bzzlink Skrevet i går, 10:34 Del Skrevet i går, 10:34 Just now, Salvesen. said: Nei kommer ikke til å stemme noen som sender barn i retur til å leve i krig og elendighet. Aldri kommer jeg til å gjøre det. Det er greit, jeg skal gjøre det for deg. Noen må ta ansvar for å forsøke å lage en bærekraftig løsning. Heldigvis så er det et flertall av velgerne i Norge som ser det på den måten. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet i går, 10:48 Del Skrevet i går, 10:48 bzzlink skrev (13 minutter siden): Det er greit, jeg skal gjøre det for deg. Noen må ta ansvar for å forsøke å lage en bærekraftig løsning. Heldigvis så er det et flertall av velgerne i Norge som ser det på den måten. Altså, jeg har tenkt å stemme. Som jeg har nevnt tidligere er jeg usikker på hvem, men jeg er veldig sikker på hvem jeg ikke skal stemme på. Så nei, du skal ikke "stemme for meg". Tja, det er fortsatt usikkert om flertall av velgerene går for FRP men målingene kan antyde det. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet i går, 11:02 Del Skrevet i går, 11:02 Fikk nok et eksempel på a V ikke er så ulikt Frp i nyhetene i går. Det vil ha åpne butikker hver dag, uansett om det er søndager og helligdager. Husker ikke helt hva Frp mener der, men tror de heller mot det samme. Har aldri hatt behov for å handle på sånne dager selv, men ser at det kan være rasjonelt å gjøre det. Da slipper man kaoset i butikkene på dager før jul og påske sånn man ser nå. Folk er handler jo som de ikke er rektige på denne tiden. Må være stressende for de butikkansatte. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet i går, 11:04 Del Skrevet i går, 11:04 (endret) 17 minutes ago, Salvesen. said: Altså, jeg har tenkt å stemme. Som jeg har nevnt tidligere er jeg usikker på hvem, men jeg er veldig sikker på hvem jeg ikke skal stemme på. Så nei, du skal ikke "stemme for meg". Tja, det er fortsatt usikkert om flertall av velgerene går for FRP men målingene kan antyde det. Jeg er heller ikke enig med FrP i det meste. Har stemt de et par ganger før, og da kun på grunn av innvandringsspørsmålet. Så fort Høyre og Ap tar problemet på alvor, så vil FrP gå tilbake til sine vanlige 10-15% oppslutning, som er der de bør være. Man ser det i andre land også, når "styringspartiene" ikke tar noe på alvor, så stemmer folk mer ekstremt. Når styringspartiene tar tak i det som gjør at folk stemmer ekstremt, så faller oppslutningen til de ekstreme. Dette er styrken til demokrati som styringsform, selv om det kan gå ulidelig treigt, så blir "folket" hørt. Ap og Høyre her i Norge trenger fortsatt at FrP har høy oppslutning litt til, sånn at de endrer politikken sin til å bli mer ansvarlig. Det beste alternativet til Demokrati slik jeg ser det er Teknokrati, som er raksere, og mest sannsynlig skaper mer vekst, men ved å organisere land mer som man organiserer bedrifter, så mister man funksjonen med å høre på folket. Endret i går, 11:09 av bzzlink la til teknokrati funderinger 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet i går, 11:09 Del Skrevet i går, 11:09 bzzlink skrev (3 minutter siden): Jeg er heller ikke enig med FrP i det meste. Har stemt de et par ganger før, og da kun på grunn av innvandringsspørsmålet. Så fort Høyre og Ap tar problemet på alvor, så vil FrP gå tilbake til sine vanlige 10-15% oppslutning, som er der de bør være. Man ser det i andre land også, når "styringspartiene" ikke tar noe på alvor, så stemmer folk mer ekstremt. Når styringspartiene tar tak i det som gjør at folk stemmer ekstremt, så faller oppslutningen til de ekstreme. Dette er styrken til demokrati som styringsform, selv om det kan gå ulidelig treigt, så blir "folket" hørt. Ap og Høyre her i Norge trenger fortsatt at FrP har høy oppslutning litt til, sånn at de endrer politikken sin til å bli mer ansvarlig. Ja jeg er ikke i mot endringer i innvandring jeg. Men FRP blir for ekstremt for meg, slik jeg har forstått deres partiprogram skal de bare nekte all og sende de i retur. Det blir for heftig for meg og jeg kan verken støtte slikt med stemme eller skattekroner om vi kommer til det skrittet. Men som vanlig tror jeg bare de yapper og i realiteten blir det små men kanskje bra endringer i innvandringen, vs det de faktisk snakker om. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet i går, 11:12 Del Skrevet i går, 11:12 Delvis skrev (6 minutter siden): Fikk nok et eksempel på a V ikke er så ulikt Frp i nyhetene i går. Det vil ha åpne butikker hver dag, uansett om det er søndager og helligdager. Husker ikke helt hva Frp mener der, men tror de heller mot det samme. Har aldri hatt behov for å handle på sånne dager selv, men ser at det kan være rasjonelt å gjøre det. Da slipper man kaoset i butikkene på dager før jul og påske sånn man ser nå. Folk er handler jo som de ikke er rektige på denne tiden. Må være stressende for de butikkansatte. Det taler jo litt i mot det du sier siden vi faktisk har søndagsåpne butikker før jul 😛 Jeg har aldri forstått behovet med søndags åpent. Tja, de eneste gangene jeg har kjent på det er når jeg har lyst på pils/vin. Si en fin sommerdag eller noe slikt. Men da kjøper jeg bare lettøl i en søndagsåpen butikk. Så jeg tenker dagens løsning dekker mer en godt nok behovet og en burde kanskje fjernet det også. Bakteppet er arbeiderene. Ja klart noen ønsker å jobbe søndag(les studenter feks), men det er en mange folk som ikke ønsker det som kommer til å inngå i rotasjonen. Generelt sett er jeg for hviledager, og føler nivået vi har i Norge er ok+. Ønsker ikke reduksjon, heller en økning i hvile. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet i går, 11:15 Del Skrevet i går, 11:15 bzzlink skrev (2 minutter siden): Så fort Høyre og Ap tar problemet på alvor, så vil FrP gå tilbake til sine vanlige 10-15% oppslutning, som er der de bør være. Det der har vi sett mye oppigjennom, spesielt fra AP. Hørte et eksempel forleden, der AP nå plutselig har funnet ut at de vil redusere på formueskatten. AP er jo desperate nå da, så vi vil nok se flere eksempler på sånt ettersom valget nærmer seg. Men så er det hva man skal tro på da. Tenker det, at det beste er å tro på de som opprinnelig har forslagene som del av sine kjernesaker. De som kommer "diltende etter" på akkord med egen politikk, utelukkende for å demme opp( slik AP så ofte har gjort) ville jeg ikke satt mye lit til. Igjen: ikke la dere lure. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet i går, 11:37 Del Skrevet i går, 11:37 (endret) 22 minutes ago, Delvis said: Det der har vi sett mye oppigjennom, spesielt fra AP. Hørte et eksempel forleden, der AP nå plutselig har funnet ut at de vil redusere på formueskatten. AP er jo desperate nå da, så vi vil nok se flere eksempler på sånt ettersom valget nærmer seg. Men så er det hva man skal tro på da. Tenker det, at det beste er å tro på de som opprinnelig har forslagene som del av sine kjernesaker. De som kommer "diltende etter" på akkord med egen politikk, utelukkende for å demme opp( slik AP så ofte har gjort) ville jeg ikke satt mye lit til. Igjen: ikke la dere lure. Helt enig med deg. Men ideelt sett, så skulle Høyre vært mye større enn FrP i mine øyne. Men sånn situasjonen er nå: Stem FrP! Endret i går, 11:37 av bzzlink 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet i går, 11:50 Del Skrevet i går, 11:50 Løsningen er ikke russer-vennlige parti. FrP er heldigvis pro-Ukraina. Venstresiden har gått for langt + russisk og kinesisk innblanding med bots, TikTok m.m pusher folk så langt til høyresiden at man ender med parti som vil begrense våpenstøtte til Ukraina og dermed la Putin vinne krigen. Veldig skummelt 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet i går, 11:59 Del Skrevet i går, 11:59 4 minutes ago, DukeNukem3d said: Løsningen er ikke russer-vennlige parti. FrP er heldigvis pro-Ukraina. Venstresiden har gått for langt + russisk og kinesisk innblanding med bots, TikTok m.m pusher folk så langt til høyresiden at man ender med parti som vil begrense våpenstøtte til Ukraina og dermed la Putin vinne krigen. Veldig skummelt Ja er enig at det er skummelt. Høyre og AP ( i likhet med de store partiene i resten av europa) har vært uansvarlige i klima-miljø/energi og innvandrlngspolitikk. Nå er motreaksjonen her, og den drar med seg masse grums som vi ikke vil ha. Men de har fortsatt ikke fått nok medisin. Stem FrP. Sylvi som statsminister i et parti som har høyre som støtte, og har 30% av velgerne i ryggen er det som trengs for at det blir ryddet opp i Høyre og AP. Stem FrP 2 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet i går, 12:58 Del Skrevet i går, 12:58 leticia skrev (2 timer siden): Jeg tenker det også kan være på sin plass å minne på at den største innvandrergruppa er folk fra Polen, fulgt av folk fra Litauen. Men det er vel helst innvandrere fra ikke - vestlige land som FRP er opptatt av å stenge grensene for??? bzzlink skrev (2 timer siden): Folk fra Polen og Litauen er ikke et problem for samfunnet vårt. Folk fra Syria, Palestina og Afghanistan er et problem. Etnisk og kulturell profilering bærer mye stigma. Det har skjedd uhorvelige menneskerettighetsbrudd opp igjennom historien i de fleste land i hele verden basert i slik profilering. (Norge avskaffet ikke steriliseringsloven før i 1977(!) Jeg tror også flere føler mer kulturell tilhørighet med denne folkegruppen fra Nord-Øst Europa enn fra andre folkegrupper som fra Midtøsten og Afrika. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden bzzlink skrev (4 timer siden): Men vi kan heller ikke bare late som om alle er like og har like forutsetninger. Vi må ha verktøy for å finne frem til menneskene i risikosonen, og de som faktisk skader samfunnet vårt. Nei, det skjønner jeg. FRP f.eks tiltrekker seg større andel enn de andre partiene av velgere blant trygdede, folk med lav utdanning og folk med lav inntekt. Hvorfor er det slik at folk med litt dårligere forutsetninger enn gjennomsnittet av samfunnet i større grad tiltrekkes av det partiet? Hvem stemmer på Fremskrittspartiet? - Institutt for samfunnsforskning Hva er det som får folk med dårligere forutsetninger til å stemme FRP selv om de har en politikk som går ut over en selv? Er det bare kunnskapsløshet, eller finnes det andre saker som er viktigere for dem enn egen økonomi? Fleste trygdede stemmer Frp | FriFagbevegelse Jeg skjønner jo hvor du vil hen da. Og jeg er enig i at vi har feilet innvandringspolitisk og at det er tid for å stoppe og tenke hvilken vei vi vil gå fremover, hvilke grep vi skal ta. Vi må ikke ukritisk ta imot altfor mange, og de som kommer må integreres på en god måte. Det har vi ikke fått til på en bra nok måte. Kanskje FRP har løsningen på dette, kanskje de ikke har det. Kan vi se oss litt tilbake og tenke på da FRP selv satt i regjering? Kom det færre ikke - vestlige innvandrere til Norge da, like mange eller flere? Jeg syns forøvrig at Danmark er et land vi bør se til når det gjelder håndteringen av innvandring. bzzlink skrev (5 timer siden): Første steg er å ikke ta inn flere folk som er risikosonen for å være samfunnsskadelige, enn vi kan håndtere Enig, vi har da mer enn nok med å håndtere ekstremister blant våre egne. Terrorangrepet 22. juli Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden leticia skrev (11 minutter siden): Enig, vi har da mer enn nok med å håndtere ekstremister blant våre egne. Terrorangrepet 22. juli Den største terrortrusselen mot Europa og mot Norge er islamistisk terror. Altså et importert problem. 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden leticia skrev (12 minutter siden): Jeg syns forøvrig at Danmark er et land vi bør se til når det gjelder håndteringen av innvandring. Helt enig! Men de er vel enda strengere enn FRP? 4 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Salvesen. skrev (6 timer siden): Nei kommer ikke til å stemme noen som sender barn i retur til å leve i krig og elendighet. Aldri kommer jeg til å gjøre det. I det nye statsbudsjettet for 2024, derimot, foreslår regjeringen å kutte inntaket av kvoteflyktninger i to. Det vil si at Norge vil gå fra å motta 2 000 mennesker som sårt trenger et trygt sted å bo i året, til halvparten. Ifølge regjeringen er kostnadsbesparelser årsaken. — En reduksjon av kvoten på 1 000 plasser frigjør om lag 164,7 millioner kroner i 2024, og samlet omtrent 3 milliarder kroner i perioden 2025-2028, står det på regjeringens sider. Da kan du hoppe over dagens regjering også hvis dette har blitt realitet? 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden DukeNukem3d skrev (37 minutter siden): Helt enig! Men de er vel enda strengere enn FRP? Ja. Men nå er det engang slik at FRP i opposisjon og FRP i regjering er vidt forskjellige. Jeg syns ikke de har noen troverdighet rett og slett. https://www.ta.no/i-de-seks-arene-frp-har-vart-i-regjering-er-det-blitt-omlag-200-000-flere-med-innvandrerbakgrunn-i-norge/f/5-50-777780 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Jarmo skrev (4 minutter siden): I det nye statsbudsjettet for 2024, derimot, foreslår regjeringen å kutte inntaket av kvoteflyktninger i to. Det vil si at Norge vil gå fra å motta 2 000 mennesker som sårt trenger et trygt sted å bo i året, til halvparten. Ifølge regjeringen er kostnadsbesparelser årsaken. — En reduksjon av kvoten på 1 000 plasser frigjør om lag 164,7 millioner kroner i 2024, og samlet omtrent 3 milliarder kroner i perioden 2025-2028, står det på regjeringens sider. Da kan du hoppe over dagens regjering også hvis dette har blitt realitet? Nei det er ikke det samme som å nekte alle som kommer. Langt i fra. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 1 hour ago, leticia said: Nei, det skjønner jeg. FRP f.eks tiltrekker seg større andel enn de andre partiene av velgere blant trygdede, folk med lav utdanning og folk med lav inntekt. Hvorfor er det slik at folk med litt dårligere forutsetninger enn gjennomsnittet av samfunnet i større grad tiltrekkes av det partiet? Fordi det er de med lav utdanning og lav inntekt innvandringen går ut over først. De med høy utdanning og høy inntekt kan betale for å holde problemene på avstand (les: bo andre steder). Videre så har ikke innvandringen påvirket lønnsnivået til de med høy utdanning og høy inntekt. Men det har ført til høyere konkurranse og lavere lønnsvekst i yrkene som lav utdannede konkurrerer om. Så det har gått rett på livskvaliteten deres. 3 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden leticia skrev (17 minutter siden): Ja. Men nå er det engang slik at FRP i opposisjon og FRP i regjering er vidt forskjellige. Jeg syns ikke de har noen troverdighet rett og slett. https://www.ta.no/i-de-seks-arene-frp-har-vart-i-regjering-er-det-blitt-omlag-200-000-flere-med-innvandrerbakgrunn-i-norge/f/5-50-777780 Det ville nok vært større forandringer hvis FrP hadde hatt regjeringen alene og flertallet. Regjeringen med Høyre + FrP fikk mye mer gjennomslag for FrP sin innvandringspolitikk og annen politikk enn den andre perioden når de ble tvungen til å danne regjering sammen Venstre og KrF. 4 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden bzzlink skrev (På 16.12.2024 den 4:34 PM): Synes FrP er de som har mest konsekvent politikk jeg. Konsekvent sier du. Er det et politisk parti som stikker kjepper i hjulene for god integrering er det nettopp Frp. At folk er i ekstase over en politiker som dro frem et falskt brev for å vinne stemmer er hykleri og ondt. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå