sveibuen Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober shockorshot skrev (4 minutter siden): Sorry, jeg foretrekker the scenic route. Mye koseligere og vakkert, og så slipper man populister langs veibanen. Så du vil fortsette med tåkefyrsten som øker skattene og avgiftene? Samt strømprisene og renta skyter til værs? Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Just now, sveibuen said: Så du vil fortsette med tåkefyrsten som øker skattene og avgiftene? Samt strømprisene og renta skyter til værs? Nei, stemmer ikke tåkefyrsten heller. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober shockorshot skrev (22 minutter siden): Nei, stemmer ikke tåkefyrsten heller. Bare 2 partier igjen då! Tipper SP eller Høyre då For er vel ingen her inne på forumet som stemmer på den psykisk syke sekten MDG vel? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 46 minutes ago, Snikpellik said: Skjønner ikke hvorfor du tror noen skulle mene at dette er rasistisk. Dette er jo ting staten gjør og har gjort i mange tiår og er sentralt i integreringsarbeidet som gjøres. Paradoksalt nok for denne trådens tema er Frp det partiet på Stortinget som ønsker å legge minst ressurser i dette viktige integreringsarbeidet. FrP er vel det av de store partiene som tjener absolutt mest stemmer på dårlig integrering og problemer relatert til innvandring, og samtidig det partiet som ønsker å bruke minst ressurser på å løse problemene med innvandring (og da miste velgerne).. ser ikke paradokset egentlig 3 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 2 hours ago, bzzlink said: Hva med å argumentere at dersom vi tar inn veldig mange med uønskede holdninger, så vil holdningene til f.eks kvinner og homofile i samfunnet som helhet endres? Hva med å argumentere at å bruke historiske data på holdningen og integrerbarheten av mennesker fra land og regioner de siste 30 år, for å bruke dette til å generalisere hvor mange vi bør ta inn fra gitte land og regioner? Er det rasistisk? Jeg spør her, fordi dette kan bevege seg over i en gråsone om forutinntatthet, men dersom man bruker data, selvopplevd eller fra sammenlignbare land på utfordringene en gitt mengde mennesker fra gitte land har lagt på samfunnet. Er det rasistisk? Hva med å kreve assimilering istedenfor integrering? Er det rasistisk? Med det mener jeg å kreve at mennesker vi gir beskyttelse skal lære språket, følge samfunnets lover og regler, skrevne og uskrevne. Med uskrevne mener jeg f.eks. å håndhilse på rektoren på skolen, gå til den legen man får etc. Er det rasistisk? Det er en del afrikanere som har et svært negative syn på homofile. Dersom du tar opp den problemstillingen og leter/debatterer for løsninger på hvordan afrikanske innvandrere skal få et mer inkluderende forhold til homofile, så er det ikke rasistisk Dersom du rar opp den problemstillingen og løsningen er ingen fra Afrika skal få slippe inn, så er det rasistisk. Rasismen ligger i hva hovedmålet er. Leter man etter data/problemer/statistikk for å holde enkelte raser/religioner ute, så er det rasistisk Leter man etter data/problemer/statistikk for å bedre integreringen av enkelte raser/religioner, så er det ikke rasistisk. Dersom du argumenterer for at alle med innvandrer bakgrunn som blir tatt for noe som helst kriminalitet skal sendes rett ut, samtidig som arveprinsen i partiet ditt har/har hatt alle ti fingrene godt plantet inn i narkotikakriminalitet, så er det rasistisk. Det er ekstremt farlig dersom en innvandrer gjøre det, men bare uskyldig ungdomsopprør dersom en erke nordmann gjør det. Da lyser det veldig igjennom at man er ute etter å ta mann og ikke ball.. 4 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) 51 minutes ago, sveibuen said: Bare 2 partier igjen då! Tipper SP eller Høyre då For er vel ingen her inne på forumet som stemmer på den psykisk syke sekten MDG vel? Stemmer ikke på SP (fysj, verste partiet av populister på tinget som tar null hensyn til forskning eller økonomisk vekst), høyre eller mdg. Endret 2. oktober av shockorshot 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 1 hour ago, WiiBoy said: Dersom du rar opp den problemstillingen og løsningen er ingen fra Afrika skal få slippe inn, så er det rasistisk. Hva om man gjør en screening på folks holdninger da, før ankomst Norge og ikke slipper inn de som har feil holdninger? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 4 minutes ago, bzzlink said: Hva om man gjør en screening på folks holdninger da, før ankomst Norge og ikke slipper inn de som har feil holdninger? Hvorfor er det ok at en erke nodrmann er mot homofile, men ikke en "ny" innvandrer? Hvorfor er det ok at en tredje generasjons innvandrer er mot homofile, men ikke en "ny" innvandrer? Hvorfor er det ok at en andre generasjons innvandrer er mot homofile, men ikke en "ny" innvandrer? Hvorfor er det ok at en innvandrer blir i mot homofile, men ikke en "ny" innvandrer? ++ Samfunnets holdninger til homofile må løses i samfunnet. Forskjellige grupperinger trenger sikkert forskjellige tiltak, men de homofile får det ikke noe bedre av at enkeltindivider på et spesifikt tidspunkt var pro homofile. Det er i dag en screening på hvem du er, hvorfor du kommer og om du er en fare for nasjonen. Det er dog overordnede ting, og ikke politikk og religion. Det er dessuten "helt i orden" å hate homofile, så lenge du ikke lar det gå utover de homofile. Jeg synes to menn som har sex er ekkelt og jeg kjønnsdiskriminerer helt vilt når det kommer til valg av seksualpartnere. Jeg prøver dog ikke å nekte andre å ha et annet forhold til homofili og respekterer fullt og helt at noen digger kuk og pung. Jeg bor til og med sammen med ei som liker den slags.. 3 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) sveibuen skrev (2 timer siden): Eneste partiet som kanskje kan få landet vårt på rett vei igjen er Frp! Stem rett ved neste valg! Her kom det faktisk en autentisk "Stem FrP!". Virker litt som velgerne deres er litt mer supporter-aktige enn velgerne til andre partier. Det er vel litt som MAGA-bevegelsen på norsk. "Making Norway Great Again - med FrP". Endret 2. oktober av Folkflesk 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Maskinfører skrev (18 timer siden): Den kristendommen jeg kjenner til er veldig moderat den kristne faren eksploderer ikke når sønnen kommer hjem med en muslimsk jente (veninne) eller at kona må ha på skaut når de er ute og kjøre 😀 Men han eksploderer helt sikkert dersom sønnen eller datter kommer hjem med feks mann og dame, les homofilt forhold. 😅 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 2 hours ago, sveibuen said: Så du vil fortsette med tåkefyrsten som øker skattene og avgiftene? Samt strømprisene og renta skyter til værs? Du tror noe som helst valg kommer til å endre på økte skatter og avgifter? Strømpriser? Renter? 2 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) 5 hours ago, sveibuen said: Så du vil fortsette med tåkefyrsten som øker skattene og avgiftene? Samt strømprisene og renta skyter til værs? Skattene har gått nedover eller vært uendret for de aller fleste som tjener under ca 1 mill-1,5mill. Offentlig utgifter i endel kommuner har økt, men det handler i all hovedsak om lokalpolitikk. Renta og strømprisene har lite med den norske regjeringen å gjøre(annet enn størrelsen på strømstøtten). Grunnrenteskatten på oppdrett er jeg sterk tilhenger av. Den bransjen trenger sterkt regulering. Det er lite sannsynlig at en ny regjering kommer til å gjøre det noe bedre medmindre man tror at Erna kan få slutt på krigen i Ukraina ved å bli valgt. Endret 2. oktober av Reg2000 6 Lenke til kommentar
rozon Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) 2 hours ago, WiiBoy said: Det er i dag en screening på hvem du er, hvorfor du kommer og om du er en fare for nasjonen. Det er dog overordnede ting, og ikke politikk og religion. Det er dessuten "helt i orden" å hate homofile, så lenge du ikke lar det gå utover de homofile. Men det viktigste argumentet blir ikke sjekket; er det bruk for deg i landet? Å ta opp borgere på måfå er jo nasjonal selvskading. Å bli en landsborger er ikke som å melde seg inn i en bokklubb. Dog kan det være mildere krav for norsk statsborgerskap enn for å få båtplass i en båtforening. Endret 2. oktober av rozon 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) Snikpellik skrev (8 timer siden): Vis meg gjerne hvor i Abid Rajas nylige uttalelser han motstrider min dokumenterte påstand over. Gjør det så enkelt som overhodet mulig: Raja sier vi har ventet i 50 år på at Islam/Muslimer i Europa og "det har fortsatt ikke gått seg til". Du sier "De fleste muslimer i Norge er moderate og veldig sekulariserte, akkurat som kristne." Vel, hvis det hadde vært tilfelle så hadde det jo "gått seg til". https://www.nrk.no/ytring/samtiden-loper-fra-islam-1.17059103 Han nevner hvordan kristne tilpasser seg vår levetid bedre enn muslimer her (f.eks) Endret 2. oktober av DukeNukem3d 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober DukeNukem3d skrev (19 minutter siden): Gjør det så enkelt som overhodet mulig: Raja sier vi har ventet i 50 år på at Islam/Muslimer i Europa og "det har fortsatt ikke gått seg til". Du sier "De fleste muslimer i Norge er moderate og veldig sekulariserte, akkurat som kristne." Vel, hvis det hadde vært tilfelle så hadde det jo "gått seg til". https://www.nrk.no/ytring/samtiden-loper-fra-islam-1.17059103 Han nevner hvordan kristne tilpasser seg vår levetid bedre enn muslimer her (f.eks) Så du prøver å argumentere mot noe helt annet enn det jeg skrev, basert på en mening noen andre har om noe annet. Den er god 🤷♂️ 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) Snikpellik skrev (3 minutter siden): Så du prøver å argumentere mot noe helt annet enn det jeg skrev, basert på en mening noen andre har om noe annet. Den er god 🤷♂️ Jeg siterte deg ordrett. Det eneste jeg ikke tok med var at du hadde lagt til et "Tull." foran setningen jeg svarte på.. Så jeg tror jeg må ha vært ganske fair her🙃 Endret 2. oktober av DukeNukem3d 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Jeg siterte deg ordrett. Det eneste jeg ikke tok med var at du hadde lagt til et "Tull." foran setningen jeg svarte på.. Så jeg tror jeg må ha vært ganske fair her🙃 Du siterte meg ordrett ja, men min påstand er en ren faktapåstand hvor jeg også la med flere kilder. Kronikken til Abid Raja er god den, og jeg er 100% enig med han. Men... hvis du skal svare meg og motbevise eller kritisere en påstand er det litt rart å komme linkende med en kronikk fra Abid Raja som ikke en gang utfordrer den samme påstanden eller noen av faktaene. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Snikpellik skrev (11 minutter siden): Du siterte meg ordrett ja, men min påstand er en ren faktapåstand hvor jeg også la med flere kilder. Kronikken til Abid Raja er god den, og jeg er 100% enig med han. Men... hvis du skal svare meg og motbevise eller kritisere en påstand er det litt rart å komme linkende med en kronikk fra Abid Raja som ikke en gang utfordrer den samme påstanden eller noen av faktaene. Det er ikke en faktapåstand du kom med, det er en tolkning av hva svarene i en overfladisk spørreundersøkelse betyr. Men du glemmer en ting, konservative bokstavtro muslimer sier også "man skal følge lovene i det land man bor i "(inntil Islam en dag tar over). Det finnes også andre spørreundersøkelser som viser overrepresentasjon av negative holdninger mot jøder og homofile i vår muslimske befolkning (f.eks). Din påstand og Abid Raja sin kronikk kan ikke være sanne begge to. Faktisk nevner jo Abid Raja nettopp hvordan kristendom henger langt bedre med i tiden enn Islam i våre moderne samfunn. 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 43 minutes ago, DukeNukem3d said: Gjør det så enkelt som overhodet mulig: Raja sier vi har ventet i 50 år på at Islam/Muslimer i Europa og "det har fortsatt ikke gått seg til". Du sier "De fleste muslimer i Norge er moderate og veldig sekulariserte, akkurat som kristne." Vel, hvis det hadde vært tilfelle så hadde det jo "gått seg til". https://www.nrk.no/ytring/samtiden-loper-fra-islam-1.17059103 Han nevner hvordan kristne tilpasser seg vår levetid bedre enn muslimer her (f.eks) Jeg får lyst å legge ved denne undersøkelsen som et ytterligere tilegg til kildene snikpellik bidro med. [...]Norske oversettelser av islamske bøker viser at muslimer tilpasser seg normene i de norske samfunnet. Forskningsresultatene, som nå er lagt frem i tidsskriftet Oxford Journal of Law and Religion, motsier dermed den, ifølge Elgvin, «seiglivede» forestillingen om at muslimer i Norge blir mer konservative og ikke vil tilpasse seg – det er snarere motsatt. – Jeg kaller det stille tilpasning. Det er ikke snakk om en revolusjon, men en gradvis, uuttalt form for sosial endring, forklarer samfunnsforskeren. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 7 hours ago, sveibuen said: Så du vil fortsette med tåkefyrsten som øker skattene og avgiftene? Samt strømprisene og renta skyter til værs? Stem på meg så skal jeg sørge for at alle har det like middelmådig i Norge, og at rike bedriftseiere og middelklassen flås slik at staten og politikereliten kan ha det best mulig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå