wampster Skrevet lørdag kl 19:26 Del Skrevet lørdag kl 19:26 (endret) Salvesen. skrev (3 minutter siden): Om de leverer en god tjeneste, og lønner de ansatte anstendig så er det mer ok at de tar ut utbytte ja. Men slik er det ikke i dag, det er problemet. Men utbyttet det tar de, med seg til Sveits. Burde vært i fengsel. Hvorfor burde det vært fengsel? Gjør de noe ulovlig? edit: Eller er det janteloven som snakker? edit 2: Gjelder dette kun barnehagefirmaene som tar utbytte i sveits, eller gjelder det alle (tek/it/eiendom/fond/etc)? Endret lørdag kl 19:29 av wampster 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet lørdag kl 19:26 Del Skrevet lørdag kl 19:26 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Jeg jobber i privat bedrift og er ansatt. Så dere leverer absolutt ingenting til de offentlige? Da beklager jeg posten min hvis det stemmer.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:27 Del Skrevet lørdag kl 19:27 (endret) wampster skrev (1 minutt siden): Du kunne, men hvorfor skal de? De får resultatet de trenger. Arbeidsgiveren din kunne sikkert gitt bedre lønn også, men hvorfor når de får det de trenger med lønnen de tilbyr nå? Min arbeidsgiver gir god lønn, om en sammenligner med barnehager. De er heller ikke på 99% tilskud. De tjener penger på det vi produserer og har ikke sugerøret inn i statskassa og ut i Sveits. I tillegg går ingenting vi gjør utover barn. Endret lørdag kl 19:27 av Salvesen. 1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:29 Del Skrevet lørdag kl 19:29 Jarmo skrev (Akkurat nå): Så dere leverer absolutt ingenting til de offentlige? Da beklager jeg posten min hvis det stemmer.. Tja, det kan godt være at en offentlig instans kjøper produkter av oss. Har ikke så god innsikt i alle våre systemer da det er over 1000 stykk. Men det er helt klart mulig. Men ser ikke sammenhengen egentlig, jobber som sagt privat og er betalt privat. Ja du bør slutte å tippe å diskutere andre personer uten å inkludere dem. Samt lese reglene. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:30 Del Skrevet lørdag kl 19:30 (endret) wampster skrev (4 minutter siden): Hvorfor burde det vært fengsel? Gjør de noe ulovlig? edit: Eller er det janteloven som snakker? Det er min mening, som er helt innenfor å ha. Jeg har barn i barnehagen og snakker med de stakkarsene ofte, underbetalt og overarbeidet. Virkelig helter. Det svir å se de lide for de ynkelige folkene i Sveits. Det kalles medlidenhet, ikke janteloven. om du lurte, siden du åpenbart mangler det Endret lørdag kl 19:31 av Salvesen. 1 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 19:30 Del Skrevet lørdag kl 19:30 Salvesen. skrev (2 minutter siden): Min arbeidsgiver gir god lønn, om en sammenligner med barnehager. De er heller ikke på 99% tilskud. De tjener penger på det vi produserer og har ikke sugerøret inn i statskassa og ut i Sveits. I tillegg går ingenting vi gjør utover barn. Hvis du brenner så mye for barnehager/barn, hvorfor ikke starte med det selv, betale de ansatte bedre og ikke ta ut utbytte? Hvis dagens private har råd til å betale ut milliarder i utybtte burde man klare å levere MYE bedre om man lønner de ansatte betraktelig bedre? 4 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 19:31 Del Skrevet lørdag kl 19:31 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Det er min mening, som er helt innenfor å ha. Jeg har barn i barnehagen og snakker med de stakkarsene ofte, underbetalt og overarbeidet. Virkelig helter. Det svir å se de lide for de ynkelige folkene i Sveits Ok, men kun de i barnehagene? Ikke de private skolene, de private helsetjenestene, alle de andre private tjenestene som også finnes (for både barne/ungdom/eldre) ? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:32 Del Skrevet lørdag kl 19:32 wampster skrev (Akkurat nå): Hvis du brenner så mye for barnehager/barn, hvorfor ikke starte med det selv, betale de ansatte bedre og ikke ta ut utbytte? Hvis dagens private har råd til å betale ut milliarder i utybtte burde man klare å levere MYE bedre om man lønner de ansatte betraktelig bedre? Hvorfor gjør ikke du? Men jeg? Hadde ALDRI overlevd i en barnehage. Uansett hvor mange milliardær du kaster mot meg. Så nei, det er ikke min livsoppgave. 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet lørdag kl 19:33 Del Skrevet lørdag kl 19:33 2 minutes ago, Salvesen. said: Om de leverer en god tjeneste, og lønner de ansatte anstendig så er det mer ok at de tar ut utbytte ja. Men slik er det ikke i dag, det er problemet. Men utbyttet det tar de, med seg til Sveits. Burde vært i fengsel. Har du noen dokumentasjon på påstanden om at private barnehager leverer en dårlig tjeneste? Den meg bekjent er i alle fall like god eller bedre enn det kommuner får til med samme pengemengde. Og gjelder dette forbudet mot utbytte bare barnehager? Hva med matbutikker, bilverksted, rørleggere og andre som i praksis leverer en tjeneste folk i praksis er avhengig av. Skal det være forbudt med utbytte der også? 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:33 Del Skrevet lørdag kl 19:33 wampster skrev (Akkurat nå): Ok, men kun de i barnehagene? Ikke de private skolene, de private helsetjenestene, alle de andre private tjenestene som også finnes (for både barne/ungdom/eldre) ? Nei, nå diskuterer jeg barnehage. Har ALDRI sagt at det gjelder kun de. Men det er veldig relevant for meg da jeg har barn i barnehage og opplever denne galskapen ofte. Kjenner også eierene av selskapet og ser hvordan de frotser mens deres ansatte lider. Det hjelper ikke.. 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 19:33 Del Skrevet lørdag kl 19:33 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Hvorfor gjør ikke du? Men jeg? Hadde ALDRI overlevd i en barnehage. Uansett hvor mange milliardær du kaster mot meg. Så nei, det er ikke min livsoppgave. Jeg har allerede 4 firmaer (eiendomsutviklig, eiendomsutleie, næringseiendom og et til) så jeg har hverken mer tid eller energi (eller ønske) til å gjøre det. Jeg er heller ikke den som synes det er altfor dårlig 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:34 Del Skrevet lørdag kl 19:34 Smule8o skrev (Akkurat nå): Har du noen dokumentasjon på påstanden om at private barnehager leverer en dårlig tjeneste? Den meg bekjent er i alle fall like god eller bedre enn det kommuner får til med samme pengemengde. Og gjelder dette forbudet mot utbytte bare barnehager? Hva med matbutikker, bilverksted, rørleggere og andre som i praksis leverer en tjeneste folk i praksis er avhengig av. Skal det være forbudt med utbytte der også? Jeg har svart deg på dette MANGE ganger, og du lurer på hvorfor du er på ignore lista og likevel så fortsetter du. Du får kjøre på, jeg har svart deg. 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 19:35 Del Skrevet lørdag kl 19:35 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Nei, nå diskuterer jeg barnehage. Har ALDRI sagt at det gjelder kun de. Men det er veldig relevant for meg da jeg har barn i barnehage og opplever denne galskapen ofte. Kjenner også eierene av selskapet og ser hvordan de frotser mens deres ansatte lider. Det hjelper ikke.. Mange i finans/energi sektoren som fråtser for tiden også, det går ut over familier/barn. Like ille? 3 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:35 Del Skrevet lørdag kl 19:35 wampster skrev (Akkurat nå): Jeg har allerede 4 firmaer (eiendomsutviklig, eiendomsutleie, næringseiendom og et til) så jeg har hverken mer tid eller energi (eller ønske) til å gjøre det. Jeg er heller ikke den som synes det er altfor dårlig Men da er vi likestilt ang det da. Såklart driver du med eiendom Ikke stort bedre med andre ord.. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:36 Del Skrevet lørdag kl 19:36 wampster skrev (Akkurat nå): Mange i finans/energi sektoren som fråtser for tiden også, det går ut over familier/barn. Like ille? Ja det er mange områder som er problematiske. Som eiendom og utleie feks. Betaler såvidt skatt og har ca 0 samfunnsnytte... 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 19:37 Del Skrevet lørdag kl 19:37 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Men da er vi likestilt ang det da. Såklart driver du med eiendom Ikke stort bedre med andre ord.. Du står fritt til å drive med eiendom også. Mer enn nok å ta av. 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 19:37 Del Skrevet lørdag kl 19:37 (endret) Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja det er mange områder som er problematiske. Som eiendom og utleie feks. Betaler såvidt skatt og har ca 0 samfunnsnytte... Jeg har over 20 leietakere som kan si seg uenige i det utsagnet der. For en idiotisk tankegang å ha. Skjønner godt at du er ansatt Endret lørdag kl 19:38 av wampster 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:38 Del Skrevet lørdag kl 19:38 wampster skrev (Akkurat nå): Jeg har over 20 leietakere som kan si seg uenige i det utsagnet der. For en idiotisk tankegang å ha. Ja de forguder deg nok 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 19:39 Del Skrevet lørdag kl 19:39 (endret) Salvesen. skrev (1 minutt siden): Ja de forguder deg nok De er mer glad i meg (som gir dem tak over hode) enn deg som sutrer og klager i hvert fall Det samme er boligkjøperne av utviklingsprosjektene som kjøpes av helt fri vilje i et helt fritt marked Endret lørdag kl 19:40 av wampster 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet lørdag kl 19:40 Del Skrevet lørdag kl 19:40 wampster skrev (Akkurat nå): De er mer glad i meg (som gir dem tak over hode) enn deg som sutrer og klager i hvert fall Sure 🤣 Sutrer ikke, deler min mening. Det er dere som ikke tåler den og tar dere nær og griner offa meg så se på deg selv. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå