Gå til innhold

Stem Frp!

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Sure 🤣 Sutrer ikke, deler min mening. Det er dere som ikke tåler den og tar dere nær og griner offa meg så se på deg selv. 

Du er den mest sutrete i hele tråden her i hvert fall.

Du sutrer om 

• Barnehager
  • eiendomsutleie
  • eiendomsutvikling
  • folk som driver for profitt
  • folk som flytter (som du mener må i fengsel)
  • folk som betaler så lite skatt de har mulighet til (innenfor lovens rammer)

Når du selv betaler så lite som mulig og gjør akkurat det samme med fritaksmetoden

Tidenens største hykler. Give me a fuckin break

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wampster skrev (24 minutter siden):

Du er den mest sutrete i hele tråden her i hvert fall.

Du sutrer om 

• Barnehager
  • eiendomsutleie
  • eiendomsutvikling
  • folk som driver for profitt
  • folk som flytter (som du mener må i fengsel)
  • folk som betaler så lite skatt de har mulighet til (innenfor lovens rammer)

Når du selv betaler så lite som mulig og gjør akkurat det samme med fritaksmetoden

Tidenens største hykler. Give me a fuckin break

EDIT: litt passivt agressive, men forklarer det bedre i kommentarene som følger.. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg har svart deg på dette MANGE ganger, og du lurer på hvorfor du er på ignore lista og likevel så fortsetter du. Du får kjøre på, jeg har svart deg.

Nei, du har ikke kommet med noen som helst dokumentasjon på at private barnehager er dårlige. Anekdoter fra en person hvor de ideologiske brillene er tykkere enn de fleste vegger er ikke dokumentasjon. 

Men det er tydeligvis alt du har, så da lar vi den ligge.

• Liker 5
Lenke til kommentar
wampster skrev (Akkurat nå):

Var det ikke akkurat det jeg gjorde?
Sa "det" her (på forumet) eller er det et annet sted "her" betyr?

Ja, for slike personlige ting skal ikke tas på forumet. Så om det er det du ønsker å snakke om så må vi ta det på en annen arena. Her er der jeg er og hvor du er, der det ikke er slike regler. Da er det innenfor. Så kan du skrike å hyle så mye om hva "jeg" er som du orker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Ja, for slike personlige ting skal ikke tas på forumet. Så om det er det du ønsker å snakke om så må vi ta det på en annen arena. Her er der jeg er og hvor du er, der det ikke er slike regler. Da er det innenfor. Så kan du skrike å hyle så mye om hva "jeg" er som du orker. 

Hva f*en er det du prater om? Hva "slike personlige ting" er det du sikter til?
Hykleriet og dobbeltmoralen din?

edit: Både du og jeg er her (på forumet).. Eller teller ikke det?

Endret av wampster
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva f*en er det du prater om? Hva "slike personlige ting" er det du sikter til?
Hykleriet og dobbeltmoralen din?

Ja, det er veldig personlig rettet. Og om du leser reglene så skal en ikke diskutere slik, men heller sak. Men som sagt, om du må få det ut er du velkommen til å komme her å få det ut. På en arena der det er greit. Ellers er det greit om du går over til sak igjen eller bare dropper det. 

På forhånd, takk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Salvesen. said:

Ja, det er veldig personlig rettet. Og om du leser reglene så skal en ikke diskutere slik, men heller sak. Men som sagt, om du må få det ut er du velkommen til å komme her å få det ut. På en arena der det er greit. Ellers er det greit om du går over til sak igjen eller bare dropper det. 

På forhånd, takk. 

Nå er det nok på tide å enten korke flaska eller logge av for kvelden 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

På forhånd, takk. 

Igjen... Hva F*en er det du snakker om? Hva er veldig personlig rettet? Alt jeg har å gå på er ting du selv har postet på dette forumet..... Kan du komme med en oppklaring på hva dette "veldig personlig rettede" du snakker om er?

På forhånd takk

• Liker 5
Lenke til kommentar

Igjen... Hva F*en er det du snakker om? Hva er veldig personlig rettet? Alt jeg har å gå på er ting du selv har postet på dette forumet..... Kan du komme med en oppklaring på hva dette "veldig personlig rettede" du snakker om er?

På forhånd takk

En personlig rettet/vinklet kommentar starter gjerne med "du" og fortsetter med forsøkt på fornærmelse eller lignende. Sånn, om du nå går tilbake til innlegget ditt så skjønner du det kanskje. 

Dropp det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

En personlig rettet/vinklet kommentar starter gjerne med "du" og fortsetter med forsøkt på fornærmelse eller lignende. Sånn, om du nå går tilbake til innlegget ditt så skjønner du det kanskje. 

Dropp det. 

Ok.

Personer som snakker om firmaer/personer som betaler så lite som mulig skatt (enten i Norge ved hjelp av fritaksmetoden/skatteplanlegging/opplåning/firmalån/etc etc) eller ved å flytte til utlandet OG selv benytter seg av samme skatteplanleggingen / fritaksmetoder for å skatte så lite som mulig bør kanskje roe ned hykleriet/sutrninen sin?

Sånn ikke personspesifikt lenger, fornøyd?

edit: Når jeg tenker meg om gikk ikke du på person (meg) når det kom til mine leietakere/det jeg gjør?

Endret av wampster
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ok.

Personer som snakker om firmaer/personer som betaler så lite som mulig skatt (enten i Norge ved hjelp av fritaksmetoden/skatteplanlegging/opplåning/firmalån/etc etc) eller ved å flytte til utlandet OG selv benytter seg av samme skatteplanleggingen / fritaksmetoder for å skatte så lite som mulig bør kanskje ro ned hykleriet/sutrninen sin?

Sånn ikke personspesifikt lenger, fornøyd?

Ja, det tenker jeg er en langt bedre løsning! Og du får gjerne mene det. 

Men, nå har ikke jeg tenkt å flytte til utlandet på grunn av "skatteplanleggingen / fritaksmetoder for å skatte så lite som mulig" om det skulle være meg du mener. Jeg har bare sagt at jeg ønsker å flytte om det blir slik at FRP kommer i regjering. 

Så får en se om det blir slik, sannsynligvis ikke(altså at jeg flytter) men jeg har iallefall posisjonert meg slik at det er mulig. 

Vi kan alle ha våre meninger, men det er unødvendig å gjøre det så personlig. Og jeg innrømmer at jeg faller for det selv til stadighet, spessielt om noen "starter". Men, jeg prøver å tenke meg om å oppfordrer andre til å gjøre det samme(som nå). 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (1 minutt siden):

God natt :)

Litt tidlig for natt for meg, men god natt til deg om det er tilfellet. 

Og som sagt, det er ett ønske. Om det skjer er nok ussansynlig, men jeg har iallefall posisjonert meg så godt som mulig for det. Så får en jo se hvordan det går, sannsynligvis blir det som forventet at alt var pjatt og de fortsetter som før mer eller mindre med noen små forskjeller. 

Som igjen vill føre til gedigent frafall ved neste valg også er de borte en god periode før folk glemmer igjen og begynner å høre på yappingen på ny. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Ja, det tenker jeg er en langt bedre løsning! Og du får gjerne mene det. 

Men, nå har ikke jeg tenkt å flytte til utlandet på grunn av "skatteplanleggingen / fritaksmetoder for å skatte så lite som mulig" om det skulle være meg du mener. Jeg har bare sagt at jeg ønsker å flytte om det blir slik at FRP kommer i regjering. 

Så får en se om det blir slik, sannsynligvis ikke(altså at jeg flytter) men jeg har iallefall posisjonert meg slik at det er mulig. 

Vi kan alle ha våre meninger, men det er unødvendig å gjøre det så personlig. Og jeg innrømmer at jeg faller for det selv til stadighet, spessielt om noen "starter". Men, jeg prøver å tenke meg om å oppfordrer andre til å gjøre det samme(som nå). 

Det er en sykelig dobbelmoral her..

Så skatteplanlegging/bruk av fritaksmetoden / andre skattemessige grep er ok å bruke for å skatte så lite som mulig for deg/meg/"vanlige", men så fort "rike" folk eller firmaer gjør det så er det feil? For jeg vet med sikkerhet at du i flere tråder har snakket om å gjøre det. 

Hvis du gjør det (bruker slike metoder) kan du ikke være i mot at andre personer/firmaer bruker/utnytter det.

Hvis du selv planlegger/posisjonerer deg for å flytte til sveits/utlandet kan du ikke være i mot at andre personer/firmaer gjør eller har gjort det

• Liker 5
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (17 minutter siden):

Dropp det. 

Hvorfor er det slik at dere som skriver så jævlig mange innlegg i en  tråd også skriver så forbanna uinteressant? Er det eksempel på Dunning-Kruger mon tro 🤔

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (13 minutter siden):

Det er en sykelig dobbelmoral her..

Så skatteplanlegging/bruk av fritaksmetoden / andre skattemessige grep er ok å bruke for å skatte så lite som mulig for deg/meg/"vanlige", men så fort "rike" folk eller firmaer gjør det så er det feil? For jeg vet med sikkerhet at du i flere tråder har snakket om å gjøre det. 

Hvis du gjør det (bruker slike metoder) kan du ikke være i mot at andre personer/firmaer bruker/utnytter det.

Hvis du selv planlegger/posisjonerer deg for å flytte til sveits/utlandet kan du ikke være i mot at andre personer/firmaer gjør eller har gjort det

Nå bruker ikke jeg fritaksmetoden for å skatte så lite som mulig. Jeg er som nevnt tidligere ansatt i en privat bedrift, jobber helt normalt og skatter normalt. 

Jeg har dog ett holdingselskap, med relativt liten verdi. Grunnen til dette var at jeg hadde muligheten til å sitte på noen unoterte aksjer og alternativene var felles holdingselskap med en gjeng folk eller eget. Da følte jeg det var best å ha de selv, ift kontroll. Hadde utrolig liten peiling, men det ble ett kjapt valg på dassen på XXL. 

Jeg har bare snakket om at rike kan utnytte denne muligheten, har aldri sagt at JEG gjør det. Men når jeg skaffet meg holdingselskap så leste jeg meg opp på hvordan folk faktisk bruker dette og ble overrasket. Litt på samme måte som en kan være 0 skatteyter i eiendom med oppussing på grunn av en rettsdom som jeg ikke husker navnet på i farten. 

Som sagt, jeg bruker ikke slike metoder for å være 0 skatte yter. Jeg betaler rundt 30% skatt på min inntekt. 

Jeg posisjonerer meg ikke til å flytte til Sveits, men mulig utlandet om det blir for utholdig med FRP i regjering. Gjerne med høyere skattebelastning. Det skal ikke stå på det, bare at pengene ikke skal gå til FRP sitt budsjett. 

Oppklarer det noe? 

EDIT: Von koss dommen, fra 1940 var det jeg refererte til. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...