rabler Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, Neptun1 said: Du bor i Norge men vet ikke hva som er nordmenns kjerneverdier eller hvordan vårt levesett er..? Det kaller jeg mindre bra integrert. Du har ikke noe svar du heller , nei. Det er jo ikke overraskende… 3 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden rabler skrev (1 minutt siden): Du har ikke noe svar du heller , nei. Det er jo ikke overraskende… Ut i fra dine kommentarer å bedømme er jeg ikke interessert i å bruke tid på deg. Gjelder også et par til. 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Red Frostraven skrev (19 minutter siden): statsbudsjettet 2021-2022. Budsjettinnstillingene for statsbudsjettet 2022 ble ferdigbehandlet 21. desember 2021. Revidert nasjonalbudsjett ble vedtatt 17. juni 2022. https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Statsbudsjettet/statsbudsjettet-2022/ https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/offisielt-fra-statsrad-14.-oktober-2021/id2877198/ Endret 3 timer siden av Jarmo 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Neptun1 skrev (30 minutter siden): Ut i fra dine kommentarer å bedømme er jeg ikke interessert i å bruke tid på deg. Gjelder også et par til. Ren trollekonto ja. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Neptun1 skrev (24 minutter siden): Du bor i Norge men vet ikke hva som er nordmenns kjerneverdier eller hvordan vårt levesett er..? Det kaller jeg mindre bra integrert. Jeg vet hvordan jeg lever, men ikke hvordan du og alle andre nordmenn lever. Kultur er dessuten hele tiden i endring, vi får inn påvirkninger fra andre deler av verden. Er pizza norsk? Fredagstaco? Jeg vet hva mine kjerneverdier er, men ikke hva dine er. (Jeg kan kanskje gjette meg til noen ut fra hva du skriver, men det vil bare bli vill gjetning). Det er vel bl.a derfor vi finner forskjellige partier å stemme på, fordi kulturen og verdiene i Norge er avhengig av hvem du spør. Jeg har dessuten ikke noe behov for å bli integrert i Norge, ettersom jeg er født og oppvokst av norske foreldre (eller det vil si, det er andre nasjonaliteter involvert et stykke langt baki som jeg vet om, slik som det er for de fleste nordmenn, for min del i hovedsak svensker og skotter). Poenget mitt er at vi ikke kan si at vi har en felles norsk kultur som gjelder for hele landet, hele befolkningen fordi vi er såpass forskjellige både fra bygd til by, landsdel til landsdel, og fra individ til individ. Når det er sagt så er det noen kulturer som passer dårligere sammen enn andre, som f.eks at kulturer der islam er fremtredende passer ikke så godt inn i Europa hvor frihet for individet er viktigere. Det har jeg ingen problemer med å si, men det betyr ikke at jeg vil stemme på FRP av den grunn. Helt ærlig syns jeg det er litt rart at det enda ikke har blitt etablert et religiøst islamparti i Norge, slik vi har KRF og PDK. Kanskje det tyder på at de fleste muslimer finner andre partier å stemme på, (eller lar være å stemme) så kanskje de egentlig er "bedre integrert" enn våre "norske" religiøse som forsøker å presse kristendommen sin på oss. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden En ting virker sikkert: Listehaug er ikke den rette til å lede partiet. Tror framgangen skjer mer på tross av, enn pga Listehaug. Framstår mer og mer innkompetent i sin begrensede enkle, amatørmessige argumentasjon nå som ordskiftene med motparten og media intensiveres. Regelrett flaut på det verste, og jeg begynner å bli dritlei av å høre på dama for å si det som det er. Limi er klart bedre, og ville vært mer skikket som leder av partiet . 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden leticia skrev (16 minutter siden): Når det er sagt så er det noen kulturer som passer dårligere sammen enn andre, som f.eks at kulturer der islam er fremtredende passer ikke så godt inn i Europa hvor frihet for individet er viktigere. Det har jeg ingen problemer med å si, men det betyr ikke at jeg vil stemme på FRP av den grunn. Helt ærlig syns jeg det er litt rart at det enda ikke har blitt etablert et religiøst islamparti i Norge, slik vi har KRF og PDK. Kanskje det tyder på at de fleste muslimer finner andre partier å stemme på, (eller lar være å stemme) så kanskje de egentlig er "bedre integrert" enn våre "norske" religiøse som forsøker å presse kristendommen sin på oss. Det er et interessant poeng. Et slikt parti tvang seg frem i Sverige til slutt, mens her klarer SV/R/AP å kapre de muslimske stemmene ved å ha en islam-vennlig politikk/retorikk og palestina-vennlig politikk. AP prater veldig positivt om innvandring, men er i praksis langt strengere. Egentlig liker jeg AP sin tilnærming til innvandring der. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (31 minutter siden): Det er et interessant poeng. Et slikt parti tvang seg frem i Sverige til slutt, mens her klarer SV/R/AP å kapre de muslimske stemmene ved å ha en islam-vennlig politikk/retorikk og palestina-vennlig politikk. AP prater veldig positivt om innvandring, men er i praksis langt strengere. Egentlig liker jeg AP sin tilnærming til innvandring der. Jeg tenker det er greit å slenge inn litt statistikk for å belyse enda tydeligere det du sier her. Legg merke til at også FRP får stemmer fra innvandrere, men da i hovedsak fra innvandrere fra andre europeiske land. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ssb-innvandrere-stemmer-til-venstre/s/12-95-3424340685 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå