Gå til innhold

Stem Frp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wampster skrev (5 minutter siden):

Hvem er det som underbetaler folk på det groveste? Har vi ikke minstelønn satser i Norge? 
Er det noen som betaler ulovlig lite så er det vel bare å rapportere?
edit: Er  det noen som "underbetaler folk på det groveste" står man fritt til å si opp/finne noen som ikke gjør det?

Nei vi har få minstelønn satser i Norge og de i barnehagen har ikke. 

Har ikke sagt noen betaler ulovlig lite jeg, for igjen vi har ikke minstelønn for disse...

Altså, dette er min mening. Jeg skjønner at du tar deg veldig nær av det. Og det skal du få lov til, men nå begynner det å bli veldig masete og ødelegger tråden veldig. Er faktisk helt utenfor det den ble laget for.

Sol sagt, om du ønsker å snakke om personlige ting ang meg så er det bare å sende meg en melding å kjøre på.

Men la nå dette ligge å la tråden komme tilbake til det den handlet om?

Blir nok ett nytt feilet forslag men jeg prøver nå.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (1 minutt siden):

Ikke lett å "diskutere" med folk som har så tykke ideologiske briller at de blir fakta-resistente.

Som sagt, om dere ønsker slike personlige diskusjoner så anbefaler jeg å sende PM. Så kan vi diskutere det der, la nå tråden handle om sak... Så kan vi diskutere person utenfor. 

Ser frem til å høre fra dere, helst med personlig oppmøte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Nei vi har få minstelønn satser i Norge og de i barnehagen har ikke. 

Har ikke sagt noen betaler ulovlig lite jeg, for igjen vi har ikke minstelønn for disse...

Altså, dette er min mening. Jeg skjønner at du tar deg veldig nær av det. Og det skal du få lov til, men nå begynner det å bli veldig masete og ødelegger tråden veldig. Er faktisk helt utenfor det den ble laget for.

Sol sagt, om du ønsker å snakke om personlige ting ang meg så er det bare å sende meg en melding å kjøre på.

Jeg tar meg ikke nær av det, slutt med sånne flåsete kommentarer. Du som hele tiden begynner å sutre om folk er et gram personlige (selv i posten hvor du sier at man ikke skal snakke person) Voks opp og slutt med sutringa hele tiden. 

"Jobber du som ufaglært assistent i en privat barnehage, er minstelønna på 367 200 kroner."

Hvis poenget er at ikke-utdannede folk som jobber i barnehage-sektoren (som du ofte drar frem) har dårlig lønn så er ikke det så rart? Ingen utdanning -> lav(ere) lønn. Selv om jeg ikke synes en minstelønn på 367.000 kan karakteriseres som lav når en ikke har utdanning

Ja, det blir nok et nytt feilet forslag av deg som mener at folk ikke skal gå på person, men som selv gjør det i annenhvert innlegg og sutrer om det likevel. Oh LORD 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Salvesen. said:

Som sagt, om dere ønsker slike personlige diskusjoner så anbefaler jeg å sende PM. Så kan vi diskutere det der, la nå tråden handle om sak... Så kan vi diskutere person utenfor. 

Ja, og når det kommer til saken barnehageansattes lønn så er det en gang slik at private og offentlige stort sett betaler det samme. At lønnen er dårlig for en sånn jobb skal jeg være enig i. Men det er altså ikke noe som er unikt for private, og derfor blir det rart å  "hate" bare de.

Og her er det dokumentert:

https://www.faktisk.no/faktasjekk/over-95-prosent-av-ansatte-i-private-barnehager-har-tariffavtale/119376

Hva det har med å stemme Frp eller ikke har jeg helt mistet tråden på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner at du tar deg veldig nær av det. Og det skal du få lov til, men nå begynner det å bli veldig masete og ødelegger tråden veldig. Er faktisk helt utenfor det den ble laget for.

Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Hykler? Dette er 2 minutter mellom postene dine... JESUS FUCKING CHRIST

• Liker 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (1 minutt siden):

Ja, og når det kommer til saken barnehageansattes lønn så er det en gang slik at private og offentlige stort sett betaler det samme. At lønnen er dårlig for en sånn jobb skal jeg være enig i. Men det er altså ikke noe som er unikt for private, og derfor blir det rart å  "hate" bare de.

Og her er det dokumentert:

https://www.faktisk.no/faktasjekk/over-95-prosent-av-ansatte-i-private-barnehager-har-tariffavtale/119376

Hva det har med å stemme Frp eller ikke har jeg helt mistet tråden på.

Det hele bunner i de ekstreme utbyttene eierene tar, jeg synes det er forferdelig når en lønner sine ansatte så lavt. Samt at utbyttene går utover barna. 

Men dette har jeg sagt 57399285849 ganger nå. Men det går ikke inn at dette bare er min mening.

Og ja, helt enig tråden har mistet helt retning ift hva den handlet om og jeg har påpekt det mange ganger nå.

Tenker vi kan droppe dette nå og la tråden leve videre ift hva den handlet om?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar meg ikke nær av det, slutt med sånne flåsete kommentarer. Du som hele tiden begynner å sutre om folk er et gram personlige (selv i posten hvor du sier at man ikke skal snakke person) Voks opp og slutt med sutringa hele tiden. 

"Jobber du som ufaglært assistent i en privat barnehage, er minstelønna på 367 200 kroner."

Hvis poenget er at ikke-utdannede folk som jobber i barnehage-sektoren (som du ofte drar frem) har dårlig lønn så er ikke det så rart? Ingen utdanning -> lav(ere) lønn. Selv om jeg ikke synes en minstelønn på 367.000 kan karakteriseres som lav når en ikke har utdanning

Ja, det blir nok et nytt feilet forslag av deg som mener at folk ikke skal gå på person, men som selv gjør det i annenhvert innlegg og sutrer om det likevel. Oh LORD 

Nei barnehage assistenter har ikke minstelønn. Men noen er en del av en tariffavtale og da kan en ha minstelønn ift denne avtalen.

Men de har altså ikke allmengjort minstelønn. Ett ord du bør lære deg. Allmengjort altså. For vi har ikke minstelønn i Norge, men en har allmengjorte avtaler.

Igjen, tenker det er nok nå og dere er velkomne til å fortsette i ett annet fora som sagt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

Tenker vi kan droppe dette nå og la tråden leve videre ift hva den handlet om?

Enig. Etter hva jeg forstår er i alle fall ikke Frp partiet å stemme på om man ønsker at noe vedrørende hvordan barnehager driftes skal endres drastisk. Om de ikke har noen onde planer jeg ikke har fått med meg da 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den handlet om folk som muligens vurderer å flytte utenlands om FrP vinner/får flertall.
La oss håpe begge ting skjer (at FrP får flertall og at de som derfor har vurdert å flytte).

Nei barnehage assistenter har ikke minstelønn. Men noen er en del av en tariffavtale og da kan en ha minstelønn ift denne avtalen.

Men de har altså ikke allmengjort minstelønn. Ett ord du bør lære deg. Allmengjort altså. For vi har ikke minstelønn i Norge, men en har allmengjorte avtaler.

Igjen, tenker det er nok nå og dere er velkomne til å fortsette i ett annet fora som sagt. 

https://www.usn.no/hub/pedagogikk/dette-tjener-en-barnehagelaerer#:~:text=Utdanningsforbundets lønnskalkulator viser ikke minstelønn,du har bachelorgrad som barnehagelærer.

NEIVEL ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (7 minutter siden):

Hykler? Dette er 2 minutter mellom postene dine... JESUS FUCKING CHRIST

Når kalte jeg deg ett skjellsord? Kan telle nesten tosifret fra deg... 

Igjen, bare send det på melding eller kom her å få det ut. Skal be deg inn på kaffe.

Kan vi la tråden komme tilbake til frp? Er det virkelig noe usagt?

Lenke til kommentar
wampster skrev (1 minutt siden):

Ja, den handlet om folk som muligens vurderer å flytte utenlands om FrP vinner/får flertall.
La oss håpe begge ting skjer (at FrP får flertall og at de som derfor har vurdert å flytte).

https://www.usn.no/hub/pedagogikk/dette-tjener-en-barnehagelaerer#:~:text=Utdanningsforbundets lønnskalkulator viser ikke minstelønn,du har bachelorgrad som barnehagelærer.

NEIVEL ?

Igjen, anbefaler at du leser denne og lærer deg om hva allmengjort betyr.

https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/lonn/minstelonn/

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Igjen, anbefaler at du leser denne og lærer deg om hva allmengjort betyr.

https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/lonn/minstelonn/

Igjen anbefaler deg at du leser denne og lærer deg om hva det betyr

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Når kalte jeg deg ett skjellsord? Kan telle nesten tosifret fra deg... 

Igjen, bare send det på melding eller kom her å få det ut. Skal be deg inn på kaffe.

Kan vi la tråden komme tilbake til frp? Er det virkelig noe usagt?

