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (18 minutter siden): Helt enig, dette er absolutt ikke noe spesefikt for FRP. Det er total galskap over hele linja. Kast de på ræva ut på gata, med karantene fra NAV. Det er ganske unødvendig å ødelegge livene til mennesker for å bruke så milde saker som MDMA. Norsk ruspolitikk er ikke rasjonell og bunner i frykt og kunnskapsløshet hos innbyggere i alle samfunnslag. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Tastaturkriger skrev (14 minutter siden): Det er ganske unødvendig å ødelegge livene til mennesker for å bruke så milde saker som MDMA. Norsk ruspolitikk er ikke rasjonell og bunner i frykt og kunnskapsløshet hos innbyggere i alle samfunnslag. Sjukt sagt 2 Lenke til kommentar
Tastaturkriger Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Sjukt sagt På hvilken måte? Lancet klassifiserte MDMA allerede for 15 år siden som et relativt mildt stoff og langt mer harmløst enn etanol. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Tastaturkriger skrev (3 minutter siden): På hvilken måte? Lancet klassifiserte MDMA allerede for 15 år siden som et relativt mildt stoff og langt mer harmløst enn etanol. Har du tatt psykadeliske stoffer? det har jeg, i kontrollerte omgivelser heldigvis. Det er helt crazy. Å drive å selge dette til randoms er helt sykt. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (1 time siden): https://www.vg.no/nyheter/i/4B0Anq/aftenposten-fant-mdma-i-bagasjen-til-stortingsrepresentant Knark partiet? https://www.dagbladet.no/nyheter/det-ble-royka-hasj/81990354 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Jarmo skrev (1 minutt siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/det-ble-royka-hasj/81990354 Akkurat det samme det der altså 🤣 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Tastaturkriger skrev (9 minutter siden): På hvilken måte? Lancet klassifiserte MDMA allerede for 15 år siden som et relativt mildt stoff og langt mer harmløst enn etanol. MDMA causes a surge of serotonin, after which the body will experience a depletion of this “feel-good” neurotransmitter. The brain can take days or weeks to replenish the serotonin. Side effects of moderate use can persist for a week after using it. https://www.thelancet.com/journals/laneur/article/PIIS1474-4422(02)00205-3/abstract The recreational drug ecstasy (MDMA) can produce severe dopaminergic neuronal toxicity, in addition to less pronounced serotonergic toxicity, in non-human primates. “The most troubling implication of our findings is that if young adults using ecstasy develop dopamine neuronal toxicity, they may be increasing their risk for developing parkinsonism as they get older”, 2 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) leticia skrev (2 timer siden): Jeg er ikke enig i at hun er verre. Alle politikere som ikke er Støre er et alternativ til Støre. Det du mener (slik jeg leser deg) er at man ikke ser forskjell på politikken mellom dem. Ser du ikke forskjell på NHO og LO heller da? For så store er forskjellen mellom Høyre og AP. Nå er det FRP som er det populistiske partiet da av typen som sier noe og gjør noe annet, så jeg stoler ikke på FRPs politikere. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at man får en haug av merkelige utbrudd lenger ned i rekkene, og hvis det blir for mange av dem så har kanskje Sylvi hendene for fulle til å fungere som en troverdig og god statsminister. I denne konteksten så handler det selvsagt om et alternativ med bedre politikk og løsninger enn Støre. Aldri hørt om noen som ser på enda verre politikk som et "alternativ". Det er INGEN parti som kun gjør som de har programfestet fordi det handler om gi og ta i en konstellasjon. Men det er sluttsummen som teller! FrP gikk ut av regjeringen etter at Erna tok inn Venstre og Krf i en borgerlig regjering. Hun foretok en venstre om mot sentrum og påførte FrP flere nederlag etter å ha snudd i saker de var enige om. Å være forutinntatte basert på overskrifter i medier som Dagbladet, VG og NrK er synd for debatten. De har ikke akkurat et objektivt og nøytralt syn på FrP og Listhaug. Endret 6 timer siden av Neptun1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå