Gå til innhold

Stem Frp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 hours ago, Paxville said:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/skandale-pa-oslo-skole-15-maskerte-gutter-angrep-elev/o/5-95-2191328

Volden blir grovere og grovere, gjenger oppsøker skoler, det er kniver, pistoler, vold, trusler... Vi vet alle hvem som står bak dette.

Venstresiden har mer tro på kardemommeloven og koseprat, men når skal nok være nok?

Er sjeleglad ungen min ikke skal vokse opp i hølet Oslo, men tipper de som bor der og opplever dette kanskje tenker FrP kan være noe å stemme på ved neste valg?

Deler av Sverige er jo allerede midtøsten, pga innvandringspolitikken.

Typisk at folk som ikke bor i Oslo ikke aner noe om hvordan det er å bo i Oslo.

… eller Sverige for den del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (46 minutter siden):

De er helt vanlige mennesker. Ingen mennesker kan ansees som en trussel mot Norge basert opp hvor de kommer fra.

Riktig, det handler om forutsetninger og muligheter. 

Svensker, Polakker, Litauere og Ukrainere har utdanning, de har levd i ordnede samfunn og de kommer som oftest hit i forbindelse med arbeid. 

Flyktninger, har often lite relevant eller ingen utdanning, kommer fra forferdelige kår og skal plutselig omstille seg til et samfunn som er helt i andre enden av skalaen. 

Det som skjer med masseinnvandringen, er at det er en kombinasjon av de dårlige forutsetningene og antallet mennesker med de. Det fører til at man naturligvis søker til sine egne og man får store ansamlinger av folk med både dårlige forutsetninger og få muligheter. 

Jeg tror mange av de med dårlige forutsetninger derfor havner innenfor en eller flere av de 3 viktigste strukturelle faktorene som fører til kriminalitet; Økonomisk ulikhet, Utenforskap (utdanning, arbeidsledighet etc)  og dårlig oppvekstmiljø. 

Det blir meget platt å hevde at folk fra Somalia blir kriminelle fordi de er fra Somalia. 

Endret av Baranladion
  • Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Typisk at folk som ikke bor i Oslo ikke aner noe om hvordan det er å bo i Oslo.

… eller Sverige for den del.

Alle vet hvordan det har blitt i deler av Sverige pga innvandringspolitikken.

https://www.nrk.no/urix/lofven-snur_-kobler-hoy-innvandring-og-kriminalitet-1.15154324

https://www.dagbladet.no/nyheter/kriminelle-infiltrerer-politiet-og-samfunnet/81413575

At gærninger på ytre venstre ikke skjønner dette får så være.

Endret av Paxville
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (21 minutter siden):

Riktig, det handler om forutsetninger og muligheter. 

Svensker, Polakker, Litauere og Ukrainere har utdanning, de har levd i ordnede samfunn og de kommer som oftest hit i forbindelse med arbeid. 

Flyktninger, har often lite relevant eller ingen utdanning, kommer fra forferdelige kår og skal plutselig omstille seg til et samfunn som er helt i andre enden av skalaen. 

Det som skjer med masseinnvandringen, er at det er en kombinasjon av de dårlige forutsetningene og antallet mennesker med de. Det fører til at man naturligvis søker til sine egne og man får store ansamlinger av folk med både dårlige forutsetninger og få muligheter. 

Jeg tror mange av de med dårlige forutsetninger derfor havner innenfor en eller flere av de 3 viktigste strukturelle faktorene som fører til kriminalitet; Økonomisk ulikhet, Utenforskap (utdanning, arbeidsledighet etc)  og dårlig oppvekstmiljø. 

Det blir meget platt å hevde at folk fra Somalia blir kriminelle fordi de er fra Somalia. 

Jeg tror heller ikke at den "varme velkomsten" de får fra bl.a. Norges kommentarfelt-brigade er sunn for deres motivasjonsfaktor til å omstille seg i Norge.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror heller ikke at den "varme velkomsten" de får fra bl.a. Norges kommentarfelt-brigade er sunn for deres motivasjonsfaktor til å omstille seg i Norge.

Man skal jaggu lese mye dumt før øya faller ut.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg tror mange vil stemme FRP mye pga den dårlige jobben Støre-regjeringen har gjort. Jeg tror mange moderate velgere ikke ser noen andre løsninger når det nå egentlig bare står mellom tre partier. Du har arbeiderpartiet som har styrt den norske økonomien i dass med næringsfientlig politikk, også har du Høyre som er litt bedre, men på mange måter er AP bare med en ny farge. Dermed har man bare Frp igjen, et parti som jeg nok aldri trodde jeg i voksen alder kom til å stemme på men som jeg nå faktisk sterkt vurdere å stemme på fordi det er det eller stemme blankt (jeg stemte Høyre ved forrige stortingsvalg). 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (11 minutter siden):

Hvilke vedtak tenker du da på spesifikt?

Hva med store skatteøkninger som har medført kapitalflukt fra Norge og skepsis til investeringer? (bl.a. i havbruk og anleggsbransjen)
Strømprisen som ødelegger norske arbeidsplasser. (ingen "strømstøtte" til bedriftene heller)

De politisk valgte skyhøye drivstoffprisene som sammen med strømprisen fører til prissmitte på alle varer og tjenester - og følgelig tap av konkurranseevne. Politisk skapt prisstigning, inflasjon og renteøkning.

Støre og Vedum har stått for den svakeste og mest næringsfiendtlige regjeringen i historien, men har ingenting lært.
Det har enkelte av velgerne deres gjort, heldigvis - men langt fra alle..

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (9 minutter siden):

Hva med store skatteøkninger som har medført kapitalflukt fra Norge og skepsis til investeringer? (bl.a. i havbruk og anleggsbransjen)
Strømprisen som ødelegger norske arbeidsplasser. (ingen "strømstøtte" til bedriftene heller)

De politisk valgte skyhøye drivstoffprisene som sammen med strømprisen fører til prissmitte på alle varer og tjenester - og følgelig tap av konkurranseevne. Politisk skapt prisstigning, inflasjon og renteøkning.

Støre og Vedum har stått for den svakeste og mest næringsfiendtlige regjeringen i historien, men har ingenting lært.
Det har enkelte av velgerne deres gjort, heldigvis - men langt fra alle..

Og Høyre og FrP må øke selskapsskatten for å redusere formueskatten.

Strømprisen blir bedre med FrP?
Om de fikk viljen sin så ville overskuddet havnet på Cayman-øyene med private eiere.
Hva FrP sier går det jo bokstavelig talt ikke an å tro på.

Hvor lenge har inflasjonen pågått?
Hvordan var inflasjonen årene FrP var i regjering?
Å tro at FrP sin politikk virker om de får mer makt i regjering kommer til å skuffe. Det er det eneste som er sikkert i økonomiske spørsmål. Enkle løsninger for enkle sjeler, på spørsmål som ikke løses raskt fordi de er kompliserte.

Igjen. Hva konkret har de gjort som er næringsfiendtlig? Det er bare eiendomsskatt?
Og så, inflasjonen de har arvet fra både Solberg og Covid?

Da mangler vi bare renter, så er trifektaen av dårlige argumenter komplett.

---

Jeg forstår at det er en opplest og vedtatt sannhet, men hvem er det som leser opp denne påstanden alle antar er sann?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...