bzzlink Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 8 hours ago, Snikpellik said: Skjønner ikke hvorfor du tror noen skulle mene at dette er rasistisk. Dette er jo ting staten gjør og har gjort i mange tiår og er sentralt i integreringsarbeidet som gjøres. Paradoksalt nok for denne trådens tema er Frp det partiet på Stortinget som ønsker å legge minst ressurser i dette viktige integreringsarbeidet. Man kan vel slå fast at om man tar inn mindre folk, så kan man bruke mindre penger på å reformere de 2 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) Tåkefyrste skrev (1 time siden): Stem på meg så skal jeg sørge for at alle har det like middelmådig i Norge, og at rike bedriftseiere og middelklassen flås slik at staten og politikereliten kan ha det best mulig. Særlig lakseeierne flås. De fikk begredelige 126 mrd i overskudd. Ikke rart de går på barrikadene. Eat cake! sier bare politikerne til dem. Selv når de altså produserer laks. Jeg blir så opprørt på deres vegne at jeg kommer til å ramme en laksetransportbil inn i Stortinget! Endret 2. oktober av Folkflesk 6 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Skulle ønske jeg var rik bedriftseier som ble flådd av staten 1 2 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Atib Azzad skrev (2 timer siden): Oxford Journal of Law and Religion, motsier dermed den, ifølge Elgvin, «seiglivede» forestillingen om at muslimer i Norge blir mer konservative og ikke vil tilpasse seg – det er snarere motsatt. Ja hvem skal man tro på? Denne forskningen fra utlandet, eller to nordmenn Abid Raja og denne NRK dokumentar ansvarlige iranske damen? Disse to har vel i noe større grad kunne oppsøke realitetene.. Jeg vil tro disse har en helt annen innsikt og sannsynligvis rettere statistikk i saken/temaet.. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) 2 partier eg har veldig sansen for, er Industripartiet og Frp! Hadde de to blitt store nok til å få 51% av stemmene, hadde det blitt bedre her i landet! Når man må snu på hver eneste krone for å overleve, så er det noe som ikke stemmer her! Strømmen som tar knekken på meg. Den 1000lappen eg klarte å spare tidligere, går rett i strømsluket. Å på strømmen har jeg spart det jeg kan! Gått fra rundt 2000kwt i snitt pr mnd i året til 1500kwt i snitt, men hjelper jo ikke når strømprisen er så høy! Å så har du alle avgifter som stiger, matpriser, alt man kan tenke seg! Å lønnsoppgjøret var jo ræva(LO) så da hjelper jo det lite. Renta er ekstremt høy, her kunne regjeringen gjort noe, samma med strøm, men neida. De liker heller å flå oss. Endret 2. oktober av sveibuen Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) sveibuen skrev (12 minutter siden): Renta er ekstremt høy, her kunne regjeringen gjort noe, samma med strøm, men neida. De liker heller å flå oss. FrP gjorde derimot noe. De bygde eksportkabler til Storbritannia og Tyskland. https://www.tu.no/artikler/tord-lien-vil-ha-dyrere-strom/234939 Endret 2. oktober av Folkflesk 5 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Folkflesk skrev (2 minutter siden): FrP gjorde derimot noe. De bygde eksportkabler til Storbritannia og Tyskland. Dette ble bestemt før de kom i regjering! Frp var bare med å "underskrev" avtalen når de kom til "makta" Men dette er jo allmenn kjent 2 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) sveibuen skrev (7 minutter siden): Dette ble bestemt før de kom i regjering! Frp var bare med å "underskrev" avtalen når de kom til "makta" Men dette er jo allmenn kjent 13. oktober 2014 fattet OED vedtak om å godta de nødvendige konsesjonene for begge kablene. Den gang var Tord Lien (Frp) olje- og energiminister. Han satt i Erna Solbergs (H) regjering, som på den tiden bestod av Høyre og Fremskrittspartiet. Formelt sett kunne altså den borgerlige regjeringen stoppet de to siste utenlandskablene. Dette er kablene til Storbritannia og Tyskland. Vedtaket om å godkjenne konsesjonene ble gjort av Olje- og energidepartementet, ledet av FrP, 13.10.2014. Endret 2. oktober av Folkflesk 7 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Maskinfører skrev (På 1.10.2024 den 5:33 PM): Den kristendommen jeg kjenner til er veldig moderat den kristne faren eksploderer ikke når sønnen kommer hjem med en muslimsk jente (veninne) eller at kona må ha på skaut når de er ute og kjøre 😀 Det gjør da ikke alle muslimske fedre. Men hvis ansvaret for gjerningene til en eller flere muslimer skal legges på alle muslimer, så må det samme gjelde kristne, og da er vi like langt. Kristne har stått for mye ekstrem brutalitet gjennom historien. Den jevne "gladkristne" i dag må da ta ansvar for heksebrenningene, for eksempel. 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 1 hour ago, sveibuen said: 2 partier eg har veldig sansen for, er Industripartiet og Frp! Hadde de to blitt store nok til å få 51% av stemmene, hadde det blitt bedre her i landet! Når man må snu på hver eneste krone for å overleve, så er det noe som ikke stemmer her! Strømmen som tar knekken på meg. Den 1000lappen eg klarte å spare tidligere, går rett i strømsluket. Å på strømmen har jeg spart det jeg kan! Gått fra rundt 2000kwt i snitt pr mnd i året til 1500kwt i snitt, men hjelper jo ikke når strømprisen er så høy! Å så har du alle avgifter som stiger, matpriser, alt man kan tenke seg! Å lønnsoppgjøret var jo ræva(LO) så da hjelper jo det lite. Renta er ekstremt høy, her kunne regjeringen gjort noe, samma med strøm, men neida. De liker heller å flå oss. Du må sette deg inn i FrP sin politikk. Det er absolutt ikke i tråd med det du skriver om. Kjernen til FrP er et fritt marked med minst mulig innblanding fra staten. Altså strøm på børs der de som betaler mest får varen, mat baronene skal fritt få bestemme pris uten innblanding fra konkurransetilsynet, bøndene bør få betalt for varene sine (noe som igjen øker matprisen) og ikke over statsbudsjettet, +++ Du må gjerne ønske den retningen for landet om du vil det, men for guds skyld ikke stem på noen som vil noe annet enn deg. Da vil du bli ekstremt misfornøyd om de kommer til makten. 1 hour ago, sveibuen said: Dette (strømkablene) ble bestemt før de kom i regjering! Frp var bare med å "underskrev" avtalen når de kom til "makta" Men dette er jo allmenn kjent Men Støre og dagen regjering kan du lett klander for strømprisene/kablene? 4 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober 17 hours ago, Sovna said: Ja hvem skal man tro på? Denne forskningen fra utlandet, eller to nordmenn Abid Raja og denne NRK dokumentar ansvarlige iranske damen? Disse to har vel i noe større grad kunne oppsøke realitetene.. Jeg vil tro disse har en helt annen innsikt og sannsynligvis rettere statistikk i saken/temaet.. Det er ikke noe utroverdig (tvert imot) ved at forskningen er publisert i Oxford Journal of Law and Religion, og forskeren, og forskningen er norsk så hele premisset ditt er feil, kanskje en idé å inngå med teksten før du avviser den? Det er heller ikke slik at ens statistikk automtisk blir galere dersom man ikke er født i landet man forsker på, men ja det er jo faktisk ikke en problemstilling i dette tilfellet, så vi trenger ikke gå videre inn på det. [...]Elgvin forklarer at han som forsker er opptatt av hva folk faktisk gjør, ikke bare hva de sier i spørreundersøkelser. Å studere hvilke tekster som blir oversatt til norsk – og hvilke man velger å ikke oversette – gir unik innsikt i hvordan islam i realiteten tilpasser seg det norske samfunnet. – Det krever så mye å faktisk gidde å oversette en bok, at det blir en veldig tydelig indikator på faktisk religiøs tilpasning. Dette er jo ikke bare noe folk sier til en forsker eller en journalist for å fremstå på en viss måte, sier Elgvin. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) Atib Azzad skrev (57 minutter siden): Det er ikke noe utroverdig (tvert imot) ved at forskningen er publisert i Oxford Journal of Law and Religion, og forskeren, og forskningen er norsk så hele premisset ditt er feil, kanskje en idé å inngå med teksten før du avviser den? Det er heller ikke slik at ens statistikk automtisk blir galere dersom man ikke er født i landet man forsker på, men ja det er jo faktisk ikke en problemstilling i dette tilfellet, så vi trenger ikke gå videre inn på det. [...]Elgvin forklarer at han som forsker er opptatt av hva folk faktisk gjør, ikke bare hva de sier i spørreundersøkelser. Å studere hvilke tekster som blir oversatt til norsk – og hvilke man velger å ikke oversette – gir unik innsikt i hvordan islam i realiteten tilpasser seg det norske samfunnet. – Det krever så mye å faktisk gidde å oversette en bok, at det blir en veldig tydelig indikator på faktisk religiøs tilpasning. Dette er jo ikke bare noe folk sier til en forsker eller en journalist for å fremstå på en viss måte, sier Elgvin. Uansett spennende siden det finnes to uavhengige og ganske forskjellige innfallsvinkler. Denne Elgvin som du henviser til og som forteller at han er opptatt av hva de faktisk gjør, ikke hva de sier. Et gjenværende spørsmål består. Har Elgvin faktisk bevitnet hva de gjør, og i så fall hvor mange? Jeg har ikke noe dyptgående innsikt til noe som helst av dette her, jeg stiller kun spørsmålet. Men jeg er regelrett bekymret for Raja der han snakker en stor gruppe mennesker med sterk forankring i noe som han tidligere var i tråd med. Nå er han en utbryter, han er nesten blitt den hvite nordmanns helt. Han nærmest forkaster noen av islams strengere retningslinjer. Jeg kjenner heller ikke innsiden av dokumentaren på NRK som den iranske damen representerte i "Debatten" her om dagen. Én ting jeg imidlertid er ganske sikker på er at begge disse har gjort et større stykke oppsøkende arbeid. Utifra hvor tett disse virker til å ha kommet innpå så står disse for meg som bedre sannhetsvitner enn det som det meste av annen forskning kan skilte med. Kanskje til og med utkonkurrerer de alt. Og kontrasten er stor til hva visse forskninger påberoper seg av et riktig bilde. Endret 3. oktober av Sovna 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober 5 minutes ago, Sovna said: Jeg har ikke noe dyptgående innsikt til noe som helst av dette her, jeg stiller kun spørsmålet. Hvis du ikke vil forholde deg til forskningen må du bare la den ligge, du trenger ikke fortelle meg din rasjonale for det. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Atib Azzad skrev (4 minutter siden): Hvis du ikke vil forholde deg til forskningen må du bare la den ligge, du trenger ikke fortelle meg din rasjonale for det. Jeg kan fint forholde meg til mennesker som tar ordet og kan dokumentere en innsikt.. Og det valget tror jeg mange gjør. Du kan evt forkaste alle disse menneskene, selvfølgelig opp til deg.. 1 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) 18 hours ago, Folkflesk said: 13. oktober 2014 fattet OED vedtak om å godta de nødvendige konsesjonene for begge kablene. Den gang var Tord Lien (Frp) olje- og energiminister. Han satt i Erna Solbergs (H) regjering, som på den tiden bestod av Høyre og Fremskrittspartiet. Formelt sett kunne altså den borgerlige regjeringen stoppet de to siste utenlandskablene. Dette er kablene til Storbritannia og Tyskland. Vedtaket om å godkjenne konsesjonene ble gjort av Olje- og energidepartementet, ledet av FrP, 13.10.2014. https://www.dagbladet.no/nyheter/enighet-om-kabler-til-tyskland-og-storbritannia/63221839 Her er en smilende Stoltenberg som sammen med SV og SP avtalte kablene til Tyskland og GB At FRP med sin oppslutning skulle stå i mot noe resten av stortinget med AP, H, SV, SP, V, og KRF støttet er litt å tro på julenissen.. men ja.. skulle selvsagt ønske at de var mer på ballen. Eneste "uskyldige" her er R men de var ikke på stortinget i den perioden så.. slutt med løgner nå Endret 3. oktober av scuderia 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) Som om de nye utenlandskablene er en evig negativ ting. De har bidratt noe til å øke prisene ytterligere i den perioden med høye strømpriser vi har bak oss, men prisene ville vært langt høyere enn før helt uavhengig av disse kablene. Med den vanvittige forbruksøkningen av strøm i Norge er vi avhengig både av kablene og å bygge mer kraft og nett her hjemme. De som hverken vil ha kabler eller bygge ut mer kraft har ikke tatt innover seg virkeligheten. Endret 3. oktober av Snikpellik 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Folkflesk skrev (18 timer siden): FrP gjorde derimot noe. De bygde eksportkabler til Storbritannia og Tyskland. https://www.tu.no/artikler/tord-lien-vil-ha-dyrere-strom/234939 Han var før FRP.. https://www.tu.no/artikler/vil-ha-flere-utenlandskabler-og-dyrere-strom/243756 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Frp går frem 3,5 prosentpoeng og gjør sin beste Opinion-måling på 13 år. Partiet er nå større enn Ap og er sammen med Høyre fire mandater unna å få flertall på Stortinget. https://www.vg.no/nyheter/i/eMd42l/frp-kraftig-frem-paa-ny-maaling-er-stoerre-en-ap 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober 11 minutes ago, scuderia said: https://www.dagbladet.no/nyheter/enighet-om-kabler-til-tyskland-og-storbritannia/63221839 Her er en smilende Stoltenberg som sammen med SV og SP avtalte kablene til Tyskland og GB At FRP med sin oppslutning skulle stå i mot noe resten av stortinget med AP, H, SV, SP, V, og KRF støttet er litt å tro på julenissen.. men ja.. skulle selvsagt ønske at de var mer på ballen. Eneste "uskyldige" her er R men de var ikke på stortinget i den perioden så.. slutt med løgner nå Frp var for kablene. Men de har i det minste vært voksne nok til å innrømme at det var en tabbe. https://www.nrk.no/nyheter/listhaug_-ville-ikke-bygget-utenlandskabler-i-dag-1.15829385 Senterpartiet later dog fortsatt som om de var i mot det, selv om de har like mye skyld som alle andre. Av dagens stortingspartier er det vel kun Rødt og Pasientfokus som har "ren samvittighet" når det kommer til disse kablene. Hele historikken oppsumert greit her: https://www.faktisk.no/artikler/jyyoe/hvem-har-ansvaret-for-stromkablene-til-tyskland-og-england 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober 5 minutes ago, Snikpellik said: Som om de nye utenlandskablene er en evig negativ ting. De har bidratt noe til å øke prisene ytterligere i den perioden med høye strømpriser vi har bak oss, men prisene ville vært langt høyere enn før helt uavhengig av disse kablene. Med den vanvittige forbruksøkningen av strøm i Norge er vi avhengig både av kablene og å bygge mer kraft og nett her hjemme. De som hverken vil ha kabler eller bygge ut mer kraft har ikke tatt innover seg virkeligheten. Mye av forbruksøkninger er dog meningsløs symbolpolitikk som feks elektrifisering av sokkelen og energisløsende hydrogenproduksjon. Økningen av forbruk som var tenkt til subsidierte batterifabrikker ser vel ut til å dabbe av. Men klart, på et eller annet tidspunkt må man erstatte fossile energikilder med noe annet. Dog ser det ikke ut som om verken UK eller Tyskland har noen realistiske planer for det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå