Gå til innhold

Stem Frp!

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Salvesen. said:

Hadde en pålagt de private å bruke pengene i barnehagen og ikke til utbytte så hadde ungene fått det bedre i det private. Det er enkel matematikk. Eller med de folken så hadde de sikkert bare brent av pengene for å gjøre det bedregelig... 

Men da er det ikke en gang sikkert at de hadde drevet barnehager. Barnehagemangel hadde vi nok alle vært tjent med da. Greit offer for at noen ikke skal få utbytte.

1 minute ago, Salvesen. said:

Så må en gjerne gjøre noe offentlig også såklart for å gjøre ting bedre der. 

Generelt sett må det bli bedre, og det kan fikses med å fjerne utbyttet i de private. Det er igjen, enkel logikk. 

Første fokus burde være allmengjort tariff for de ansatte med levelig lønn. De er kanskje de arbeiderene jeg respekterer mest i hverdagen ift arbeidet de utfører. 

Enig at de er elendig betalt mtp jobben de gjør. All ære til de som går 3 år på høyskole for å gjøre det også.

Men det har ingenting med offentlig vs privat å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Eller så får man inga privata barnehager hvis de ikke får tjäna pengar. 

Da får de drive privat uten tilskudd da... De skal såklart få lov til å ha en levelig lønn de også. Men milliard utbytter hører ingen plass hjemme i ett slikt miljø. IMO

• Liker 2
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (2 minutter siden):

Men da er det ikke en gang sikkert at de hadde drevet barnehager. Barnehagemangel hadde vi nok alle vært tjent med da. Greit offer for at noen ikke skal få utbytte.

Enig at de er elendig betalt mtp jobben de gjør. All ære til de som går 3 år på høyskole for å gjøre det også.

Men det har ingenting med offentlig vs privat å gjøre.

Jepp, ingen som hadde giddet om de ikke fikk milliard utbytter. Altså, dere er morsomme da 😛

Og om så, så dekker en plassen med offentlige plasser med samme krav såklart til lønn osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Salvesen. said:

Jepp, ingen som hadde giddet om de ikke fikk milliard utbytter. Altså, dere er morsomme da 😛

Og om så, så dekker en plassen med offentlige plasser med samme krav såklart til lønn osv. 

Da må kommunene som eventuelt skal/må ta over de barnehagene sette seg i ytterligere gjeld for å kjøpe de. Det vil nok kommune-Norge sette pris på ja. Men ytterligere svekking av kommuneøkonomien er nok et greit offer for at noen ikke skal få ta utbytte. Ser den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Salvesen. said:

Är inte insatt i hur många som får milliardutbytte men hvis det är vanligt borde kanske staten/kommune se hur de driver sina barnehager hvis nu resultatet i både fallen är lika bra. 

Tycker det blir lite väl rart att kritisera vinsten de privata tar ut hvis de säljer en tjänst med bra kvalitet till samma pris som de kommunala tar.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (15 minutter siden):

Da får de drive privat uten tilskudd da... De skal såklart få lov til å ha en levelig lønn de også. Men milliard utbytter hører ingen plass hjemme i ett slikt miljø. IMO

Si det til 2-300 tusen(minst) familier/eneforsørgere som mister barnehageplassen. Mamma eller pappa må bli hjemme..

Endret av Jarmo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Jeg antar at du er like mye i mot konsulenter/konsulentbruk i det offentlige som gjør at utrolig mange selskaper tar ut millioner/milliarder i utbytte også? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (3 minutter siden):

Jeg antar at du er like mye i mot konsulenter/konsulentbruk i det offentlige som gjør at utrolig mange selskaper tar ut millioner/milliarder i utbytte også? 

Ettersom jeg har forstått så jobber han for offentlige selv.(oppdrag)

• Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (13 minutter siden):

Är inte insatt i hur många som får milliardutbytte men hvis det är vanligt borde kanske staten/kommune se hur de driver sina barnehager hvis nu resultatet i både fallen är lika bra. 

Tycker det blir lite väl rart att kritisera vinsten de privata tar ut hvis de säljer en tjänst med bra kvalitet till samma pris som de kommunala tar.  

Nei de selger ikke en bra tjeneste, og de betaler sine ansatte smuler. Alt for å ta ekstrem utbytte i Sveits. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
wampster skrev (12 minutter siden):

Nei, pga de ansatte har god lønn samt at det ikke direkte går utover barn. 

Men jeg er generelt sett i mot store utbytter i det private som stammer i fra tilskudd. Men jeg mener barnehage er noe av det mest ekstreme der ute. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (10 minutter siden):

Ettersom jeg har forstått så jobber han for offentlige selv.(oppdrag)

Nei det gjør jeg ikke, og hvorfor snakker du om meg med andre? Hva med å lese reglene å skjerpe seg? 

Jeg jobber i privat bedrift og er ansatt. 

Slutt å spre løgner, bestefar!

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Salvesen. said:

Nei de selger ikke en bra tjeneste, og de betaler sine ansatte smuler. Alt for å ta ekstrem utbytte i Sveits. 

Men de får nå til en like god tjeneste og betaler de ansatte like bra/dårlig som kommunene gjør for samme mengder penger. De er tydeligvis bare flinkere å drive rasjonelt enn kommunene. Hva er da problemet med at noen (men langt fra alle) tar utbytte?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Nei, pga de ansatte har god lønn samt at det ikke direkte går utover barn. 

Men jeg er generelt sett i mot store utbytter i det private som stammer i fra tilskudd. Men jeg mener barnehage er noe av det mest ekstreme der ute. 

Så om de "kun" tar ut 500MNOK (og ikke 1mrd+) i utbytte og de ansatte har "god lønn", hva nå enn det betyr, så er det ok med private barnehager?

Det er et sært synspunkt å ha. Det er greit hos A, men akkurat samme situasjon er ikke greit hos B.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (Akkurat nå):

Men de får nå til en like god tjeneste og betaler de ansatte like bra/dårlig som kommunene gjør for samme mengder penger. De er tydeligvis bare flinkere å drive rasjonelt enn kommunene. Hva er da problemet med at noen (men langt fra alle) tar utbytte?

Jeg har forklart deg dette FLERE ganger. De kunne levert en bedre tjeneste og mer lønn. De har pengene til det. 

Ikke spør meg igjen er du snill. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
wampster skrev (Akkurat nå):

Så om de "kun" tar ut 500MNOK (og ikke 1mrd+) i utbytte og de ansatte har "god lønn", hva nå enn det betyr, så er det ok med private barnehager?

Det er et sært synspunkt å ha. Det er greit hos A, men akkurat samme situasjon er ikke greit hos B.

Om de leverer en god tjeneste, og lønner de ansatte anstendig så er det mer ok at de tar ut utbytte ja. Men slik er det ikke i dag, det er problemet. Men utbyttet det tar de, med seg til Sveits. Burde vært i fengsel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Jeg har forklart deg dette FLERE ganger. De kunne levert en bedre tjeneste og mer lønn. De har pengene til det. 

Ikke spør meg igjen er du snill. 

Du kunne, men hvorfor skal de? De får resultatet de trenger.

Arbeidsgiveren din kunne sikkert gitt bedre lønn også, men hvorfor når de får det de trenger med lønnen de tilbyr nå?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...