Når har jeg kalt deg et skjellsord?
Edit: Og kan du for guds skyld slutte med "kan vi la tråden ditt eller datt". Dette er et diskusjonsforum. 
Edit 2: Og kan du være så snill å slutte å oppfordre folk til å ta "ting på privaten" Dette er et forum. Har du lyst på noe privat snakk med noen "face to face"

Endret av wampster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (Akkurat nå):

Altså om du ikke ønsker å lære om minstelønn i Norge så kan jeg ikke hjelpe deg særlig. 

Jeg prøver en gang til i håp om at det kan hjelpe deg. Og igjen, dette er sitat i fra arbeidstilsynet:

Sitat

I Norge er det ikke minstelønn for ansatte i andre bransjer enn de ni som er listet opp ovenfor.

Barnehage er som sagt ikke allmengjort så det gjelder for assistenter, lærere, ledere osv.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (3 minutter siden):

Når har jeg kalt deg et skjellsord?
Edit: Og kan du for guds skyld slutte med "kan vi la tråden ditt eller datt". Dette er et diskusjonsforum. 

Ca 11 minutter siden, og om du hadde lest reglene til dette diskusjon forumet så hadde du forstått at en skal diskutere sak og ikke folk/brukere. Altså droppe å kalle folk for hyklere som ett eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ca 11 minutter siden, og om du hadde lest reglene til dette diskusjon forumet så hadde du forstått at en skal diskutere sak og ikke folk/brukere. Altså droppe å kalle folk for hyklere som ett eksempel.

Du mener altså at ordet hykler er et skjellsord?
edit: Ikke ta det her, ta det på privaten... som du pleier å si

Endret av wampster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (1 minutt siden):

Du mener altså at ordet hykler er et skjellsord?
edit: Ikke ta det her, ta det på privaten... som du pleier å si

Ja det tenker jeg at det er. 

Som snø beskriver det:

Sitat

en falsk og skinnhellig person. 

Men jeg gidder ikke slenge meg på forsøket ditt med å komme tilbake med ett skjellsord om deg også har vi det gående. Igjen, på grunn av regelverket som tilsier at en skal diskutere sak og ikke person. 

Som jeg nå svarer deg om saken og ikke om deg. Altså at jeg anser det som ett personlig rettet skjellsord og unødig og ikke innenfor regelverket til dette forumet.

Du burde heller skrevet ting som:

Jeg mener at folk som gjør slik og sier slik er hyklere! På grunn av sånn og slik.

Feks. Bare ett lite tips.

Og som jeg også har sagt tidligere, jeg er ikke feilfri og lar meg ofte dras med i disse tingene selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det tenker jeg at det er. 

Som snø beskriver det:

Men jeg gidder ikke slenge meg på forsøket ditt med å komme tilbake med ett skjellsord om deg også har vi det gående. Igjen, på grunn av regelverket som tilsier at en skal diskutere sak og ikke person. 

Som jeg nå svarer deg om saken og ikke om deg. Altså at jeg anser det som ett personlig rettet skjellsord og unødig og ikke innenfor regelverket til dette forumet.

Du burde heller skrevet ting som:

Jeg mener at folk som gjør slik og sier slik er hyklere! På grunn av sånn og slik.

Feks. Bare ett lite tips.

Og som jeg også har sagt tidligere, jeg er ikke feilfri og lar meg ofte dras med i disse tingene selv.

Javel, da kan jeg beroe deg med at jeg definitivt ikke brukte det som et skjellsord, men at jeg faktisk mener du er en hykler basert på det du selv sier at du gjør og meningene du har. Om du velger å oppfatte det som et skjellsord er det lite jeg kan gjøre noe med.

Fint om vi, som du selv sier, kan ta resten på privaten (skyt meg en DM). 
Takk hei

• Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, da kan jeg beroe deg med at jeg definitivt ikke brukte det som et skjellsord, men at jeg faktisk mener du er en hykler basert på det du selv sier at du gjør og meningene du har. Om du velger å oppfatte det som et skjellsord er det lite jeg kan gjøre noe med.

Fint om vi, som du selv sier, kan ta resten på privaten (skyt meg en DM). 
Takk hei

Har ikke noe behov for å gi deg personlige tilbakemeldinger jeg, som du åpenbart har. Men du har jo nettopp gjort det i ett innlegg igjen selv om oppfordret til å ta det på en annen arena. 

Men enig i at en bør la dette ligge nå ja. Det er vell lite som ikke er sagt tenker jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...